سیروس داوودی شامگاه چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه هفته دولت در محل دایمی نمایشگاه بین المللی اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بسیاری از مسئولان به سمن ها اعتماد ندارند و برخی دیگر نیز با سمن ها ناآشنا و حتی بیگانه هستند در حالی که تعامل بین دستگاه ها و ارگان های اداری استان با سمن ها می تواند بسیاری از مشکلات این سازمان ها را در مواقع بحران حل کند.
وی افزود: سازمان های مردم نهاد باید معرفی شوند و رسانه ها تعامل بیشتری در این زمینه داشته باشند تا بحث مطالبه گری که مهم ترین مسئله سمن ها است، محقق شود.
نماینده سازمان‌ های مردم نهاد خوزستان با بیان این که بیشتر سمن ها در بحث آسیب های اجتماعی فعالیت دارند، گفت: محیط زیست، اقتصاد و جامعه سه رکن توسعه پایدار هستند که در این میان، سازمان های مردم نهاد در رکن سوم آن یعنی جامعه توجه دارند.
وی ادامه داد:600 سازمان ثبت شده در خوزستان وجود دارد که مجوز برخی از سوی استانداری و برخی دیگر از سوی اداره کل ورزش جوانان صادر می شود.
داوودی یادآور شد: بیش از 400 سمن در خوزستان مجوز استانداری را دارند که در بحث های مختلف از جمله محیط زیست، امور اجتماعی، امور فرهنگی، منابع طبیعی و آسیب های اجتماعی فعالیت داشته و در بحث توانمندسازی، ترک مواد مخدر، آموزش، اشتغال خانواده های حاشیه نشین و بهداشت و سلامت، برگزاری کارگاه های آموزشی فعالیت می کنند.
وی درخصوص مشکلات سمن های خوزستان عنوان کرد: دولت به فراخور موضوعات مختلف اجتماعی بودجه هایی را تزریق می کند که بخشی از آن از سوی امور اجتماعی استانداری و برخی از سوی ارگان ها در اختیار سمن ها گذاشته می شود ولی مشکلات زمانی ایجاد می شود که برخی ادارات سمن ها را همراهی نمی کنند.
نماینده سازمان‌ های مردم نهاد خوزستان با اشاره به امضای تفاهم نامه میان وزارت کشور و سازمان امور اداری و استخدامی یادآور شد:با توجه به مواد منشور حقوق شهروندی و همچنین ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، این سازمان ها می توانند برای نظارت بر حقوق شهروندی در نظام اداری، در این حوزه فعالیت کنند.
وی ادامه داد: برای فعالیت در این حوزه تلاش داریم ابتدا بار علمی سمن ها را بالا ببریم و پس از آن فعالیت سمن ها در این حوزه را پیگیری کنیم.
نمایشگاه هفته دولت چهارم تا هشتم شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی اهواز برگزار شد. در این دوره 30 دستگاه اجرائی در قالب 45 غرفه از سازمانها و ادارات مختلف شرکت کرده و به ارائه دستاوردها و فعالیتهای خود پرداختند.
9890/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.