استاندار قزوین گفت: قزوین زیرساخت‌های رونق تولید و سرمایه گذاری مانند جاده و ریل، فرهنگ کار در عرصه های صنعت، کشاورزی نوین و گردشگری را دارد که باید از آن استفاده کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط‌عمومی استانداری، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور مرتضی شهیدزاده رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی در استانداری قزوین تشکیل شد با بیان اینکه دغدغه توسعه کشور در رویکرد ریاست صندوق توسعه وجود دارد و دنبال راهکار برای کمک هستند، اظهار کرد: همه استان‌های کشور یک توانایی و ظرفیتی برای توسعه کشور دارند که باید از این توان استفاده شود.

وی افزود: برخی استان‌ها ظرفیت صنعتی، برخی کشاورزی و گردشگری دارند اما قزوین شرایط ممتازی دارد.

استاندار قزوین بیان کرد: قزوین در بین استان‌های پرجمعیت قرار گرفته و زیرساخت‌های رونق تولید و سرمایه گذاری مانند جاده و ریل، فرهنگ کار در عرصه‌های صنعت، کشاورزی نوین و گردشگری را دارد که باید از آن استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: قزوین از گذشته محل سکونت اقوام مختلف بوده و پذیرای سرمایه‌گذاری جدید است و بخش خصوصی استان هم از نظر مالی و هم مدیریتی قوی هستند.

زاهدی بیان کرد: قزوین با داشتن زیرساخت‌های مناسب صنعتی، کشاورزی، گردشگری و نیروی انسانی می‌تواند نقش پر رنگ‌تری در توسعه ملی ایفا کند.

وی یادآور شد: نوسانات قیمت ارز و تحریم بیشترین مشکل را در تولید و سرمایه گذاری ایجاد می‌کند و تغییر مکرر مقررات و قوانین مشکلات را بیشتر می‌کند. با افزایش نرخ ارز باید صادرات رونق بگیرد اما مقررات دست و پاگیر مانع کار شده‌ است که باید در سطح ملی فکری شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه سهم اعتبارات اشتغال روستایی باید بیشتر شود، افزود: مشکل بخش تولید فقط سرمایه در گردش نیست نیازمند نوسازی و بهسازی صنایع هستیم و باید طرح‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی تسریع شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.