به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ استاندار اردبیل در پنجاه و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: در ابتدای جلسه به بررسی روند مصوبات جلسات قبل پرداختیم که خوشبختانه خروجی های این جلسات بازخورد خوبی داشته و بسیاری از موارد دولت مرکزی منعکس شده و عملیاتی شده است.

بهانام‌جو ادامه داد: باتوجه به وضعیت کشور از نظر اقتصادی، همکاری وهمفکری دولت و بخش خصوصی لازم و ضروری به نظر می رسد، صادر کنندگان و تولیدکنندگان مسائل خود را بیان کردند که ما برای انتقال نظرات و مشکلات بخش خصوصی به دولت از روش های ممکن تلاش می کینم.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات مطرح شده در خصوص انتقال ارز حاصل از صادرات بود که بیشتر هم صادرکنندگان کوچک را درگیر می کند، درخصوص این موضوع صحبت شد و با تلاش اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی و همکاری دولت باید برای این موضوع تمهیدی اندیشه شود.

بهنام‌جو تشریح کرد: مشکل ممنوعیت صادرات برخی کالاها و حواشی ایجاد شده درمورد آن یکی دیگر از مسائل مطرح شده از طرف بخش خصوصی بود که آن را هم از طریق دستگاه های مربوطه پیگیری خواهیم کرد.

استاندار اردبیل به شناسایی نیازهای تولید برای صادرات از سئی اتاق بازرگانی اردبیل هم اشاره کرد: سند توسعه صاردات استان توسط اتاق بازرگانی اردبیل تدوین شده است و براساس آن 6 کالای مهم مشخص شده است که استان می تواند برای تولید آن برنامه ریزی کرده و آنها را وارد چرخه صادرات استان بکند که هم به صادرات استان و هم به اشتغال استان کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: یکی از این شش کالای مهم بلور وشیشه است که در این زمینه در چند ماه گذشته فعالیت خوبی در استان شروع شده است و بزرگترین کارخانه تولید کریستال در کشور در منطقه ویژه اقتصادی اردبیل شروع به کار کرده و تا سال بعد به بهره برداری خواهد رسید که توان صادراتی معادل کل صادرات استان در سال گذشته را خوهد کرد.

اکبر بهنام جو

بهنام‌جو خاطرنشان کرد: همچینن در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مقرر شد که پکیج ها ی سرمایه گذاری استان توسط ادارات مختلف تدوین شود تا هم بازاریابی و جذب سرمایه کنیم و هم در همایش اکو که ماه آیندهتوسط اتاق در اردبیل برگزار می شود از این پکیج ها برای جذب سرمایه گذاری استفاده کنیم.

 

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1014041
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.