به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری، قدرت الله مهدیخانی روز دوشنبه با اشاره به سالگرد زلزله کرمانشاه افزود: این افتخار برای تمامی دستگاه های امداد رسان از جمله هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی ها، راهداری و حمل و نقل جاده ای، بنیاد مسکن، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، اداره کل مدیریت بحران استانداری و... به ثبت رسید.
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان گفت: بیمارستان فوق مجهز صحرایی مدیریت بحران استان از اقدامات ارزشمندی بود که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در منطقه زلزله زده مستقر شد و خدمات بسیار ارزشمندی را ارائه کرد.
مهدیخانی ادامه داد: ماشین آلات و تجهیزات آوار برداری و راهسازی استان، چادرهای اسکان و کانکس، اقلام زیستی و پوشاک و نیز سیل کمک های مردمی به منطقه بسیج شد و خیران بسیاری نیز در یک حرکت خداپسندانه مقادیر قابل توجهی کالاهای مورد نیاز مردم را با حمایت نیروهای هلال احمر و دستگاهای امدادی به منطقه فرستادند.
وی با بیان اینکه عزم و اراده مردم شریف استان، مسئولان و تمامی خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی، ستودنی است،گفت: امروز در سالگرد زلزله کرمانشاه بنا بر آمار رسمی اعلام شده 70 درصد از 100 هزار واحد تخریبی و آسیب دیده در استان کرمانشاه با مشارکت دولت و همت استانهای معین و مردم بازسازی شده و در اختیار زلزله زدگان قرار گرفته است.
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان عنوان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و تیپ حضرت صاحب الامر (عج) استان قزوین نیز متولی امر بازسازی در منطقه گیلانغرب در 2 شهر و 200 روستا بوده و عملکرد رضایت بخشی را داشته اند.
وی گفت: از سه هزار و 898 واحد تخریب شده حدود هزار و 200 واحد ساخته و تحویل مالکین شد و از 11 هزار و 240 واحد تعمیری نیز حدود 10 هزار واحد تعمیر و تحویل گردید.
این مسئول ادامه داد:یک مدرسه 6 کلاسه نیز توسط انجمن خیران جراح استان در قصر شیرین ساخته و افتتاح شد.
وی تصریح کرد: این عزم ملی و مشارکت صادقانه، نتیجه تعهد دولت تدبیر و امید و دلسوزی مردم بوده و شایسته قدر دانی است.
مهدیخانی گفت: اگرچه زلزله امری طبیعی و غیر قابل اجتناب است ولی می توان با رعایت اصول و شیوه صحیح ساخت و ساز و آموزش نحوه مقابله تا حد زیادی مانع از بروز خسارات و تلفات ناشی از این بلای ویرانگر شد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.