مریم بیدخام روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، نقش سازمان های مردم نهاد را در تقویت بهبود شاخص های نشاط اجتماعی در جامعه ارزشمند دانست و افزود: مشارکت هدفمند سمن ها در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی ضروری بوده و باید تقویت شوند.
وی اضافه کرد: در راستای سیاست دولت مبنی بر ارتقای مشارکت اجتماعی و به منظور حمایت از پروژه های سازمان های مردم نهاد، مدیران عامل تشکل ها می توانند با ارایه طرح های اثربخش در قالب پیشنهادهای مشخص و مرتبط با عناوین معرفی شده در اسرع وقت به دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مراجعه کنند.
بیدخام ادامه داد: دبیران سازمان های مردم نهاد می توانند پس از تکمیل طرح های پیشنهادی خود حداکثر تا پایان آبان ماه جاری به دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تحویل دهند.
به گفته دبیر هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد قزوین، طرح و برنامه های دریافتی پس از بررسی و تصویب در هیات نظارت استان به اطلاع دبیران سازمان های مردم نهاد مجری طرح خواهد رسید.
مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین موضوع نشاط اجتماعی، ترویج فرهنگی حمایت از کالای ایرانی، تحکیم بنیاد خانواده، ایجاد پایگاه های محیط زیست در مدارس با همکاری آموزش و پرورش، کارآفرینی برای اقشار آسیب دیده با اولویت زنان سرپرست خانوار، حمایت از طرح های توسعه محور در حوزه های محیط زیست و میراث فرهنگی و گردشگری به همراه توسعه بهداشت عمومی را از مهم ترین عناوین طرح های واجد دریافت اعتبار عنوان کرد.
بیدخام در ادامه خاطر نشان کرد: طرح های ارسالی از سوی سمن ها دارای یک سری فاکتورها بوده که باید به صورت یک طرح مشخص و مشارکتی درآمده و قابلیت اجرایی و نتیجه بخش بودن را داشته باشد.
این مسئول در پایان افزود: تشکل هایی که سال گذشته مورد حمایت مالی از سوی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی بودند در صورت ارسال گزارش اقدام عملکرد طرح قبلی خود و تایید هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد استان، مشمول حمایت های مجدد مالی نیز خواهند بود.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.