مهدی آخوندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به خروج سامانه بارشی از صبح امروز، پیش بینی می شود از فردا تا روز جمعه هفته جاری با توجه به گذر امواج ناپایدار در برخی نقاط استان شاهد افزایش ابر و بارش های پراکنده باشیم که در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.
این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: برای صبح فردا نیز ارتفاعات استان با پدیده مه روبرو خواهند بود.
وی با اشاره به میزان بارش ها، تاکید کرد: خوشبختانه از روز گذشته تا بامداد امروز شاهد بارش های خوبی بودیم تا جایی که بیشترین میزان بارش ها مربوط به شهرستان آوج با 22.3 میلی متر بوده و این میزان در قزوین 9.4 میلی متر ثبت شده است.
به گفته آخوندی، میزان بارش های امسال استان نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته 1.6 میلی متر افزایبش داشته اما نسبت به دوره آماری (30 سال گذشته) 15.4 میلی متر کاهش داشته است.
این مسئول هواشناسی ادامه داد: در شبانه روز گذشته آوج با یک درجه سانتیگراد زیر صفر و بویین زهرا با 12 درجه سانتی گراد بالای صفر به سردترین و گرم ترین مناطق استان بودند.
به گفته وی، دمای شهر قزوین نیز در شبانه روز گذشته بین 4 تا 10 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.
وضعیت جوی استان قزوین را 10 ایستگاه سینوپتیک اصلی و تکمیلی، پنج ایستگاه اقلیم شناسی، 33 ایستگاه باران سنجی مکانیکی، 9 ایستگاه باران سنجی اتوماتیک هشدار سیل و سه ایستگاه خودکار جاده ای ثبت و گزارش می کنند.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.