به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام (ره) قزوین، مجید مومنی در جمع مردم شهر الوند با تاکید بر اینکه استان در حوزه مشارکت های مردمی برای کمک به نیازمندان از برجستگی خاصی برخوردار است، افزود: علی رغم مشکلات و تنگناهای مختلف مردم استان طی مدت یاد شده 299 میلیارد و 440 میلیون ریال در قالب طرح ‌های مختلف اهداء کرده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته بالغ بر 173 میلیارد و 480 میلیون ریال بوده است.
به گفته وی، هم اکنون 35 هزار و 637 نیازمند در قالب 22 هزار و 285 خانوار به صورت تک و یا چند خدمتی تحت حمایت کمیته امداد استان هستند.
مومنی در ادامه تصریح کرد: براساس بررسی ‌های انجام شده بیشترین مشکل مددجویان در سه حوزه مسکن، اشتغال و درمان بوده که برنامه های توانمند سازی این نهاد با رویکرد فرهنگی در راستای رفع مشکلات یاد شده تدوین و اجرایی شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: در حوزه توانمندسازی اقتصادی خانواده های ولینعمتان تحت حمایت، شناسایی استعداد ها، ارایه آموزش های فنی و حرفه ای، پرداخت تسهیلات اشتغال، کاریابی و ارایه بسته های تشویقی به کارفرمایانی که مددجویان تحت حمایت این نهاد را به کارگیری کنند از جمله برنامه و فعالیت های مورد پیگیری بوده است.
وی ادامه داد: ارایه تسهیلات خرید، تعمیر و بهسازی مسکن مددجویان نیازمند از اقدامات عملکردی کمیته امداد برای رفع مشکل مسکن افراد تحت پوشش است.
مؤمنی اضافه کرد: انعقاد قرارداد با پزشکان و مراکز درمانی برای بهره مندی مددجویان از خدمات درمانی و پرداخت هزینه‌ های درمان به طور مستقیم از دیگر اقدام هایی بوده که برای رفع مشکلات حوزه درمانی مددجویان به انجام رسیده است.
این مسئول در پایان با بیان اینکه برای ارایه خدمات این نهاد طرح‌هایی تعریف شده تا کمک ‌های مردمی براساس نیت آنها جمع آوری و هزینه شود، گفت: اقشار مختلف مردم می‌ توانند با مشارکت خود زمینه ارتقای وضعیت زندگی نیازمندان را فراهم کنند.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.