به گزارش ایرنا علیرضا وارثی روز چهارشنبه در نشست کارگروه فرهنگی اجتماعی قزوین که با موضوع کودکان کار برگزار شد افزود: توسعه خدمات و فعالیت ها در راستای توانمندسازی خانواده کودکان کار و خیابان، برگزاری کلاس های کارآفرینی جهت آماده سازی روانی و اجتماعی مادران و کودکان کار، معرفی مادران کودکان کار به سازمان فنی و حرفه ای، حمایت های مادی و معنوی از مادران و کودکان در راستای تولید و اشتغال مانند دریافت وام های خود اشتغالی از دیگر برنامه های حمایتی این اداره کل در آینده است.
وی اضافه کرد: تامین فضاهای خاص همچون بازارچه خیریه توسط شهرداری جهت عرضه محصولات تولید شده توسط جامعه هدف نیز در نظر می باشد.
وارثی ادامه داد: در نیمه اول سال جاری 117کودک کار در مراکز حمایتی این اداره کل پذیرش شدند که از این تعداد61 کودک ایرانی و 56کودک غیر ایرانی بوده اند.
مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: نحوه مراجعه این کودکان به صورت خود معرف، شناسایی و جذب از طریق ارجاع از واحدهای خدمات اجتماعی سیار، ارجاع از مراجع قضایی و انتظامی و یا سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی انجام می شود.
وی با اشاره به خدمات ارایه شده در مرکز کودکان کار و خیابان در این مدت گفت: در نیمه اول سال سه هزار و 713 خدمت مددکاری اجتماعی، روانشناسی، بهداشتی درمانی، حقوقی، تیمی، آموزشی، تلفنی و نگهداری و خوابگاهی به این 117کودک ارایه شد.
وارثی با ارایه چشم انداز پنج ساله حمایت از کودکان کار و خیابان استان گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری 231 کودک و تا پایان سال 1400 نیز هزار و 214کودک کار تحت حمایت بهزیستی استان قرار گیرند.
وی در خصوص اعتبارات فعالیت ساماندهی کودکان خیابانی گفت: در سال گذشته 2میلیارد و 521میلیون ریال و در نیمه اول سال جاری نیز 2میلیارد و 335 میلیون ریال در این حوزه به بهزیستی استان قزوین تخصیص یافت.
به گفته وارثی اجرای طرح مهرانه و تهیه و توزیع بسته های حمایتی آموزشی و نوشت افزار به کودکان کار و خیابان، برگزاری کلاس های آموزشی و مهارتی و برنامه ریزی جهت اوقات فراغت کودکان، جشن ها برای کودکان و خانواده هایشان در مناسبت ها و اعیاد و برگزاری مراسم منع کار کودکان و روز جهانی کودک از جمله برنامه های انجام شده در سال جاری بوده است.
اداره کل بهزیستی قزوین دارای 2مرکز حمایتی شامل مرکز روزانه آموزشی کودک و خانواده و مرکز شبانه روزی کودکان خیابانی است.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.