به گزارش عصر دوشنبه ایرنا و به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم استان که با حضور تعدادی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم کشور برگزار شد، اظهار داشت: قزوین مفتخر است میزبان خانواده‌ شهدای مدافع حرم از جمله شهید حججی از اصفهان، شهید جاویدالاثر سعید انصاری از تهران و شهید پور ابراهیمی از گیلان است تا از حضور آنان بهره‌مند شویم.
وی ادامه داد: استان قزوین نیز شهدای مدافع حرمی مانند شهید اسدی، شهید رحیمی، شهید سیاهکالی مرادی، شهید پورمراد، شهید غلامی، شهید شیری، شهید چگینی و سایر شهدای عزیزی است که در مسیر دفاع از انقلاب جان خود را فدا کردند.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه شهدا به ما درس جوانمردی دادند، تاکید کرد: جوانی با جوانمردی متفاوت است، جوانی گذران عمر است و اختیار آن در دست ما قرار ندارد و همه در این دوره سنی قرار می‌گیرند؛ اما جوانمردی اخلاقی است که انسان با اختیار آن را انتخاب می‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه خدای متعال نخستین تمجید کننده خصلت جوانمردی است، اضافه کرد: کشوری که دارای جوانمرد است جامعه ای موفق، سربلند و عزتمند دارد و با توجه به اینکه شهدا جوانمردان کشور ما هستند، جوانانی که پیش از انقلاب شکنجه دیدند و سالیان سال را در زندان گذراندند و به شهادت رسیدند، اما استقامت ورزیدند.
آیت‌الله عابدینی با اشاره به اینکه در جوانمردی سن و سال و زن و مرد مطرح نیست بلکه نوزادی همچون حضرت علی اصغر (ع) و پیرمردی همچون حبیب بن مظاهر و بانویی مانند حضرت زینب (س) از جمله جوانمردان تاریخ هستند، افزود: امروز که مادران مدافع حرم فرزندان خود را فدای انقلاب می‌کنند، جوانمرد هستند.
وی، پایداری، استقامت و ایستادگی در راه خدا را دومین درس شهیدان برشمرد و اضافه کرد: شهیدان انسان ‌های بزرگی بودند که هر سختی و مشقتی را متحمل شدند، اما برای تحقق اهداف الهی و حفاظت از انقلاب خود مردانه ایستادند.
نماینده ولی ‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه شهدای مدافع حرم و امثال شهید حججی درس آموخته مکتب کربلا هستند، تصریج کرد: دشمن هیچ زمانی از حیله و توطئه علیه ما کوتاهی نمی‌کند، آنها در یک زمانی جنگ نظامی علیه ایران اسلامی به راه انداختند و نتیجه نگرفتند و امروز جنگ فرهنگی و اقتصادی را به راه انداخته اند.
آیت‌الله عابدینی حمایت از حق را سومین درسی دانست که شهدا به ما می‌دهند و افزود: اگر در جهان امروز به حق عمل شده بود تروریست‌هایی چون داعش به کشتار و جنایت و ناامنی مشغول نبودند.
امام جمعه قزوین، عمل به امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز را از درس های شهدا دانست و اظهار داشت: آنان با تاسی از مکتب و سیره امام حسین (ع) برای برچیدن باطل و منکر و برپایی حق و معروف قیام و مبارزه کردند و در این مسیر به شهادت رسیدند.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.