میثم حصاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این رشته ها امکان جذب هنرجو و آموزش به علاقه مندان وجود دارد.
این مسئول اظهار داشت: اگرچه با انجام یکسری اقدامات جلوی منسوخ شدن هنرهای دستی یاد شده را گرفته ایم اما حفظ آنها در آینده منوط با وجود بازار و مشتری است که تحقق این موضوع نیز نیازمند جا افتادن فرهنگ مصرف و استفاده از صنایع دستی است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین با بیان اینکه همه تلاش خود را برای حفظ و تقویت هنرهای دستی به کار گرفته ایم، اظهار داشت: استفاده از صنایع دستی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
حضاری با بیان اینکه سبد خرید به عنوان جایگزین نایلون، کیف دستی و کیف پول؛ جادستمالی و دم کنی برنج، سجاده و پادری و ظروف سفالی از جمله صنایع دستی نسبتا با قیمت مناسب هستند که بیشتر خانواده ها قادر به تهیه آن هستند و نیاز به صرف هزینه بالایی ندارند، گفت: برای خریداری از صنایع دستی برخلاف تصور عموم نیاز به صرف هزینه زیاد نیست و می توان با اعتبار کمی آنها را در سبد خانوار افزود.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین با بیان اینکه در سال حمایت از کالای ایرانی باید توجه بیشتری به رونق هنرهای دستی داشته باشیم،گفت: از مدیران کل دستگاه های اجرایی، سازمان ها و نهادها و شرکت ها تقاضا داریم تا هدایای خود را از میان صنایع دستی انتخاب کنند.
تاکنون حدود پنج هزار تولیدکننده صنایع دستی در استان قزوین شناسایی شده و برای آنان کارت هویت صادر شده است.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.