به گزارش ایرنا عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در دیدار جمعی از آتش نشانان استان با تبریک روز ملی ایمنی افزود: در طول تاریخ هرچقدر استفاده انسان ها از تجهیزات و ابزارهای مدرن بیشتر شده است میزان وقوع حوادث و سوانحی که مال و جان بشر را به خطر انداخته، نیز افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: امروزه استفاده بشر از تجهیزات مدرن از قبیل هواپیما، خودرو، آسانسور، دستگاه های پیچیده در واحدهای تولیدی و... همه موجب افزایش تعداد حوادث و سوانح شده که باید آتش نشان با احساس مسئولیت برای رفع مخاطرات اقدام کنند.
استاندار با بیان اینکه آتش نشانان با همه مردم سروکار دارند خاطر نشان کرد: هیچ کس نمی تواند مدعی شود که در طول زندگی خود به سازمان آتش نشانی و ایمنی نیاز نخواهد یافت چون مهمترین مساله یک انسان ساده روستایی تا یک کارخانه دار و سرمایه دار ایمنی است.
زاهدی یادآور شد:آتش نشانان از یک سو باید برای نجات جان انسان ها عملیات فنی و پیچیده انجام دهند و از سوی دیگر باید از احساسات عاطفی و انسانی نیز غافل نباشند، به همین دلیل شغل آتش نشانی به روحیه خاصی لازم دارد و هرکسی نمی تواند به این شغل وارد شود.
وی با بیان اینکه مراجعه کنندگان سازمان آتش نشانی آسیب دیده هستند و در حالت اضطراب و نگرانی به این دستگاه مراجعه می کنند اضافه کرد: همین عوامل در کنار سختی کار آتش نشانی تاثیرات زیادی را بر روح و روان آتش نشانان می گذارد که به هیچ وجه قابل جبران نخواهد بود.
استاندار با بیان اینکه مهمترین کار شهرداری ها در آتش نشانی ها نمود می یابد ادامه داد: شهرداری ها خدمات متنوعی را به مردم ارایه می دهند که مهمترین آنها خدماتی هستند که با جان و مال مردم ارتباط دارند بنابراین باید به آتش نشانی ها از محل اعتبار مدیریت بحران، بودجه شهرداری ها و اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای توجه ویژه ای صورت گیرد.
به گفته استاندار شهرک صنعتی البرز، شرکت شهرک های صنعتی و بخش خصوصی نیز باید به مسئله ایمنی و آتش نشانی توجه ویژه داشته و براساس قانون امکانات و نیروی لازم را برای مقابله با این بحران ها تهیه کنند.
زاهدی با تاکید بر پیشگیری یادآور شد:باید از ابتدا در ساخت شهرها و خودروها حتما ایمنی رعایت شود تا در هنگام بحران و حادثه با آسیب های جدی مواجه نشویم.
وی با بیان اینکه استانداردسازی امکانات، ابزار و رفتارات وظیفه همه است گفت: چون هر روز با نوع حوادث و مواد شیمیایی جدید مواجه می شویم باید ارایه آموزشهای لازم به آتش نشان در دستور کار قرار گیرد تا هنگام حوادث آتش نشانان نسبت به سوانح و حوادث آگاهی و آموزش لازم را دیده باشند.
استاندار خاطر نشان کرد: باید در کنار آموزش آتش نشانان، آموزش مردم نیز در دستور کار قرار گیرد تا در ساخت واحدهای مسکونی و آپارتمانی مقررات ایمنی را رعایت کرده و در استفاده از تجهیزات و ابزار مقابله با حوادث، آمادگی لازم را داشته باشند.
زاهدی با بیان اینکه در استانداردسازی، مشکلات بسیاری داریم، افزود:رفع مشکل کمبود نیروی آتش نشانی در استان در دستور کار قرار گرفته و باید حتما قبل از بازنشسته شدن نیروها، جایگزین آنها پیش بینی شود تا علاوه بر ایجاد آمادگی، انتقال تجربه از نیروهای قدیمی به جدید صورت گیرد.
وی با اشاره به گسترده بودن حوزه استحفاظی آتش نشانی های در سطح استان گفت: این یک مشکل کشوری است و هنوز یک سازمان مستقل برای خدمات رسانی در خارج از حوزه ها تشکیل نشده است و امیدواریم هرچه سریعتر برای حل این مشکل اقدام شود.
زاهدی افزود: بیمه مهمرین مسئله برای آتش نشانان است که باید این مسئله را حل کرده و نسبت به تکریم خانواده های این عزیزان نیز که سختی های زیادی را متحمل می شوند اقدام کنیم.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.