به گزارش ایرنا، غلامحسین امیرخانی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه پنجمین 2 سالانه خوشنویسی ایران در قزوین افزود: اهالی فرهنگ با دیدار مسئولان هنردوست به پشتیبانی بیشتر از هنر امیدوار می شوند تا با حمایت های آنها چراغ فرهنگ و ادب بیشتر افروخته بماند.
وی افزود:بسیاری از مدیران نسبت به مسئولیت خود معرفت چندانی ندارند و آنچنانکه باید وظیفه خود را نسبت به هنر ادا نمی کنند.
این مسئول ادامه داد: تلاش می کنیم فرهنگ و هنر کشور از طریق برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره ها در جامعه تداوم یابد تا نسل های آینده کشور نیز با فرهنگ و هنر درخشان ایران بیشتر آشنا شوند.
وی اضافه کرد: باید آسیب شناسی کرد که چرا ایران که خواستگاه خط و خوشنویسی بود با استقبال کمرنگ مردم در نمایشگاه ها و موزه ها مواجه شده است و امروزه ترکیه در همسایگی ما مرکز مسابقات خوشنویسی می شود.
رییس انجمن خوشنویسان ایران ادامه داد:برای اینکه موقعیت خود را در دنیا بشناسیم باید از اینجا شروع کنیم که چرا موزه های ما خالی است و چرا مردم برای کسب معرفت از موزه ها وقت ندارند؟
این استاد خوشنویسی افزود:باید آسیب شناسی کرد که چرا مردم برای بازدید از نمایشگاه ها و موزه ها اوقات فراغت ندارند و ما آماده هستیم که به مدیران ارشد استان در این زمینه مشورت دهیم.
وی گفت: خوشبختانه تمامی مسئولان و مدیران در جلسات رسمی و خصوصی تشویق و حمایت خود را از اهالی هنر داشته اند و ما نیز پیشنهادهای خود را برای اعتلای فرهنگ و هنر به آنها عرضه کرده ایم.
امیرخانی ادامه داد:یکی از پیشنهادهای ما برای اعتلای فرهنگ و هنر افزایش 10 برابری بودجه هنر است چون وقتی قوی ترین فرهنگ را در منطقه داشته باشیم قویترین قدرت بازدارنده را نیز در منطقه و جهان خواهیم داشت.
***14 هزار خوشنویس ممتاز مرد در کشور فعالیت دارند
یک استاد خوشنویسی نیز در این بازدید گفت:اوایل انقلاب حدود هفت نفر خوشنویس زن در کشور وجود داشت ولی هم اکنون هزار و 200 بانوی خوشنویس ممتاز بعد از انقلاب پرورش یافته اند.
محمد سلحشور ادامه داد:هم اکنون 14 هزار خوشنویس ممتاز مرد نیز در کشور پرورش یافته اند که برای اعتلای فرهنگ و هنر ایران زمین تلاش می کنند.
این چهره ممتاز خوشنویسی یادآور شد: امروزه هنر، ادبیات و فرش ایران در دنیا معروف است و یک خوشنویس باید بر این سه دانش آگاهی لازم را داشته باشد تا بتواند آثار برجسته ای را خلق کند.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.