به گزارش ایرنا، علیرضا وارثی روز پنجشنبه در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی ناشنوایان و همچنین هفته سالمندان برگزار شد،افزود: این افراد در ادارات، صنایع و یا به صورت خود اشتغالی مشغول کار هستند.
وی اضافه کرد: بهزیستی آمادگی دارد با ارایه تسهیلات بانکی ارزان قیمت با کارمزد چهار درصد برای این قشر اشتغال ایجاد کند.
وارثی ادامه داد: چنانچه کارفرمایانی نیز آمادگی ایجاد اشتغال داشته باشند، سازمان بهزیستی 23 درصد سهم بیمه کارفرما را پرداخت می کند.
این مسئول اظهار داشت: بهزیستی قزوین همچنین در حال حاضر کمک هزینه دانشجویی برای 111 کم شنوا و ناشنوای تحت پوشش را پرداخت می کند.
وارثی خاطر نشان کرد: در راستای پیشگیری از معلولیت ناشنوایی، در سال جاری بیش از 9 هزار کودک غربالگری شده اند که از این تعداد بیست نفر دچار مشکل بودند که به مراجع تخصصی ارجاع شدند.
وی، ارایه سمعک و جراحی کاشت حلزون را از دیگر خدمات بهزیستی به ناشنوایان عنوان کرد و اظهار داشت:عمل کاشت حلزون 100میلیون ریال هزینه دارد که بهزیستی 30میلیون ریال از آنرا پرداخت می کند.
وارثی یادآور شد: هم اکنون 10نفر در نوبت کاشت حلزون و 30 نفر در نوبت سمعک قرار دارند.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی قزوین نیز در این نشست از اجرای طرح رابط ناشنوا در آینده خبر داد و گفت: این طرح هم اکنون در صدا و سیما به صورت اجرای زبان اشاره در زیرنویس برنامه های صدا و سیمای قزوین اجرا می شود و در آینده نیز با آموزش نفرات دوره دیده در بخش های دیگر اجرایی خواهد شد.
راحله جاتن افزود: برنامه های روز جهانی ناشنوایان با شعار 'زبان من را بشناس تا در کنار هم بهتر زندگی کنیم' اجرا می شود.
وی، ارایه خدمات رایگان شنوایی سنجی در این هفته در مرکز دولتی نواب و بازدید از مرکز روزانه توانبخشی پرنیان که 45 تن از معلولان ناشنوا را تحت پوشش دارد از جمله برنامه های هفته ناشنوایان در قزوین اعلام کرد.
جاتن به حوزه سالمندان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هفت مرکز نگهداری شبانه روزی، چهار مرکز روزانه نگهداری سالمندان ویژه زنان و یک مرکز ویزیت در منزل ویژه سالمندان در قزوین فعال است و در نبمه دوم سال جاری نیز یک مرکز روزانه توانبخشی ویژه مردان نیز ایجاد می شود.
معاون توانبخشی بهزیستی قزوین با بیان اینکه سالمندان 10درصد از جمعیت استان را تشکیل می دهند،افزود: یک هزار و 271 نفر از این سالمندان از بهزیستی قزوین مستمری دریافت می کنند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.