به گزارش ایرنا، قدرت الله مهدیخانی روز چهارشنبه و در جلسه اضطراری که به علت نشست زمین در کوچه محمدیه شهر قزوین به وقوع پیوسته بود، اظهار داشت: بافت فرسوده شهر قزوین در سال های گذشته مشکلاتی را مانند نشست های مکرر زمین و وارد آورن خسارت به ساختمان ها و منازل مجاور به وجود آورده است.
این مسئول بحران نوع خاک دستی و سستی خاک، وجود آب انبارهای قدیمی و چاه های جذبی و رعایت نکردن اصول ساخت و ساز را از عوامل مهم مشکلات بافت های فرسوده شهری دانست و ادامه داد: وجود چنین معضلاتی باعث شد تا روز گذشته شاهد نشست زمین و ایجاد حفره در یکی از قدیمی ترین محلات قزوین، یعنی کوچه محمدیه باشیم.
مهدیخانی یادآور شد: در نشست اضطراری با حضور نمایندگان دستگاه های متولی از جمله فرمانداری، پلیس راهور، آب و فاضلاب، شهرداری و نظام مهندسی ساختمان مقرر شد 12 خانوار در معرض خطر در محل سالن چند منظوره مدیریت بحران در منطقه کوثر قزوین اسکان داده شوند.
وی با بیان اینکه با وقوع این حادثه و در همان ساعات اولیه عملیات لجن کشی و خاکبرداری از محل حادثه از سوی دستگاه های ذیربط به انجام رسید، تصریح کرد: مقرر شد ضمن بازدید کارشناسان بیمه از محل وقوع حادثه، نسبت به پرداخت خسارت منازل آسیب دیده اقدام های لازم به عمل آید.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.