به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد استان قزوین، مجید مومنی روز دوشنبه افزود: این میزان تهسیلات به هر یک از مددجویان تحت پوشش جهت اشتغالزایی با توجه به نظر کارشناسی ارایه می شود.
وی اظهار داشت: طی سال جاری 990 میلیارد ریال اعتبار جهت اشتغال مددجویان تحت پوشش این نهاد اختصاص می یابد که بخشی از اعتبار داخلی و بخش دیگر از محل تسهیلات بانکی تامین می ‌شود.
مومنی افزود: از این میزان اعتبار 548 میلیارد ریال برای ایجاد 2 هزار و 195 فرصت شغلی در روستاها و 320 میلیارد ریال نیز برای 160طرح اشتغالزایی در نظرگرفته شده است.
به گفته وی این تسهیلات اشتغال به مددجویانی اختصاص می‌ یابد که دارای مهارت بوده و مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای مبتنی بر مهارت آموزی داشته باشند.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در ادامه اشتغال را یکی از 2 بال حرکت این نهاد در خدمت به محرومان دانست و گفت: مددجو تا زمانی که به استقلال معیشتی دست نیابد همچنان نیازمند و فقیر باقی خواهد ماند.
مومنی اضافه کرد: استقلال معیشتی نیز با اشتغال رقم می‌خورد از این رو برنامه اشتغال زایی کمیته امداد امام (ره) با رویکرد توانمند سازی مددجویان با جدیت پیگیری می‌شود و بسته‌های حمایتی و روش‌های مختلفی برای ایجاد اشتغال در طول سال اجرا می شود.
مومنی با اشاره به ارایه بسته‌های مختلف برای حمایت از اشتغال زایی مددجویان کمیته امداد، گفت: این نهاد به کارفرمایانی که مددجویان را به کارگیری کند به ازای هر نفر 200 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌کند.
به گفته وی همچنین کارفرما در صورت به کارگیری مددجو تا 2 سال حق بیمه‌ای برای مددجو پرداخت نمی ‌کند و این هزینه را کمیته امداد امام (ره) متقبل می شود.
در حال حاضر بیش از 21 هزار خانوار زیر پوشش حمایت کمیته امداد قرار دارند.
7390*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.