مجید کشاورز روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح از سال 82 و هر پنج سال یک مرتبه در برخی از روستاهای کشور با هدف کسب اطلاع از آخرین تغییراتی که در حوزه مسکن روستاها ایجاد شده، به مورد اجرا گذاشته می شود.
این مسئول با اشاره به اینکه 3.5 درصد واحدهای مسکونی استان مورد هدف این طرح قرار خواهند گرفت، ادامه داد: سه هزار و 314 واحد مسکن روستایی در چهارمین طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن این استان در 187 روستا به صورت تصادفی و مقایسه ای توسط 25 کارشناس آمارگیر انجام می شود.
کشاورز اضافه کرد: کار اجرایی این طرح از تیرماه سال جاری توسط دفتر مطالعات و تحقیقات مسکن روستایی بنیاد مسکن آغاز شده و مشاور طرح نیز در همان زمان انتخاب شده است.
وی، هزینه اجرای طرح آمارگیری مسکن روستایی را از محل اعتبارات ملی برشمرد و یادآور شد: طرح یاد شده از 21 مهر تا 21 آبان ماه به طول می انجامد و اطلاعات جمع آوری شده که به صورت روزانه صورت می گیرد، 22 آبان به مرکز ارسال و نتایج آن نیز خرداد ماه سال آینده قابل انتشار خواهد بود.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین در ادامه با اشاره به اینکه هر قدر آمارهای موجود روستاها دقیق و به روز باشد برنامه های توسعه مسکن آنها نیز با هزینه های قابل توجه تری به انجام می رسد، افزود: ارایه آمارهای دقیق از سوی سئوال شوندگان و خودداری از دادن اطلاعات نادرست می تواند در نهایت راهگشای مسایل و مشکلات روستاییان باشد.
این مسئول اضافه کرد: از 21 مهرماه جاری ماموران آمارگیر در قالب سه تیم سه نفره با لباس های متحدالشکل و کارت شناسایی به واحدهای روستایی از پیش تعیین شده مراجعه و نسبت به تکمیل پرسش نامه ها اقدام می کنند.
کشاورز ادامه داد: آمارگیران در این دوره دارای سه برگ پرسشنامه هستند که فرم نخست مربوط به ویژگی های روستا، جمعیت و سایر مشخصات روستا از جمله بهره مندی روستاها از طرح هادی بوده که با کمک معتمدان روستا به انجام می رسد.
وی تاکید کرد: فرم دوم مربوط به واحدهای روستایی بوده که به صورت تخصصی توسط آمارگیران تکمیل خواهد شد و فرم سوم نیز مربوط به ویژگی های واحدهای مسکونی روستا خواهد بود.
به گفته این مسئول، براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن سال 95 استان قزوین دارای 102 هزار و 131 خانوار روستایی و 94 هزار واحد مسکونی بوده که 48 درصد آن بهسازی و مقاوم سازی شده است.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.