به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در نشست ستاد َشئون فرهنگی استان قزوین که با محوریت برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورا برگزار شد،افزود: امام حسین (ع) برای اقامه نماز قیام کردند چرا که اقامه نماز بزرگ‌ترین معروف است و همچنین آن حضرت نیز رسالت قیام را امر به معروف و نهی از منکر معرفی کردند.
وی با تاکید بر اینکه شکوه و عظمت اجتماع عزاداران حسینی (ع) باید به نمایش درآید، تاکید کرد: اجتماع عزاداران حسینی (ع) باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که از جنبه رسانه‌ای مطلوب و قابل انعکاس باشد و برای تحقق این هدف باید برنامه‌ریزی‌ها دقیق باشد.
امام جمعه قزوین با تقدیر از صدا و سیمای مرکز قزوین در پوشش بسیار خوب برنامه‌های تاسوعا و عاشورای سال های گذشته، خاطرنشان کرد: نگاه خوبی در مدیران و متولیان امر در صدا و سیمای مرکز قزوین در پوشش برنامه‌های تاسوعا و عاشورا وجود دارد و این مهم در تقویت برنامه‌ها بسیار مؤثر واقع شده است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تاکید بر اینکه باید برنامه‌ها به نماز ظهر تاسوعا و عاشورا متصل شود، تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا همه امکانات در خدمت نماز قرار گرفته و نماز در متن تمام برنامه‌ها قرار گیرد.
وی بر شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامه‌های سال‌های گذشته ایام محرم تاکید کرد و اظهار داشت: همواره یکی از برنامه‌های جدی باید این باشد که نقاط قوت و ضعف سال‌های گذشته شناسایی و تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف در دستور کار قرار گیرد.
امام جمعه قزوین در پایان یادآور شد: خیابان شهدای قزوین ظرفیت‌های بسیار زیادی برای برپایی هر چه باشکوه‌تر برنامه‌های عزاداری ماه محرم دارد و هنوز آنگونه که باید از ظرفیت‌های آن استفاده نشده است.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.