به گزارش ایرنا، رضا لایق روز یکشنبه در نشست مجمع عمومی سالانه هیات کشتی استان قزوین که در اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد افزود: امروزه کشتی با رشته های ورزشی دیگر فرق دارد چون به عنوان رشته ملی کشور یاد می شود.
وی افزود: روز پنجم شهریور ماه سالروز تولد جهان پهلوان تختی به عنوان روز ملی کشتی ثبت شده است و این یک افتخار برای کشتی ایران است.
این مسئول ورزشی گفت: کشتی ایران با داشتن بزرگانی چون تختی و پوریای ولی وظیفه سنگینی دارد و باید ملجا و مرجع مردم در حل مشکلات باشد.
لایق ادامه داد: باید یک مسئول کشتی در حوزه فرهنگی، فنی، ورزشی و... به گونه ای کار کند که پیرامون خود را تحت تاثیر قرار داده و به رشته کشتی شخصیت بدهد.
وی با یاد کردن از چهره شاخص کشتی قزوین افزود: در گذشته شخصیت های کشتی قزوین چون مومنی، بابا اولادی، برادران، شیخی، شاه وردی، سید جوادی و... به گونه ای در عرصه این رشته تلاش کردند که امروزه در همه جا از آنان به خوبی یاد می شود.
دبیر قزوینی فدراسیون کشتی افزود: سیدکریم مومنی در عرصه کشتی استان در دورانی که خبر از حمایت های فعلی از ورزش نبود ورود کرد و پدرانه برای کشتی زحمت کشید.
وی افزود: مسئولان فعلی کشتی نیز باید با الگوگیری از شخصیت های شاخص کشتی تمام تلاش خود را به کار ببندند تا شاهد پرورش نسلی افتخارآفرین و موثر در آینده ورزش کشور باشیم.
این مسئول فدراسیون کشتی اضافه کرد: باید با برگزاری دوره های آموزشی و استعدادیابی برای جذب مخاطب و افزایش اعتماد در میان خانواده ها تلاش کرد و در این مسیر از انتقاد صحیح و بیان اشتباهات گذشته هراس نداشت.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.