مجتبی ملک زاده روز یکشنبه در حاشیه نشست داوری دوسالانه خوشنویسی ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مسئولان انتظار می رود زمینه جذب جوانان و نوجوانان به هنر خوشنویسی را فراهم کرده و به سرمایه های موجود در این عرصه بهای لازم را بدهند.
وی خاطر نشان کرد: با حمایت از جوانان هنرمند در رشته های هنری مختلف بدون شک یکی از درخشان ترین دوره های هنری ایران هویدا خواهد شد اما اکنون متاسفانه اکثر هنرمندان این عصر دچار غم نان گشته و فرصتی برای هنر و خوشنویسی یافت نمی کنند و همواره در پی معاش خود در حال تکاپو میباشند.
ملک زاده همچنین گفت: از نظر کیفی هنر خوشنویسی در 15 سال گذشته متحول شده و جوانان تازه نفس بر اسب قلم نشسته و بر عرصه کاغذ خوش رقصی خط را به نمایش گذاشته اند که اگر از این موقعیت استفاده درست نشود معلوم نیست بار دیگر این فرصت برای هنر خوشنویسی ایران به دست آید.
وی خاطر نشان کرد: در صورت رسیدگی به جوانان هنرمند دوباره نام ایران در قله های بزرگ هنری جهان بیرون خواهد آمد.
استاد خط نستعلیق و شکسته نویس ایران همچنین گفت: سیر صعودی در نمایشگاه های دو سالانه کاملا مشهود است و مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین هنرمندان و اساتید خوشنویسی قزوینی برای هرچه بهتر برگزار شدن این نمایشگاه تلاش زیادی داشته اند.
ملک زاده همچنین گفت: این دوسالانه بهتر از همایش های گذشته برگزار شده و بسیار موفق بوده و با اجرای پنجمین دوره نشانه های خوبی برای ابقای این هنر در بین جوانان دیده می شود.
تاکنون چهار دوره دوسالانه خوشنویسی که از رویدادهای مهم فرهنگی و هنری کشور به شمار می رود به میزبانی قزوین برگزار شده است.
در این رویداد فرهنگی و هنری هنرمندانی از سراسر کشور آثار خود در بخش های نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و نسخ را به معرض نمایش و داوری می گذارند.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.