به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، رضا ربیعی روز یکشنبه افزود: مهم ترین تجهیزات خریداری شده دستگاه پُلی سومنوگرافی و رکتوسیگموئیدسکوپ برای بخش های خواب و جراحی مرکز آموزشی - درمانی قدس، دستگاه آفرزیس برای مرکز آموزشی - درمانی بوعلی سینا و استریلایزرپلاسما به منظور فرآوری مجدد و ایمن لوازم مصرفی بوده است.
وی اضافه کرد: سایر لوازم خریداری شده در سال جاری مواردی مانند دستگاه های سونوگرافی، مانیتورهای قابل حمل و دیواری و ماشین بیهوشی بوده است.
ربیعی ادامه داد: در تازه ترین مورد نیز مرکز آموزشی - درمانی ولایت قزوین مجهز به دستگاه استریلایزرپلاسما شد.
وی همچنین گفت: این دستگاه به منظور فرآوری دوباره ملزومات پزشکی و استریل لوازم و تجهیزات پزشکی با صرف هزینه چهار میلیارد ریال خریداری شده است.
ربیعی خاطرنشان کرد: امروزه در بخش‌های استریل بیمارستان ها، اتوکلاوهای بخار به تنهایی امکان استریل تمامی وسایل بیمارستانی را ندارند زیرا که این استریلایزرها با دمای بالا (121 و 134 درجه سانتیگراد) و در شرایط رطوبت بالا عمل می کنند و این شرایط بالای حرارتی و رطوبت می‌تواند باعث خرابی بسیاری از وسایل الکترونیکی، آندوسکوپ‌ها، لاپاروسکوپ‌ها و یا ابزارهایی از جنس پلاستیکی و سیلیکونی شوند؛ در حالی که سیستم‌های استریلایزر سرد و خشک با دمای حدود 50 تا 55 درجه سانتیگراد و در شرایط کاملاً خشک وسایل را استریل می‌کنند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.