در بخشی از این مطلب که به قلم عاطفه جهانبخش نوشته شده آمده است: نگاهی به تجارب بنگاه های خرد و متوسط در کشورهای د حال توسعه نشان می دهد که مسیر طی شده مبتنی بر واقعیت اقتصاد آن کشورها انجام شده و می تواند به عنوان الگویی برای اقتصاد ایران که باید ققنوس وار از میان شرایط نامطلوبی که به آن گرفتار شده، بال بگستراند، باشد.
در استان قزوین نیز شاید در ظاهر صنایع قدرتمند به تعداد انگشتان یک دست داشته باشیم اما صنایع کوچکی که با سرمایه ها و نیروی کار کم وارد عرصه تولید شده اند کم نیستند و نباید از آنها غافل شد چراکه چرخه اقتصاد استان را همین صنایع به ظاهر کم بعد می چرخانند و اگر این صنایع را از دست بدهیم باید فاتحه صنعت استان را خواند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی در این زمینه به خبرنگار نسیم حق گفته است : صنایع کوچک در واقع صنایع مکملی هستند که در کنار یکدیگر و با تولید مجموعه ای از محصولات در نهایت زمینه های تولید یک محصول نهایی را فراهم می کنند.
حمیدرضا خانپور افزود: می توان به عنوان نمونه از صنایع کوچک فعال در عرصه تولد قطعات خودو در استان نام برد که حدود120واحد تولیدی در استان با تولید600 قطعه از 800 قطعه مورد نیاز برای تولید یک خودرو نقش به سزایی در به سرانجام رسیدن یک محصول نهایی به نام خودرو دارند.
این مسئول با اشاره به مشوق هایی برای سرمایه گذاری در صنایع کوچک این را هم گفته است که این صنایع به دلیل وابستگی های کمتری که به بخش های دولتی دارند، آسیب پذیر تر نیز هستند و باید برای حمایت از این واحدها گام های بزرگتر و بیشتری برداشت به عنوان نمونه می توان با بهره گیری از دانش بومی و نوآورانه صنعت را احیا کرده و نقدینگی های سرگردان در بازار را به سمت این صنایع روانه کرد تا علاوه بر رشد این واحدها، در شرایط تحریم از توان داخلی بیشترین بهره را برد.
هفته نامه نسیم حق در این شماره همچنین در مطلبی با عنوان آب و خاکی که می میرد از ریختن پسماندهای خطرناک بیخ گوش قزوین گزارش داده است.
برخورد با مفسدان یقه سفید به نقل از رییس کل دادگستری و تاثیرات افزایش سرسام آور قیمت ها و کاهش قدرت خرید مردم به نقل از رئیس کمیسیون اصل 90مجلس شورای اسلامی از دیگر عناوین این شماره نسیم حق است.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.