به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در دیدار با امام جمعه شهرستان آبیک با تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر افزود: همه جریان ها و احزاب متعلق به نظام هستند و اگر مشکلی برای نظام پیش آید دیگر چپ ، راست و اصولگرا باقی نخواهد ماند.
این مسئول گفت: امروزه دشمنان کارآمدی یا ناکارآمدی نظام را مطرح کرده و تلاش می کنند بگویند که نظام متکی به دین ناکارآمد است.
وی ادامه داد: اینکه در داخل کشور نیز عده ای دنبال اثبات ناکارآمدی نظام هستند جای تعجب دارد چون تابلوی کارآمدی یک حکومت دولت است و اگر تلاش برای ناکارآمد نشان دادن دولت صورت گیرد به ضرر نظام تمام خواهد شد.
استاندار گفت: مسئولیت مدیران دراین شرایط بسیار بیشتر است و باید با تلاش و ارتباط بیشتر با مردم تلاش کنیم مردم در دستگاه ها سرگردان نشوند و اگر کاری از دست ما برنمی آید برای مردم توضیح دهیم که از ما خواهند پذیرفت.
زاهدی ادامه داد: اگر مردم ببینند صادقانه با آنها رفتار می کنیم با ما همراه خواهند شد.
استاندار یادآور شد: مهمترین سرمایه ما برای حفظ نظام مردم هستند که در دوران جنگ آن را امتحان کردیم و موفق بودیم.
وی ادامه داد: باید این سرمایه اجتماعی را افزایش داده و اعتماد مردم را با صداقت و عملکرد خود جلب کنیم.
زاهدی با اشاره به وضعیت شکل گیری انقلاب گفت: انقلاب در دوره ای شکل گرفت که شرق و غرب دین را افیون جامعه می دانستند و هیچ تحلیلگر سیاسی در سطح دنیا فکر نمی کرد که یک ملت با تفکر دینی انقلاب کرده و به نتیجه برسد.
استاندار اضافه کرد:انقلاب مهتمرین تحول تاریخ سیاسی جامعه ما را رقم زد و یک رژیم 2500 ساله به یک حکومت خود مختار و مردمی تبدیل شد.
زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم وحدت در میان مسئولان و مردم افزود: مشی وحدت جویانه و انسجام و همدلی خوبی میان مسئولان از امام جمعه، فرماندار،اعضای شورای تامین و دستگاه های اجرایی وجود دارد که مایه برکت است.
وی افزود: اگر ما با هم باشیم قطعا خداوند نیز با مسئولان خواهد بود و می توانیم در عین سلیقه های سیاسی مختلف در کنار هم مسیرها را دنبال کرده و در خدمت نظام و مردم باشیم.
استاندار با تبریک هفته دولت افزود: افتخار می کنیم که شهید رجایی این شهید شاخص دولت و نظام جمهوری اسلامی اهل قزوین بوده و در این استان پرورش یافته اند.
وی گفت: اگر در تاریخ 40 ساله نظام جمهوری اسلامی شهید رجایی را به عنوان یک الگو بپذیریم می توانیم یک عقب گرد کرده و با بررسی منش ایشان ببینیم امروز در کجا قرار داریم.
زاهدی با بیان اینکه نباید در شهید رجایی متوقف باشیم افزود: اگر منش ایشان را حفظ کنیم در روش ها نیز که تابع شرایط روز است به همان مقصدی که مورد نظر است خواهیم رسید.
وی گفت: متاسفانه امروز بسیار با سیره شهید رجایی فاصله داریم و باید تلاش کنیم با پیروی از منش و روش ایشان خود را به حد مطلوب برسانیم.
استاندار با بیان اینکه این ایام با عید غدیر خم مصادف شده است افزود: باید در این هفته با الگوپذیری از منش و روش علی (ع) ببینم که رفتار،گفتار و عملکرد ما به عنوان مدیران جامعه و وابستگان به حکومت و دولت چقدر با رفتار و عملکرد امیر المومنین علی (ع) تطبیق و همخوانی دارد.
وی با بیان اینکه در حادثه غدیر 2 برداشت در میان مسلمانان شکل گرفت افزود: برخی از مسلمانان ولایت را به معنای دوستی و حب علی علیه السلام تفسیر کرده و جمعی دیگر نیز موضوع جانشینی و حجت الوداع را بیان کردند.
زاهدی یادآور شد: ما که موضوع ولایت را جدی می دانیم متاسفانه چنان که باید این مسئله را در تاریخ رعایت نکرده ایم و الان نیز با آرمان خود فاصله داریم و باید با مطالعه احوال بزرگان از منش آنها الگو بگیریم.

*** انسجام سیاسی مناسبی در آبیک برقرار است
امام جمعه شهرستان آبیک نیز در این دیدار گفت: با وجود اختلاف سلایق سیاسی انسجام مناسبی میان رده های سیاسی از امام جمعه، فرماندار، دستگاه های نظامی و انتظامی در سطح شهرستان وجود دارد که نویدبخش آینده روشنی در سایه تعامل است.
حجت الاسلام محمد حسینی میرامینی با اشاره به موضوع استیضاح رییس جمهوری افزود:ایشان در ابتدای سخنرانی خود در مجلس گفتند امیدوارم بتوانم وصایای رهبری را برای صحبت در مجلس رعایت کنم که بسیار ارزشمند بود.
وی افزود: اگر رییس جمهور در مجلس به خوبی از عهده سوالات برنیامد ولی حداقل شاهد فرافکنی و عدول از ادب و نزاکت نبودیم.
امام جمعه شهرستان آبیک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه غدیر افزود: عید غدیر بیش از آنکه پذیرش ولایت علی ع باشد پذیرش ولایت رسول خداست چون در این حادثه کسی که سخنش روی زمین ماند رسول گرامی اسلام بود.
شهرستان آبیک با مرکزیت شهری به همین نام در 55 کیلومتری شرق قزوین قرار دارد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.