آیت الله هاشمی رفسنجانی: روسها در مقاطعی در پروژه‌ها تأخیر می‌انداختند و امتیازاتی می‌گرفتند. یکبار بهانه کردند، پسماندهای سوخت، باید به روسیه برگرددکه در قرارداد نبود. دوباره گفتند: این مواد باید بازسازی شود و شما هزینه آنرا بدهید. یک بار می گفتند شرکت آلمانی که طرفشان است تأخیر می‌اندازند و پول بیشتری می‌خواهد و زودتر و بیشتر بدهید. همیشه بهانه ای داشتند.

پایگاه خبری جماران؛ آیت الله هاشمی رفسنجانی: در سفری که به چین داشتم، در حضور رئیس جمهور،قراردادی در مورد ساخت یک نیروگاه بستیم. ۶۰ میلیون دلار هم پیش پرداخت کردیم. ولی وقتی آمریکایی‌ها روابطشان با چین بهتر شد چین از همکاری با ایران در امور هسته‌ای منصرف شد.

از همکاری غربیها در نیروگاه بوشهر مایوس بودیم. تکنولوژی روسی هم نمی خواستیم. در قرارداد ما هست که باید تکنولوژی غربی را در ایران وارد کنند.البته روس‌ها در زمان‌بندی، تخلّف کردند و تاخیر انداختند و پول بیشتری هم گرفتند.

روسها در مقاطعی در پروژه‌ها تأخیر می‌انداختند و امتیازاتی می‌گرفتند. یکبار بهانه کردند، پسماندهای سوخت، باید به روسیه برگرددکه در قرارداد نبود. دوباره گفتند: این مواد باید بازسازی شود و شما هزینه آنرا بدهید. یک بار می گفتند شرکت آلمانی که طرفشان است  تأخیر می‌اندازند و پول بیشتری می‌خواهد و زودتر و بیشتر بدهید. همیشه بهانه ای داشتند.

معمولا آمریکایی ها چیزی از  آنها مطالبه می کنند و آنها هم تاخیر ایجاد می کنند.

**پایگاه اطلاع رسانی خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی***

حجم ویدیو: 8.10M | مدت زمان ویدیو: 00:03:35
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
10 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.