شهیدان سلیم و سلمان نوعی اقدم در اردبیل به دنیا آمدند و هر دو برادر عاشقانه در یک عملیات در سال 1365 به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت رسیدند.

به گزارش جماران، شهیدان سلیم و سلمان نوعی اقدم فرزندان احمد به ترتیب در سال های 1344و 1346 در محله نواب‌صفوی اردبیل به دنیا آمدند و هر دو برادر عاشقانه در یک عملیات در سال 1365 به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت رسیدند.

سلیم برادر بزرگتر، همزمان با تحصیل در دبستان نسبت به فراگیری قرآن و انجام فرایض دینی عشق می‌ورزید و همواره دانش‌آموزی ممتاز بود. همزمان با تحصیلات دوران راهنمایی، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به پیروزی رسید و در دوران راهنمایی و دبیرستان به اقتضای سن خود در کنار تحصیل، در انجمن اسلامی مدرسه به فعالیت خود ادامه می‌داد. اوج شکوفایی استعدادهای درسی و اعتقادی شهید سلیم نوعی اقدم از دوران دبیرستان آغاز شد. وی دوران دبیرستان را در رشته ریاضی فیزیک در دبیرستان اندرزگو به پایان رساند و در سال 1363 در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه تبریز پذیرفته شد بعد از سه ترم از دانشگاه تبریز به علت عدم علاقه انصراف داده و مجددا در کنکور سراسری به همراه برادرش شهید سلمان نوعی اقدم شرکت کردند که هر دو از رشته پزشکی پذیرفته شدند.

سلمان نیز همچون برادرش در فعالیت دینی و انقلابی نقش پر رنگ داشت و همانند برادرش بعد از اتمام تحصیلات دبیرستان وارد دانشگاه شد.

پذیرش هر دوبرادر در رشته پزشکی دانشگاه تهران و مشهد مصادف بود که با اوج شکل‌گیری عملیات‌های وسیع توسط رزمندگان اسلام در مقابل رژیم متجاوز بعثی. آنها برای اینکه فرمان امام(س) را لبیک گویند، عازم جبهه‌های حق علیه باطل شدند تا در میان سیل عظیم رزمندگان اسلام که خود را برای عملیات وسیعی آماده می‌کردند، شرکت کنند.

سرانجام هر دو برادر تنها به فاصله 5 ساعت، در عملیات کربلای 5 در بیستم دی ماه 1365 به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

پیکر مطهر هر دو شهید والامقام در گلزار شهدای ججین شهرستان اردبیل به خاک سپرده شده است.

روایت شهادت این دو طبیب عاشق از زبان سردار محسن نوعی اقدم برادر شهیدان نوعی اقدم را در اختتامیه اردوی محراب اندیشه(تیرماه 1398) در مشهد مقدس ملاحظه می کنید:

 

 

حجم ویدیو: 29.66M | مدت زمان ویدیو: 00:05:37
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
7 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.