زینب، آری زینب یک اسم با چهار حرف، امّا دارای همه فضائل انسانیت، و همه ارزش هایی که خداوند در سوره مبارکه احزاب آیه ٣٥ ، برای مرد و زن برشمرده است.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی این چنین حضرت زینب کبری (س) را توصیف می کند:« زینب، آری زینب یک اسم با چهار حرف، امّا دارای همه فضائل انسانیت، و همه ارزش هایی که خداوند در سوره مبارکه احزاب آیه ٣٥ ، برای مرد و زن برشمرده است. »

به گزارش جماران، این مرجع معزز شیعیان در ادامه گفت: « الگوی ایمان و علم و معرفت، اسوه ی صبر و حلم و بردباری، نمونه ی بارز صداقت و استقامت و شجاعت، و بانویی که در بلاغت و شیوایی بیان، و رسایی گفتار، زبان پدر را در دهان داشت، و همه مکارم اخلاق مادر حضرت زهرا (سلام الله علیها) در وجودش، جمع بود. او نه فقط افتخار زنان مسلمان است، بلکه امّت اسلام زن و مرد، به چنین بانویی افتخار می کند.

سیره ی او، حجاب و عصمت و عفّت او، عبادت او، عظمت و بزرگی و متانت او، همه افتخارانگیز است.

مواضع این بانوی بزرگ اسلام در حمایت و دفاع از ارزشهای دینی، و مبارزه با حکومت مستکبران تاریخ، آن چنان کوبنده بود که برای همیشه، حاکمان جبّار و ستمگر بنی امیّه را به زباله دان تاریخ فرستاد، و آنان را منفور جهانیان، و مورد لعن و نفرین آزادگان قرار داد.»

آن چه نقل شد، بخش هایی بود از پیام آیة اللّه العظمی صافی گلپایگانی به همایش ملّی حضرت زینب (سلام‌اللّه علیها) « شکوهِ شکیبایی » که متن کامل آن در پی می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله الحکیم فی کتابه الکریم :

« وَ الذَّاکِرِینَ اللّهَ کَثِیرًا وَ الذَّاکِرَاتِ أَعَدَّ اللهُ لَهُمْ مَغْفِرَةً وَ أَجْرًا عَظِیمًا »

سوره مبارکه احزاب، آیه ٣٥

با عرض سلام و ادب و احترام خدمت بزرگان و عزیزان حاضر در این همایش با شکوه و نورانی که برای تجلیل و تکریم از مقامات عالیه و مواقف عظیمه حضرت زینب کبری (سلام‌الله علیها)، عالمه‌ی غیر معلّمه، نائبة الزّهراء و شریکة سیّد الشهداء برگزار گردیده است؛ این افتخار بزرگ که نصیب برگزارکنندگان محترم این همایش و شرکت‌کنندگان ارجمند شده است را گرامی می داریم.

زینب، آری زینب یک اسم با چهار حرف، امّا دارای همه فضائل انسانیت، و همه ارزش هایی که خداوند در سوره مبارکه احزاب آیه ٣٥ ، برای مرد و زن برشمرده است.

الگوی ایمان و علم و معرفت، اسوه ی صبر و حلم و بردباری، نمونه ی بارز صداقت و استقامت و شجاعت، و بانویی که در بلاغت و شیوایی بیان، و رسایی گفتار، زبان پدر را در دهان داشت، و همه مکارم اخلاق مادر حضرت زهرا (سلام الله علیها) در وجودش، جمع بود. او نه فقط افتخار زنان مسلمان است، بلکه امّت اسلام زن و مرد، به چنین بانویی افتخار می کند.

سیره ی او، حجاب و عصمت و عفّت او، عبادت او، عظمت و بزرگی و متانت او، همه افتخارانگیز است.

مواضع این بانوی بزرگ اسلام در حمایت و دفاع از ارزشهای دینی، و مبارزه با حکومت مستکبران تاریخ، آن چنان کوبنده بود که برای همیشه، حاکمان جبّار و ستمگر بنی امیّه را به زباله دان تاریخ فرستاد، و آنان را منفور جهانیان، و مورد لعن و نفرین آزادگان قرار داد.

حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) حقیقةً پیام‌آور حماسه عاشورای حسینی، و تکمیل کننده نهضت سرور آزادمردان جهان است. خطبه‌های آتشین آن حضرت در کوفه و شام، در کاخ های ظلم و استبداد امویان، هرگز از خاطره ی تاریخ محو نخواهد شد، و امروز زنان مسلمان افتخار دارند خود را از دوستداران آن حضرت بدانند، الگوی زندگی خود را حضرت زینب (علیهاالسلام) قرار داده، و از ایشان وظایف دینی و شرعی خود را فرا می گیرند، و در این برهه از زمان، با حفظ حجاب و عفاف خود، به جهانیان اعلام می کنند که به اصول و ارزشهای دینی و اخلاقی احترام نموده، و رضایت قلب مقدس حضرت ولی الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را بر هر چیز دیگر مقدّم می دارند.

سلام بر همه بانوان مسلمان، و درود بر همه‌ی رهروان واقعی حضرت زینب (سلام‌الله علیها)، والسلام علیکم و رحمةالله.

 لطف اللّه صافی
 ٢٥ ربیع الثانی ١٤٣٨ هـ.ق

 

منبع: saafi.com

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.