رییس قوه قضاییه به سازمان بازرسی دستور داد به فوریت درخصوص سه چهارم ارزهای صادراتی که برنگشته و دولت گزارش آن را نداده است را بررسی کند و نتیجه آن را گزارش نماید.

به گزارش جماران به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه ، سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قضائی با اشاره به بیانات رهبری در روز عید قربان با بیان اینکه «تحریف» و «تحریم» دوقلوهای به هم پیوسته هستند، اظهار کرد: تحریف، بازوی روانی- رسانه‌ای و فرهنگی تحریم است که بی توجهی به داشته های داخلی، یاس، دلبستگی به آمریکا و تسلیم و عقب نشینی را ترویج می‌کند حال آنکه آمریکا گرفتار بی عدالتی و نقض شدید حقوق بشر در درون خودش است.

 

وی افزود: هرگونه دلبستگی به آمریکا و عقب نشینی در مقابل آن و به انتظار فلان اتفاق خارجی نشستن خطای راهبردی است.

 

رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از این جلسه گفت: قدردان زحمات سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات به خاطر دستگیری تروریست گروهک تندر هستیم.

 

وی افزود: آمریکا مهد و مامن کسانی که زنان و کودکان عزادار حسینیه سیدالشهدای شیراز را به خاک و خون کشیدند شده است.

 

رییس قوه در این جلسه در واکنش به گزارش رییس سازمان بازرسی و دادستان تهران درخصوص بازگشت هزاران میلیارد تومان فرار مالیاتی تاکید کرد: با صاحبان کسب و کارهای متضرر از کرونا و وضعیت اقتصادی کشور باید مدارا کرد و در مقابل سراغ آن برج ساز و وارد کننده‌ای رفت که درآمد هنگفت دارد و مالیات هم نمی دهد.

 

در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه یکی از اعضا در گزارشی تاکید کرد که دولت اعلام کرده است ۲۷ میلیارد دلار ارز صادراتی برنگشته اما صرفا گزارش حدود ۷ میلیارد دلار آن را به قوه قضائیه داده است حال آنکه مسئول بازگشت ۲۰ میلیارد دلار مابقی، عموما شرکت‌های بزرگ دولتی و نیمه دولتی هستند.

 

رئیسی نیز به دنبال این گزارش به سازمان بازرسی دستور داد به فوریت درخصوص سه چهارم ارزهای صادراتی که برنگشته و دولت گزارش آن را نداده است را بررسی کند و نتیجه آن را گزارش نماید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.