«چالش های فقهی مسأله حجاب» در سلسله نشست هایی توسط مدرسه مطالعات فقه معاصر، وابسته به مؤسسه فرهنگی هنری مصباح کرامت بررسی می شود.

مدرسه مطالعات فقه معاصر سلسه نشست هایی با عنوان «دوره نخست چالش های فقهی مسأله حجاب» به صورت مجازی برگزار می کند.

به گزارش جماران، این نشست ها از تاریخ 11 مرداد 99 ساعت 19 آغاز می شود و پس از آن در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه همین ساعت، جلسات دیگر این نشست ها برگزار خواهد شد.

نخستین مبحث این نشست ها موضوع «مسأله شناسی و روش شناسی مطالعات دینی حجاب» است و حجت الاسلام و المسلمین مهدی مهریزی در دو جلسه این موضوع را بررسی می کند.

«دلالت های قرآنی مسأله حجاب» نیز در دو جلسه توسط حجت الاسلام و المسلمین کاظم قاضی زاده مطرح خواهد شد. همچنین حجت الاسلام و المسلمین محمد سروش محلاتی «بازشناسی ماهیت حکم حجاب» را در دو جلسه به بحث می گذارد. «مقاصد و اغراض اجتماعی حجاب شرعی» موضوع دیگری است که در دو جلسه توسط حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن سعیدی بیان می شود.

اساتید دیگری همچون سید محمدعلی ایازی، سید ضیاء مرتضوی، سیدجواد ورعی، حسنعلی علی اکبریان و ناهید طیبی مباحثی را در این نشست ها مطرح می کنند که از جمله آنها می توان به «وضع حجاب در عصر پیامبر(ص)» و «مسئولیت دولت در موضوع حجاب با دو رویکرد فقهی» اشاره کرد.

 

چالش های فقهی مسأله حجاب

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.