رئیس قوه قضائیه گفت: نظام دادرسی در دستگاه قضایی مبتنی بر ادله و اقتضای حق و عدل است.ظرفیتهای قانونی و فرآیند دادرسی هم تضمین کننده حقوق عامه است هم ضامن حقوق اصحاب دعوا و متهم. فضاسازیها و جوسازیها تاثیرگذار نیست. بنای دستگاه قضایی برصدور رای بر مبنای شرع و قانون است. بین اعتراض و اغتشاش فرق قائلیم.

به گزارش جماران به نقل از قوه قضائیه: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه گفت: رای اخیر دیوانعالی کشور مبنی بر بازپس گیری منابع طبیعی تصاحب شده در گلستان توسط دادگستری در سه دهه قبل، این پیام را دارد که در حفظ حقوق عامه خط قرمز نداریم. نهادها، دستگاه‌ها، تعاونی‌ها و اشخاص دیگر هم بدانند در این دوره به هیچ فرد یا نهادی اجازه داده نخواهد شد که به سرمایه های ملی تجاوز کند.تضییع حقوق عامه از هیچکس پذیرفته نیست.

رئیس افزود: نظام دادرسی در دستگاه قضایی مبتنی بر ادله و اقتضای حق و عدل است.ظرفیتهای قانونی و فرآیند دادرسی هم تضمین کننده حقوق عامه است هم ضامن حقوق اصحاب دعوا و متهم. فضاسازیها و جوسازیها تاثیرگذار نیست. بنای دستگاه قضایی برصدور رای بر مبنای شرع و قانون است. بین اعتراض و اغتشاش فرق قائلیم.

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: اعتراض را باید شنید اما خط قرمز ما اغتشاش و ناامنی و به هم ریختن کشور است.همکاران قضایی در سراسرکشور نسبت به جرایم خشن حساس باشند و با برخورد قاطع نگذارند افراد شرور و متجاسر به قانون میدان پیدا کنند

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.