مرجع تقلید شیعیان تاکید کردند: مؤمنین نیکوکار مجاز هستند نصف سهم مبارک امام (علیه السلام) را در کمک به بیماران، بیمارستان ها و هر کاری که مسئولین بهداشتی در راستای مبارزه با این بیماری مؤثر می دانند، مصرف نمایند.

به گزارش جماران، متن پیام آیت‌الله العظمی صانعی درباره اختصاص نصف سهم مبارک امام (علیه السلام) در راستای مبارزه با بیماری کرونا بدین شرح است:

بسمه تعالی

«وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَى» (المائدة/2)

ضمن قدردانی و تشکر مجدد از شما پزشکان، پرستاران و مجموعه کادر درمانی و بهداشتی که با ایثار و از خود گذشتگی جلوه ای از رحمت واسعه الهی را به منصه ظهور رسانیده‌اید، در ماه رحمت، رجب المرجب که ماه دعا و استغاثه به ذات باری تعالی است از شما عزیزان که از مقربان درگاه الوهیت و محبوب ذات اقدس الهی می باشید، خاضعانه طلب دعای خیر و عافیت برای این بنده حقیر و تمام انسان های سراسر این کره خاکی جهت رفع این بلاء را دارم و از باب وظیفه شرعی و انسانی نکاتی را یادآوری می نمایم.

1- با توجه به تأکیدات بزرگان دینی مبنی بر رعایت اصول بهداشتی و وجوب عمل به دستورات پزشکی که ضامن حفظ سلامت جامعه و ریشه کنی این بیماری خطرناک است، لازم است یادآوری نمایم ارتباط با خداوند رحمان و رحیم و مهربان در ایجاد آرامش و طمأنینه روح و روان عامل مهمی در مبارزه با هر نوع بیماری جسمی و گرفتاری روحی است، لیکن باید توجه داشت که امروزه با توجه به دستورات پزشکی مبنی بر عدم حضور در اجتماعات این ارتباط معنوی به صورت فردی انجام گیرد. و ناگفته نماند که حفظ جان انسان ها و حقوق آنها یکی از اصول اولیه عقلی و شرعی و پیام همه انبیاء عظام (صلوات الله علیهم اجمعین) و ائمه اطهار (علیهم السلام) می باشد تا جایی که امام صادق (علیه السلام) از دمیدن به محل سجده به جهت احتمال اذیت شدن افراد حاضر در آن مکان، نهی فرمودند و روایات کثیری از پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم) مبنی بر عدم حضور در مسجد نسبت به کسی که سیر خورده است وارد شده است، بنابراین با این تأکیدات چگونه انسان می تواند به خود اجازه دهد ـ ولو با احتمال اینکه ممکن است ناقل بیماری باشد ـ در اجتماعات حاضر شده و موجب بیمار شدن افراد جامعه گردد که شرعاً و قانوناً در صورت بیمار شدن افراد توسط این شخص، ضامن تمام خسارتهای وارده می باشد.

2- ملت شریف ایران مکرراً در تمامی مصائب وارده ثابت نموده اند که هیچگاه ولو در بدترین شرایط از کمک و همیاری نسبت به یکدیگر دریغ ننموده اند و امروزه نیز شاهد ایجاد صحنه هایی از ایثار و خدمت هستیم که اشک شوق را در چشم انسان جاری می سازد. 

ضمن تشکر از این فداکاریها، مؤمنین نیکوکار مجاز هستند نصف سهم مبارک امام (علیه السلام) را در کمک به بیماران، بیمارستان ها و هر کاری که مسئولین بهداشتی در راستای مبارزه با این بیماری مؤثر می دانند، مصرف نمایند. و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.