به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران شماره 568 مجله دوست کودکان به همت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) و موسسه چاپ و نشر عروج منتشر شد.

زهرا داوری از مشهد مقدس با شعری زیبا که به امام خمینی (س) تقدیم شده است، آغازگر شماره 568 مجله دوست کودکان می باشد. همچنین بعد از شعر زهرا داوری، داستان کوتاه و ارزشی محمد علی برنا با محوریت دفاع مقدس است که به چشم می خورد.

یک خاطره و هزار پند مجله دوست کودکان در این شماره به نقل یک خاطره از دستگیری امام خمینی (س) توسط نیروهای امنیتی حکومت سلطنت می پردازد و بیانگر لحظات دستگیری امام از اینکه ایشان خودشان را آماده کرده بودند تا دلداری هایشان به ماموران رژیم سلطنت می باشد: « ماجرای دستگیری حضرت امام توسط نیروهای امنیتی شاه در سال 1343 به این صورت بود که حضرت امام(س) از همسایگان خود در قم خانه‌ای را اجاره کرده بودند که اندرونی خودشان در آنجا بود. افراد مسلح شاه از در اندرونی رفتند و تمام پشت‌بام‌ها را محاصره کردند. سپس یکی- دو تا از اتاقها را نگاه کردند و دیدند که امام آنجا نیستند. اما امام که پس از سخنرانی آبان 43 خود را برای دستگیر شدن آماده کرده بودند، به مأموران رژیم شاه گفتند: شما بروید بیرون، خودم می‌آیم...».

اما در شماره 568 مجله دوست کودکان علاوه بر دو قطعه شعر از مخاطبان کودک مجله دوست، دو قطعه شعر از دو تن از شعرای شاخص شعر کودک یعنی آقایان مصطفی رحماندوست و افشین علاء نیز می خوانیم. شعر اول متعلق به مصطفی رحماندوست است و عنوان آن نیز «بهار عبادت» می باشد و شعر دوم از افشین علاء با عنوان «بهار آمد» است. در انتهای مجله هم شعر نرجس شاه محمدی با عنوان «انتظار» به چشم می خورد.

در بخش داستان های مجله دوست کودکان، سه داستان متنوع از محمد جعفر محمد زاده، مریم قلعه قوند و فرهاد حسن زاده با عناوین «گفتگوی آخر رستم و اسفندیار»، «امام آمد» و «به دنبال بیتا» دیده می شود. داستان مصور مجله دوست کودکان طبق روال از جذاب ترین بخش های کمیک مجله می باشد. علاوه بر داستان مصور، بازی فکری، جدول و نقاشی نیز از جمله بخش های سرگرمی مجله دوست کودکان می باشد.

در بخش دیدار دوست، امیرمحمد لاجورد با نگار ورشوچی، ورزشکار رشته صخره نوردی مصاحبه مفصلی را ترتیب داده که قسمت اول این مصاحبه در شماره 568 مجله دوست کودکان همراه با تصاویر مربوطه ذکر شده. سام سرمدی که در هر شماره مسئول تهیه محتوای بخش «علم دوست» می باشد مانند همیشه با یک بخش جذاب از دانستی های علمی به شاخه هک و هکرها پرداخته است که در نوع خود برای مخاطبین کودک و نوجوان بخش جذابی است. «ورزش دوست» هم از احسان حدادی، بهترین پرتابگر آسیا می نویسد.

کتابچه‌ای در قسمت زیرین صفحات که عموما به مطالب علمی و دانستنی‌ها اختصاص پیدا می‌کند، در این شماره نیز مانند چند شماره اخیر به تاریخچه و مشخصات خودرو ‌ها می‌پردازد.

«افشین اعلاء» و «سیامک سرمدی» سردبیران این مجله و «احمد قائمی مهدوی» نیز مدیر هنری دوست کودکان هستند. «حامد کمالی» مانند روال سابق تصویرگری این هفته نامه را برعهده دارد و نادیا علاء نیز مدیر داخلی مجله دوست کودکان را به صاحب امتیازی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی‌(س)، به عهده دارد.

علاقه‌مندان به مجله دوست کودکان می‌توانند با تماس با شماره تلفن 66489161 و یا آدرس پستی تهران - خیابان انقلاب - روبه روی دانشگاه تهران - پاساژ ظروفچی - پلاک 1296 و یا کد پستی 1314743565‌، از نحوه ایجاد اشتراک برای دریافت مجله دوست کودکان در داخل و خارج از کشور مطلع شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.