سیمین دخت وحیدی شاعر ه انقلاب اسلامی در سومین دوره جشنواره ادبی یار و یادگار ضمن تجلیل از بانو خدیجه ثقفی همسر امام خمینی(س) شعری به یاد بانوی انقلاب اسلامی و غزلی نیز در رثای امام قرائت کرد.

سیمین دخت وحیدی شاعر ه انقلاب اسلامی در سومین دوره جشنواره ادبی یار و یادگار ضمن تجلیل از بانو خدیجه ثقفی همسر امام خمینی(س) گفت: اگر حضرت امام(ره) چنین همسر مهربان و صبوری در کنار خود نمی داشت یا انقلاب اسلامی به وقوع نمی پیوست و یا به تاخیر می افتاد.

سیمین دخت وحیدی در توصیف همسر گرانقدر حضرت امام افزود: ""تو بدون شکوه و شکایت از دیده ها پنهان شدی اما تاریخ انقلاب اسلامی تو را در تارک خود حفظ خواهد کرد و به یاد خواهد سپرد.""

وی با بیان خاطره ای از دوران زندگی حضرت امام ادامه داد: بنده در سال های ابتدای انقلاب در صداوسیما و سپس در حوزه هنری فعالیت های فرهنگی داشته ام. یکی از روزها پس از بخش خبری سیما قطعه طنز ادبی به نام من از تلویزیون پخش شد که من بلافاصله با دوستان در صداو سیما تماس گرفتم و ضمن تکذیب این موضوع درخوست کردم که از بنده اعاده حیثیت بشود. پس از پیگیری مشخص شد که یکی از وابستگان حزب توده این مطلب را به نام من در یکی از روزنامه ها درج کرده است و در تلویزیون نیز انعکاس یافته است. بنده که هیچ پناهگاهی نداشتم مستقیماً با دفتر حضرت امام تماس گرفتم. بعد از دو روز زنگ زدند که وقتی این موضوع را با حضرت امام در میان گذاشته اند ایشان چند فتوا در این مورد صادر کرده اند که حقی از شما زایل شده است و شما حق دارید تا پیگیری کنید تا آبروی رفته از شما برگردد، آن فرد از محل کار اخراج شود و چنانچه ضرر مادی به شما رسیده است جبران شود.

وحیدی افزود: این چنین بود که در دوران ایشان یک فرد مظلوم با یک تلفن به حق خود می رسید.وی در پایان شعری به یاد همسر امام خمینی(س) و غزلی نیز در رثای امام قرائت کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.