مراسم اختتامیه سومین جشنواره ادبی یار و یادگار، 6 اسفندماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار می شود.

 

 

حمید هنرجو دبیر سومین جشنواره ادبی یار ویادگار، گفت: مراسم اختتامیه سومین جشنواره ادبی یار و یادگار، 6 اسفندماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار می شود.
حمید هنرجو در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی وخبری جماران،با بیان اینکه اکنون این جشنواره در پله سوم قرار گرفته و خوشبختانه در حال باز کردن جای خود در بین جشنواره های کشور و به عنوان یک جشنواره ادبی و هنری است، گفت: امروز داوری مقدماتی ونهایی بخش شعر و ترانه و داشتان به اتمام می رسد.
وی با بیان اینکه داوری آثار دریافتی از سوی دبیرخانه این جشنواره در سه مرحله انجام می شود، عنوان کرد: علاقمندان آثار خود را در رشته های مختلف شعر(در همه قلب ها و گرایشها)، داستان کوتاه و بلند ، نثر ادبی، نثر تحقیقی(مقاله)، ترانه و نمایشنامه منتشر و ارسال کرده اند.
وی گفت : این جشنواره در محورهای امام خمینی(س) حقیقت همیشه زنده تاریخ، انقلاب اسلامی فصل بیداری ملت ها، مهر میهن ، عشق ولایت و در بخش ویژه با محور بانوی انقلاب برگزار شده است
دبیر سومین جشنواره ادبی یار ویادگار همچنین اظهار داشت : همانطور که پیش از این نیز اعلام شده جشنواره امسال بخش ویژه ای درباره بانوی انقلاب خواهد داشت و بر این اساس این جشنواره به بزرگداشت تلاش های ارجمند مرحومه حاجیه خانم ثقفی در راستای همراهی صادقانه با حضرت امام خمینی(س) در جریان انقلاب و بعد از آن می پردازد، چرا که پس از بانوان بزگواران اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب (س)، در دوران معاصر بانو ثقفی می توانند الگوی بانوان جامعه ما محسوب شوند.
هنرجو درباره آثار ارسالی به دیبر خانه جشنواره در بخش های مختلف گفت: در کل، بیش از 350 اثر در بخش های مختلف از سوی علاقمندان ارسال شده است .
دبیر سومین جشنواره ادبی یار ویادگار با بیان اینکه در بخش مقاله و نثر ادبی و بخش شعر بخش شعر بیشترین دریافت آثار را داشته اییم، عنوان کرد: بعد از این دو بخش ، در داستان حجم دریافت آثار بالا بوده است. در بخش مقاله و نثر ادبی با توجه به حجم بالای آثار،‌ داوری ها زودتر آغاز شده و تا شنبه آینده داوری این بخش نهایی می شود.
هنرجو با بیان اینکه آثار بخش مقاله و نثر ادبی نیز داوری می شوند ادامه داد: در این بخش داستان و شعر و ترانه های خوبی دریافت کرده ایم که رویکرد بیشتر آنها موضوع امام و انقلاب و بانوی انقلاب خانم ثقفی است.
وی درباره مراحل داوری آثار نیز عنوان کرد: تمام آثار در سه مرحله داوری می شوند، یک مرحله داوری مقدماتی است و بر اساس آن یکسری را از آثار به تشخیص داوران مقدماتی کنارگذاشته می شوند و مرحله بعد داوری آثاری است که به مرحله دوم راه پیدا می کنند و نهایتا در مرحله سوم داوری آثار انتخابی نهایی تعیین می شوند.
به گفته وی، در هر بخش قطعا سه برنده اول،دوم،سوم و یک تقدیری خواهیم داشت و در واقع از اثری که نمی توان از کنار آن گذشت و جا دارد که مورد تقدیر قرار گیرد،‌تقدیر می شود تا مقدمه ای شود تا صاحب اثر در سالهای بعد رتبه ای احراز کند.
وی در پایان درباره آثار بخش نمایشنامه نیز گفت: نمایشنامه برای اولین بار در حوزه کاری این جشنواره قرار گرفت که با توجه به محدود بودن آثار ارسالی فقط از چند اثر برتر تقدیر خواهد شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.