این کتاب اولین کتابی است که به صورت جامع و نسبتا کامل به ابعاد اشغال فلسطین می پردازد.

هشتمین نشست معرفی کتاب جمعیت دفاع از ملت فلسطین با موضوع معرفی و نقد کتاب «تا فراموش نکنیم»، پیش از ظهر امروز(سه شنبه 10 دی ماه)، با حضور مترجم این کتاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، علیرضا سلطانشاهی، کارشناس مسائل فلسطین، در این نشست با اشاره به محتوای کتاب «تا فراموش نکنیم» گفت: معرفی 418 آبادی فلسطینی که عمدتا در اراضی اشغالی هستند در این کتاب آمده است. 418 آبادی که دارای یک سابقه تمدنی غیر قابل باور است. حقیقتا برای من غیر قابل باور بود که این سرزمین خیلی پیش از این سابقه تمدنی دارد. یعنی شما می توانید یک مقیاس کوچک از شهرهای امروزی را در روستاهای آن موقع فلسطین ببینید.

وی تأکید کرد: چیزی که ولید خالدی جمع آوری کرده بخش کوچکی از مصائبی است که بر مردم فلسطین رفته و ویترینی از جنایت های صهیونیست ها را در این کتاب می بینید. این کتاب در قد و قواره یک کتاب مرجع است و به هر کدام از آبادی ها در این کتاب مراجعه کنید ویترین جنایت های رژیم صهیونیستی را مشاهده می کنید.

سلطانشاهی افزود: بعد از انقلاب ما کتابی با این قد و قواره در خصوص فلسطین نداشتیم که بتواند با سند و مدرک جنایت های صهیونیست ها را آشکار کند. یک ویژگی مثبت آن هم تأیید محتوا توسط منابع ایلهان پاپه است

امیرحسین بابالار، مترجم کتاب «تا فراموش نکنیم»، نیز در این نشست گفت: ما از متن انگلیسی این کتاب برگردان انجام دادیم. کار ترجمه حدود دو سال طول کشید و اوایل سال 92 کل متن ترجمه شد. بعد از آن، برگردان فارسی با متن عربی تطبیق داده شد. ما عنوان «آینه های ماندگاری» را برای این کتاب انتخاب کردیم؛ ولی در نهایت این کتاب با عنوان «تا فراموش نکنیم» منتشر شد.

محمدتقی تقی پور، نویسنده و پژوهشگر مسائل فلسطین، نیز در این نشست گفت: واقعیت تاریخی و اسناد موجود نشان می دهد که طی 100 سال گذشته همه حوادث و رویدادهای جهان مثل جنگ های جهانی اول و دوم ریشه در مسائل فلسطین دارد.

وی با بیان اینکه یکی از پایه های تداوم موجودیت رژیم صهیونیستی دروغ، تحریف، فریب و حقه بازی است، افزود: سؤالات و ابهاماتی که حتی بعضی از استادان ما مطرح می کنند ناشی از همین دروغ و تزویر یهودی است. این کتاب سند محکمی برای افشای بخش بزرگی از دروغ های صهیونیستی و غربی است. یعنی روایتی که تاریخ رسمی جهان بیان می کند کاملا متفاوت با بیان این کتاب است.

تقی پور با بیان اینکه این کتاب خیرالموجودین است، تصریح کرد: این کتاب اولین کتابی است که به صورت جامع و نسبتا کامل به ابعاد اشغال فلسطین می پردازد. چیزی که ما عمدتا می بینیم داده های یهودی است که می گوید فلسطینی ها انسان های ناتوانی بوده اند که فرار کرده اند. ولید خالدی هم تحت تأثیر وقایع امروز جهان است و برخی موارد به گونه ای روایت کرده که ما به عنوان حامی آرمان فلسطین متأسف می شویم که چطور یک نویسنده حامی فلسطین چنین روایتی دارد.

وی ادامه داد: ولید خالدی در این کتاب 418 آبادی را آورده است؛ در حالی که خود متون صهیونیستی تا 513 آبادی را گفته اند. البته تعداد بیش از اینها است و بسیاری از آبادی های آنجا را اصلا حساب نکرده اند. خرید و فروش اراضی هم دروغ است. زمانی که اسرائیل اعلام موجودیت کرد کل اراضی خریده شده کمتر از یک درصد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.