وزیر راه و شهرسازی از توافق این وزارتخانه با وزارت میراث فرهنگی برای ساخت و ساز پیرامون بافت تاریخی خبر داد.

به گزارش جماران، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه و کنفرانس صنعت ساخت گفت: متاسفانه در حال حاضر مصالح به مقدار زیاد در ساخت و ساز مصرف می‌شود. هم اکنون بهره‌وری در صنعت ساخت پایین و زمان ساخت بالاست که برای رفع این مشکلات، صنعتی‌سازی باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه صنعتی‌سازی اقدامات خوبی انجام می‌دهند، افزود: از مشاوران می‌خواهم از این الگوها استفاده کنند، چراکه در زلزله‌هایی با بزرگی پنج، سازه‌های فعلی تخریب می‌شوند.

اسلامی ادامه داد: اگرچه الگوهای صنعتی‌سازی گران هستند، اما آسیب پذیری این الگوها در برابر مخاطرات کم است.

عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: سهم ایران از خدمات مهندسی یک میلیون دلار است که باید ارتقا یابد.

اسلامی در خصوص قیمت مسکن نیز گفت: قیمت مسکن ناشی از سایر مولفه‌های  اقتصادی  است. ما در وزارت راه و شهرسازی به دنبال فعال کردن موتور محرکه بخش عمران هستیم. از همین رو سالانه ٢٠ هزار میلیارد تومان در بخش زیرساخت عمرانی هزینه می‌شود و  بخش خصوصی نیز ٨٠ میلیارد تومان در بخش مسکن هزینه می‌کند.

وی در خصوص توافق وزارت‌خانه‌های راه و شهرسازی و میراث فرهنگی  برای  نوسازی  بافت‌های  فرسوده گفت: توافق شده تا محدوده‌هایی که در حال حاضر تحت عنوان بافت تاریخی فریز شده‌اند، آزادسازی شوند تا مردم بتوانند با در نظر گرفتن شرایط همان بافت ساخت‌و‌ساز کنند.

اسلامی تصریح کرد: قرار نیست در بافت تاریخی برج‌سازی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.