همایش بررسی شعر و داستان ادبیات مقاومت، با نگاه به اندیشه های امام خمینی(س) و مقام معظم رهبری، در نگارستان امام خمینی اصفهان برگزار شد و در پایان این همایش دو کتاب در خصوص زندگی و سیره عملی حضرت امام رونمایی شد.

همایش بررسی شعر و داستان ادبیات مقاومت، با نگاه به اندیشه های امام خمینی(س) و مقام معظم رهبری، با حضور اساتید و دانشجویان حوزه و دانشگاه، در نگارستان امام خمینی اصفهان برگزار شد.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین عباس کمساری در این همایش با بیان اینکه امام خمینی(س) مبدأ اندیشه مقاومت در عصر ما است، گفت: امام با اتکا به این اندیشه شروع کرد و پس از انقلاب نیز با ایستادگی، مقاومت را به دیگران آموخت. امروز اگر پاسداران می‌ توانند، پهباد آمریکا را سرنگون کنند و از دشمن هراسی نداشته باشند به واسطه این اندیشه ای است که از امامشان آموخته اند.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی اصفهان با بیان اینکه ما افتخار می ‌کنیم که این اندیشه را از امام آموخته ایم، افزود: آمریکا با روش های مختلف پیوسته در تلاش بوده و هست که این اندیشه را سرنگون کند و صاحب آن را از میان ببرد. اما امام ایستادگی کرد و با تمام شکنجه هایی که شد از ایستادگی دست نکشید.

وی با اشاره به اینکه رساترین و جامع ترین تعریف برای مقاومت مقام معظم رهبری دارند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری می ‌فرمایند که مقاومت به معنای انتخاب راه صحیح، آغاز راه بدون انحراف و بدون انصراف و توقف است. باید در همه عرصه ها، به ویژه در فرهنگ و هنر به گفتمان مقاومت بپردازیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی، نیز در این همایش گفت: معنا و مصداق مقاومت در هر دوره و زمانی متفاوت است و بسته به تاریخ و شرایط مکانی منطق مختلفی را رقم می‌ زند. در فلسفه، فقه و... همه از مقاومت می‌ گویند. برای مثال شاهنامه گونه ای از مقاومت را در عرصه ادبیات بیان می‌ کند. عرصه‌ های سیاسی و اجتماعی نیز عرصه‌ های درگیر مقاومت است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال ۱۳۴۲ حضرت امام نخستین نشانه های مقاومت در مقابل رژیم ستم شاهی را به همگان نشان دادند. از آن زمان تا شکل گیری انقلاب، دوره ای متفاوت به وجود آمد که منطق مقاومت ایستادگی در مقابل شاه ستمگر در ایران را نشان می دهد. منطق مقاومت در آن زمان محدود به ایران و کوتاهی دست استکبار و آمریکا از ایران بود.

وی تأکید کرد: اگر امروز منظومه مقاومت را درک نکنیم، شعری که می ‌گوییم یا کتابی که می‌نویسیم هم برای آیندگان جنبه عقب ماندگی از زمان خودش را دارد. خیمه مقاومت بر سه پایه ایمان، انگیزه و تبعیت از رهبر استوار است گفت: در همه ادوار مقاومت باید بر پایه این سه اصل باشد. مقاومت در عمق خود متکی به ایمان است. کسی که ایمان قوی ندارد مقاومتش ناپایدار خواهد بود.

در پایان این همایش دو کتاب «در همسایگی مسیح» و «مهربان مثل بابا» در خصوص زندگی و سیره عملی حضرت امام، ویژه گروه سنی کودک و نوجوان رونمایی شد. این کتاب ها نوشته زهرا هاشمی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.