تمجید ناصر تقوایی از اصغر فرهادی

اظهارنظرها پیرامون سلامت ناصر تقوایی در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر نگرانی‌هایی در پی داشت که موجب شد برای دریافت اطلاعات بیشتر از احوال این روزهای کارگردان صاحب سبک سینمای ایران با او تماس بگیریم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، روزنامه اعتماد نوشت: تماسی که با خنده‌های از ته قلب کارگردان «آرامش در حضور دیگران» همراه بود و او تا پایان گپ و گفت کوتاه‌مان چند بار تاکید کرد که حالش بسیار خوب است: «این روزها احوالم از وقتی متولد شدم هم بهتر است» اما...!

حالا چندسالی است که آرزوی مواجهه با یکی دیگر از تجربه‌های تصویری‌ این کارگردان به دل دوستداران سینما مانده است. به ویژه که با آغاز دو پروژه «چای تلخ» و «زنگی و رومی» بذر امید در دل‌ها کاشته شد اما هر دو تجربه در نهایت نیمه‌کاره باقی ماند. به این ترتیب ١٦ سال از اکران آخرین ساخته ناصر تقوایی - کاغذ بی‌خط ١٣٨٠- می‌گذرد. ١٦ سالی که هر یک سالش می‌توانست برای سینمای ایران غنیمت باشد، اگر شرایط فعالیت هنری و آموزشی برای هنرمندان صاحب‌سبک و آزمون پس‌داده فراهم می‌شد. تقوایی می‌گوید: «مدتی قبل یک دوره‌ آموزشی سینمایی برای بچه‌ها برگزار کردم و مدتی است مشغول گردآوری مطالب آن دوره آموزشی برای انتشار هستم. » اما آیا شرایط انتشار این مجموعه‌ها فراهم می‌شود؟

تقوایی در پاسخ به این پرسش که آیا سینمای این روزهای ایران را دنبال می‌کند یا نه می‌گوید: «سینمای ایران را کمتر دنبال می‌کنم چون فیلم‌های چندان با کیفیتی ساخته نمی‌شوند و به نظرم آخرین کارگردان خوبی که با آثارش مواجه شدم، اصغر فرهادی است.»

سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر آغاز به کار کرد اما بهتر نبود به‌جای آرزوی سلامت اندکی به تسهیل فعالیت فرهنگی - هنری بزرگان سینما فکر می‌کردیم؟ ناصر تقوایی ناخواسته به تمام این نگرانی‌ها پاسخ روشنی می‌دهد: «زندگی‌ام برعکس است دیگر؛ از پیری به جوانی حرکت می‌کنم، خلاصه که احوالم خیلی خوب است.»

 

دیدگاه تان را بنویسید