ناراحتی کارگردان «شکلاتی» از زمان اکران فیلمش

«سهیل موفق»، کارگردان فیلم «شکلاتی» که این روزها به نمایش درآمده، معتقد است به سینمای کودک بی‌توجهی عجیب و مبهم می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این کارگردان در نوشتاری که در اختیار ایسنا گذاشته آورده است: تقریباً یک سال است که فیلم شکلاتی را به عشق کودکان و خانواده‌های ایرانی ساخته‌ام، اما درست در بحبوحه امتحانات دانش‌آموزان، در آلوده‌ترین روزهای فصل که گاهی آدم رغبت نمی‌کند خودش هم از خانه بیرون برود، چه اینکه فرزندش را هم ببرد.

این روزها را شاید بشود مُرده‌ترین روزها برای اکران یک فیلم از سینمای یتیم کودک دانست. سینمایی که سال‌ها پیش، فیلم‌هایش پرفروش بودند و این روزها، آنچنان نامهربانانه با آن برخورد می‌کنند که به سختی می‌توانند سرمایه هزینه‌شده برایشان را برگردانند.

من نمی‌دانم، تهیه‌کننده محترم فیلم (ایرج محمدی) نیز در پذیرفتن این تاریخ به چه میزان مقصر است. تاریخی که البته در آن فیلم بدون سرگروه و داشتن سالن‌های محدود متضرر خواهد شد.

به هر تقدیر، اکران شکلاتی نیز به پایان خواهد رسید. آنچه که باقی می‌ماند، بی‌توجهی عجیب و مبهم به سینمایی است که وظیفه هدایت نسل آینده کشورمان را عهده‌دار است. نسلی که در میان نادیده گرفتن‌ها، زیاده‌خواهی‌ها و البته لابی‌گری‌ها، چشم‌هایش به محصولات آن‌ور آبی، خیره مانده است.

«شکلاتی» در سی‌اُمین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان اصفهان در بخش‌های بهترین کارگردانی، بهترین فیلم و بهترین بازیگر کودک نامزد دریافت جایزه شد و شبنم مقدمی توانست دیپلم افتخار بهترین بازیگر را از این دوره جشنواره دریافت کند.

در این فیلم شبنم مقدمی، ناصر ھاشمی ،محمدرضا ھدایتی، ارژنگ امیرفضلی، علی مسعوی، فرزین محدث، پریسا رضایی، جواد جوینده، با ھنرمندی شھره لرستانی و داریوش اسد زاده، بازیگران کودک :محمدرضا شیرخانلو، آیلی احمدی، محمد حسین بلوکات، سامان میرحسینی، شھاب شیر مردی و ھمراز اکبری به ایفای نقش میپردازند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است:«همه چیز از یک جعبه شکلات شروع شد. یعنی من بچه بودم ...بچه هم که باشیم بازم شکلات عاشقانه ترین مزه دنیاست اما...»

 

دیدگاه تان را بنویسید