حواشی غیبت 15 روزه نوید محمدزاده در یک تئاتر

نمایش پربازیگر و پر سر و صدای «الیورتوئیست» در حالی از اول آذر ماه اجرا می‌شود که هنرمند دیگری به‌جای نوید محمدزاده، روی صحنه می‌رود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، از وقتی خبرهای مربوط به اجرای نمایشی موزیکال با نام «الیور توئیست» به کارگردانی حسین پارسایی منتشر شد، بیش از هر چیز حضور چهره‌هایی مانند مهناز افشار و نوید محمدزاده در کانون توجه قرار گرفت و نام محمدزاده به عنوان بازیگر اصلی که در سینما هم خوش درخشیده و حضورش در هر تئاتری به واسطه‌ی طرفداران پر و پاقرصش فروش را تضمین می‌کند، بیشترین بار تبلیغی نمایش را به دوش کشید.

جدا از بحث‌ها و خبرهایی که در رسانه‌ها درباره‌ی این نمایش که کارگردان آن علاوه بر کارگردانی تئاتر، مدیرکلی شبکه نمایش خانگی سازمان سینمایی و دبیری شورای سیاست‌گذاری تماشاخانه‌ی ایرانشهر را نیز برعهده دارد، منتشر شد، آنچه ممکن است برخی تماشاگران این نمایش را که بلیت هم پیش‌خرید کرده‌اند در 15 شب‌ ابتدایی اجرا غافلگیر کند، بازی سعید چنگیزیان به جای نوید محمدزاده است؛ چرا که با وجود اشاره‌ی کمرنگ به حضور دو بازیگر (محمدزاده و چنگیزیان) در نقش "بیل سایکس" در یکی از اولین خبرهای این نمایش، در دیگر اخبار این پروژه که از سوی روابط عمومی نمایش موزیکال «الیور توئیست» در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گرفت، به نبود محمدزاده در 15 شب اول اجرای نمایش تقریبا هیچ اشاره‌ای نشده است.

این مسئله از آن جهت اهمیت پیدا می‌کند که تصویر محمدزاده در اقلام تبلیغاتی این نمایش پررنگ‌تر از دیگران بوده و در بیلیورهای شهری هم تصویر او بیش از دیگران دیده می‌شود. همین امر باعث شده است بسیاری از کسانی که به دیدن این نمایش با بازی نوید محمدزاده علاقه‌مند هستند، از حضور دو بازیگر و نبود هنرپیشه‌ی دلخواه‌شان در دو هفته‌ی اول بی‌اطلاع باشند؛ به طوری که علاقه‌مندان تئاتری که بلیت این نمایش را در شب‌های اول خریداری کرده‌اند، اظهار کرده‌اند تازه متوجه این موضوع شده و مدعی‌اند که در سایت فروش مطلبی دراین‌باره درج نشده بود.

البته اگر الان به سایت فروش این نمایش مراجعه کنید، در دو جا و با فونتی که توجه را جلب می‌کند به این مسئله اشاره شده است که "سعید چنگیزیان و نوید محمدزاده به صورت مشترک نقش بیل سایکس را بازی می‌کنند که به دلیل حضور نوید محمدزاده نامزد بازیگری مرد فیلم "بدون تاریخ بدون امضاء"در جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک، این هنرمند از تاریخ 15 آذر به روی صحنه خواهند رفت. "

سعید چنگیزیان و نوید محمدزاده هر دو از چهره‌های به‌نسبت مطرح و حرفه‌ای بازیگری هستند ولی چنگیزیان به دلیل حضور پررنگ‌تر در تئاتر برای تماشاگران این حوزه بیشتر شناخته شده است. در واقع شاید کسانی هم باشند که اتفاقا ترجیح بدهند نمایش «الیور توئیست» را با بازی سعید چنگیزیان در نقش «بیل سایکس» تماشا کنند.

با این حال، گویا گروه اجرایی قرار گذاشته‌اند تا در شب‌های اول که محمدزاده حضور ندارد، از حضور خبرنگاران نیز ممانعت کنند.

نمایش موزیکال «الیور توئیست» براساس رمان مطرح چارلز دیکنز تولید شده است و امیرکاوه آهنین‌جان، مهناز افشار، آتیلا پسیانی، سعید چنگیزیان، هوتن شکیبا، داریوش موفق و نوید محمدزاده  با همراهی بیش از 100 بازیگر و هنرجوی نوجوان در این اثر نمایشی حضور دارند.

 

دیدگاه تان را بنویسید