گالری هایی که در آخر هفته می توانید به آن ها سری بزنید

گالری‌های مختلفی در طول هفته برپا می‌شود و ما به معرفی اجمالی آنها در این مقال می‌پردازیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هنر یکی از مواهب خداوندی است که سبب آرامش روح انسان می‌شود. برای همین پیشنهاد گالری‌گردی را در طول هفته برای شما داریم.

گالری‌های مختلفی در طول هفته برپا می‌شوند و ما به معرفی اجمالی برخی از آنها می‌پردازیم:

 

گالری دارگون:

 

جمعی از هنرمندان از جمله الحان امیری‌نیا، نیوشا بهین آیین، دنیا درختی، شیدا تبیائیان، سوگل ذبیحی، مهزاد رحیمی، نگین یزدانی و هستی فرهنگی آثار خود را در این گالری از 17 تا 24 شهریورماه سال جاری عرضه می‌کنند. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید به گالری دارگون مراجعه کنند. نمایشگاه حاضر حاصل تلاش و یادگیری گروهی است که دو سال قبل بدون شناختی از یکدیگر به سبب علاقه‌مندی به عکاسی به عنوان هنر و رسانه‌ای خلاق و قدرتمند در کنار یکدیگر جمع شدند و حال دوست، همراه و حامی یکدیگر هستند.

این نمایشگاه حاصل نگاهی است به اطراف از زاویه دید جستجوگر هنرمندان آن که سعی بر آن دارد تا دقیق‌تر محیط را بکاود و از شما به عنوان مخاطب فهیم آثار، دعوت به نگریستن از این جایگاه کند. نگریستن به آثاری که در عین زیبایی به یاد می‌آورند که واقعیت چقدر قدرتمند است.

 

نگارخانه نقش جهان:

 

سیمین مهاجر، معصومه زبده، فاطمه صادقی جعفری و الهه سهرابی آثار خود را در این گالری از 17 تا 22 شهریور ماه سال جاری عرضه می‌کنند. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید به نگارخانه نقش جهان مراجعه کنند. گروه نقاشان نگاه کار خود را از سال 1389 شروع کرده است. اعضای این گروه با هر نوع محدودیت جسمی در این مدت مبارزه کردند و کار نقاشی را ادامه دادند. طی این سال‌ها این گروه موفق به برپایی چندین نمایشگاه در فرهنگسراها و گالری‌های مختلف شده است.

 

گالری گلستان:

 

محمدصادق نیک‌نهاد آثار خود را در این گالری از 17 تا 22 شهریور عرضه می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید به گالری گلستان مراجعه کنند.

 

گالری اتبین:

 

آذرخش فراهانی، آثار خود را در این گالری از 17 تا 28 شهریور ماه سال جاری عرضه می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید به گالری اتبین مراجعه کنند.

 

گالری هما:

 

خنده گربه نشسته مجموعه دیگری از علی ملک از تاریخ 17 تا 28 شهریور در گالری هما به نمایش در‌می‌آید. در این سری طراحی‌ها که به قول هنرمند ماحصل ذهن‌گردی‌های اوست ؛ هدف عینیت بخشیدن به تصاویری خیالی است و هنرمند با تبحری که در فضاسازی دارد به آنها جنبه‌ای بازنمایانه داده است. فاصله میان این خیالی‌سازی و واقع‌نمایی جایی ست که ملک آن را هدف اصلی نقاشی خودش می‌بیند. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید به گالری هما مراجعه کنند.

 

نگارخانه احسان:

 

مریم تقوی و زهره رستمی، آثار خود را در این گالری از 17 تا 22 شهریور ماه سال جاری عرضه می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید به نگارخانه احسان مراجعه کنند.

 

گالری باغ موزه قصر:

 

نمایشگاه 20 در 20 پوستر برای صلح به همت گروه فرهنگی هنری پاساژ، به صورت همزمان در باغ موزه قصر و در گالری گاردینر در ایالت اوکلاهاما آمریکا افتتاح خواهد شد. این نمایشگاه از 17 تا 30 شهریور ماه سال جاری برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید به گالری باغ موزه قصر مراجعه کنند.

گفتنی است؛ در این نمایشگاه 20 طراح ایرانی و 20 طراح بین‌المللی به صورت دعوتی حضور دارند. این نمایشگاه توسط زهرا پاشایی و پویا جهانشاهی گردآوری شده است، قبـاد شیـوا، فرزاد ادیبی، پریسا تشکری، اونیش امین الهی، مازیار تهرانی، علی زعیم، هما دلـورای، مهدی فاتحی، امیرحسین قـوچی بیک، حسن کریم‌زاده، کیانوش غریب‌پور، علیرضا مصطفی‌زاده ابراهیمی، مهدی مهدیان، علی باقری، مجید کاشانی، زهرا پاشایی، صالح تسبیحی، فرشید پارسی‌کیا، حامد حکیمی، میلاد قلیچ، از ایران و Michele Bowers, Stefan Bucher, Taber Calderon, Matt Chase, John Clark, Tom Davie, Ed Fella, Carlos Gonzlalez, John Gravdahl, Fons Hickmann, Pouya Jahanshahi, Cedomir Kostovic, Scott Lazerow, Andrew lewis, Ian Lynham, Oliver Munday, Eric Olivares, Kari Piippo, ErinWright، Li Xu به عنوان طراحان بین‌المللی در این نمایشگاه حضور دارند.

 

گالری سیحون:

 

فراز ناصر شریف و کتایون معادلیان آثار خود را در این گالری از 17 تا 29 شهریور ماه سال جاری عرضه می‌کنند. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید به گالری سسیحون مراجعه کنند. فراز ناصرشریف متولد 66 کارشناسی گرافیک از دانشگاه انقلاب اسلامی تهران و کارشناسی ارشد تصویرسازی از دانشگاه هنر و معماری تهران مرکز و کتایون معادلیان متولد 66 کارشناسی گرافیک از دانشگاه هنر و معماری علم و فرهنگ تهران است

 

نگارخانه مهروا:

 

علی انصاری، بصیرا بلبلی و الهام شیروی از جمله هنرمندانی هستند که آثار خود را در این گالری از 17 تا 27 شهریور ماه سال جاری عرضه می‌کنند. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید ب هنگارخانه مهروا مراجعه کنند.

 

گالری فرهنگسرای نیاوران:

 

الناز طهرانی و لورنزو پالمری آثار خود را از 17 تا 24 شهریور ماه سال جاری در این گالری عرضه می‌کنند. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید به گالری فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند. آثار این نمایشگاه با مس ساخته شده‎اند و هنرمندان در خلق آنها به قابلیت ویژه مس در انتقال پیام‌های پیچیده توجه کرده‎اند. همچنین انعطاف‌پذیری این فلز به هنرمندان اجازه داده است تا با بهره‌گیری از پتانسیل‌های آن آثاری شگرف را پدید آورند.

هدف در این نمایشگاه معرفی محصولات برخاسته از فرهنگ‌های بومی در بازارهای جهانی است و در این میان «مس» متریالی است که همواره در ادوار گوناگون به شیوه‌هایی متفاوت به کار گرفته شده است و تاریخ گذشته ایران را به عصر جدید متصل می‌کند.

 

گالری ابد:

 

راحله فیلسوفی آثار خود را در این گالری از 17 تا 31 شهریور ماه سال جاری عرضه می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید به گالری ابد مراجعه کنند. این گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

 

گالری سایه:

 

سارا غلامی به همراه هنرمندانی چون نازنین زادمهر، نسرین جعفری، حوریه یزدانی، فاطمه ابراهیمی، محمدعلی عدیلی، مهسا اینانلو، زهرا یارمحمدی، مهسا قهرمانی، شیوا فاتحی، پرستو کرمانی‌نسب، المیرا رستمی‌پور، نگین کهریزی، شیما زارعی، مهسا ملکی، سارا آتش هوش، علی حیدریان، پریسا رحمانی، مهری بذرکار، شیوا عزیزخانی، نیلوفر یوسفیان، ملیحه نعمتی نیکو، عطیه فرجی، ملیکا طهماسبی، صهبا حسینی‌نیا و محمدجواد صدری کرمی آثار خود را در این گالری از 17 تا 22 شهریور ماه سال جاری عرضه می‌کنند. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید به گالری سایه مراجعه کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید