کارگردانی که می‌خواهد مثل وودی آلن فیلم بسازد

کارگردان فیلم «ایتالیا ایتالیا» می‌گوید علاقه‌ای به ساخت فیلم‌های کمدی بزن و بکوب مرسوم این روزهای سینما ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کاوه صباغ‌زاده کارگردان جوان سینما که سال گذشته با فیلم «ایتالیا ایتالیا» به عنوان کارگردان کار اولی در جشنواره فیلم فجر حاضر بود، درباره ساخت دومین فیلم خود گفت: «نگارش فیلمنامه دومین اثر سینمایی‌ام را در دست دارم اما تا زمان اکران فیلم «ایتالیا ایتالیا» ترجیح می‌دهم ساخت فیلم دومم را شروع نکنم.»

او در همین راستا افزود: «اکران «ایتالیا ایتالیا» من را با سلیقه مخاطب و درصد رضایتش از این اثر روبرو می‌کند و در ادامه می‌توانم با تجربه اکران این فیلم، اثر دوم خود را کلید بزنم. به همین دلیل کمی با صبر و حوصله پیش می‌روم و برای تولید این اثر و رساندن به جشنواره فیلم فجر عجله‌ای ندارم. ترجیح من بر این است که فیلمی خوب بسازم تا اینکه صرفاً در جشنواره فیلم داشته باشم.»

این کارگردان جوان در مورد تغییر زمان اکران فیلم «ایتالیا ایتالیا» تاکید کرد: «با توجه به افت کف فروش یکی از فیلم‌ها قرار بر این شد که «ایتالیا ایتالیا» کمی زودتر اکران شود اما با خبر شدیم که بنا بر تصمیم جلسه شورای صنفی مبنی بر عدم اکران فیلم‌های کمدی و شاد و فانتزی این فیلم در ماه محرم اکران نمی‌شود. البته من به طور قطع از این تصمیم استقبال می‌کنم زیرا نمی‌خواهم اکران اولین فیلمم با حاشیه صورت پذیرد.»

او در مورد دیده نشدن فیلم در جشنواره‌ها و جشن‌های سینمایی افزود: «هر جشن و یا جشنواره‌ای سلیقه خاص داوران آن مراسم را می‌طلبد و من به شخصه از دیده نشدن فیلمم در اینگونه مراسم استقبال می‌کنم چون وقتی یک کارگردان فیلم اولی در جشنواره‌ها جایزه می‌گیرد فشارهای روی وی برای ساخت فیلم بعدی بسیار زیاد خواهد شد.»

این کارگردان فیلم اولی نظر خود در مورد سینمای کمدی روز ایران را اینگونه بیان کرد: «شخصاً هیچ‌وقت علاقه‌ای به ساخت این نوع از کمدی بزن و بکوب ندارم. در کل اصلاً علاقه‌ای هم به سینمای کمدی ندارم. به عنوان مثال فیلم «ایتالیا ایتالیا» به هیچ عنوان کمدی نیست و شاید بتوان آن را فیلمی شاد و مفرح دانست که تماشاگر از دیدن آن لذت می‌برد.»

صباغ زاده با اشاره به آثار سینمایی وودی آلن خاطرنشان کرد: «کمدی مورد علاقه من بیشتر کمدی مورد نظر وودی آلن است. نوعی از کمدی که سرگرم کننده بوده و شما بعد از دیدن آن فیلم‌ با حال خوبی از سینما خارج می‌شوید. در این نوع از کمدی اصراری بر خنداندن شما در این نوع از آثار وجود ندارد و من هم دوست دارم فیلم‌هایم را در همین سبک و سیاق بسازم و چنین کمدی‌هایی را می‌پسندم.»

 

دیدگاه تان را بنویسید