اظهارات علی مرادخانی در مورد حواشی لامبورگینی

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد حواشی پیش آمده برای اجرای نمایش «لامبورگینی» توضیحاتی ارائه کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علی مراخانی در مورد حاشیه هایی اجرای نمایش «لامبورگینی» و در پاسخ به این سوال که تکلیف مجوزهای اجرای موسیقی در تئاترها چیست، افزود: معمولا بخشی از کارها را حوزه تئاتر و بخشی دیگر را حوزه موسیقی مجوز می دهد. شاید به این نتیجه برسیم که شورایی مشترک داشته باشیم تا این شورا با تسلط بر هر دو فضا، بتوانند مجوزهای لازم در این زمینه را صادر کنند.
وی گفت: به این نکته توجه کنید که مجوز اصل موضوع است یا محتوا است که مهم است. 
به گفته مرادخانی، گاهی هنرمندی می خواهد پرفورمنسی را اجرا کند که نمادهای مختلفی دارد. وارد این نمادها نمی شویم. باید در بخش نظارت پالایش درستی داشته باشیم.
معاون امور هنری وزیر ارشاد تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم این موضوع را اداره کنیم شاید همین ایجاد شورای مشترک بهترین کار است. اکنون در کنسرت ها و هنگام اجرای موسیقی، هنرمند نقاش یا خوشنویس در کنار صحنه براساس آن اجرا، اثری را ایجاد می کند، پس پیوند میان هنرها بسیار است از این رو باید خود را به روز کنیم.
نمایش «لامبورگینی» به کارگردانی سیامک صفری قرار بود با حضور و اجرای حمید صفت (خواننده موسیقی) از تیر ماه در سالن «شهرزاد» اجرا شود، اما طبق اعلام روابط عمومی این نمایش، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوزی برای اجرای این خواننده صادر نکرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید