معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان از برگزاری پنجمین دوره گردهمایی مسئولان امور جوانان سراسر کشور در اواخر تیرماه امسال به میزبانی سنندج خبر داد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان کردستان هیرش رضایی با بیان اینکه هرساله این گردهمایی در یکی از استان های داوطلب برگزار شده است افزود: امسال با هماهنگی های به عمل آمده از سوی دستگاه ورزش و جوانان کردستان، پنجمین دوره آن در سنندج برگزار می شود.
وی ادامه داد: در این گردهمایی مسائل و بحث های تخصصی و مختلف در امور جوانان بررسی خواهد شد و برناهه های سال جاری در بخش های دیگر به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: در حاشیه پنجمین دوره گردهمایی مسئولان امور جوانان سراسر کشور، پنل های تخصصی نیز شامل مصوبات نشست های قبلی، برنامه ریزی های آتی و گزارش عملکرد استان ها برگزار می شود.
به گفته رضایی، استاندار کردستان و مدیران ارشد استان ممهان ویژه این گردهمایی خواهند بود و در خصوص مسایل و موضوعات مختلف بحث و گفت و گو خواهند پرداخت.
وی اضافه کرد: این گردهمایی، 27 و 28 تیر با حضور محمد رضا رستمی معاون وزیر ورزش و جوانان و مدیران بخش های مختلف این حوزه در سالن اجتماعات هتل شادی سنندج برگزار می شود.
**خاکسپاری 323 میت در آرامستان بهشت محمدی سنندج در سال جاری
مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری سنندج گفت: در سه ماهه نخست سال جاری 323 میت در آرامستان بهشت محمدی سنندج به خاک سپرده شده است.
توفیق سرافراز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد 185 نفر از متوفیان مرد و 138 میت نیز زن بوده اند.
وی همچنین در رابطه با اقدامات صورت گرفته در سه ماهه نخست سال جاری به تولید هزار عدد سنگ لحد ،800 عدد بلوک دیواری، نصب 240 عدد سنگ مزار برای متوفیان و ابطال 323 عدد شناسنامه متوفی اشاره کرد.
وی ادامه داد: همچنین دفن بیش از چهار تُن ضایعات پزشکی قانونی، ثبت و ساماندهی سیستمی قبور ذخیره و لکه گیری و آسفالت محوطه و خیابان های داخل سازمان از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری است.
آرامستان بهشت محمدی سنندج در حدود یک کیلومتری شهر سنندج و یکی از آرامستان های اصلی این شهر 500 هزار نفری محسوب می شود.
**نخستین کارگاه معماری پایدار در بانه برگزار شد
نخستین کارگاه معماری پایدار و نمود آن در معماری معاصر ایران در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد اسلامی بانه با محورهای اصول و شاخصه های طراحی معماری با مبانی پایداری و تحلیل و بررسی چند نمونه معماری پایدار داخلی و خارجی معماری معاصر ایران و جهان در بانه برگزار شد.
دبیر علمی برگزاری این کارگاه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کارگاه یک روزه شامل 2 بخش معماری پایدار و تقسیم بندی های آن و بخش تهویه در مناطق کوهستانی بود.
کاوه احمدی افزود: یکی دیگر بحث های این کارگاه که به درخواست شرکت کنندگان مطرح شد بحث بام سبز و چگونگی اجرای بام سبز در مناطق کوهستانی بود.
وی خاطر نشان کرد: برای شرکت کنندگان در این کارگاه 2 گواهی نامه داخلی صادر می شود و شهرداری بانه، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بانه و نظام مهندسی ساختمان از حامیان برگزاری این کارگاه بودند.
وی بابیان اینکه در این کارگاه بیش از 160 نفر شرکت داشتند، اظهار کرد: در این کارگاه 50 دانشجو از سقز و 80 نفر دانشجوی دانشگاه های بانه و تعداد زیادی مهمان ویژه شرکت کردند.
یکی از اساتید حاضر در این کارگاه نیز معماری پایدار را هدف قرن بیست و یکم دانست و گفت: هم اکنون بحث توسعه پایدار مهمترین بحث روز دنیا شده که یک راه حلی در برابر بحران های زیست محیطی تغییر اقلیم، گرمایش زمین، آلودگی ها، تقلیل ذخایر و تخریب منابع است.
مهدی سید الماسی افزود: معماری پایدار یک راه حل جهانی در برابر مشکلات زیست محیطی جهان است و رشته معماری یک گرایش از این تفکر را تحت عنوان معماری پایدار مشخص کرده است.
وی ادامه داد: بحث بام های سبز، عناصر سبز، انرژی در ساختمان ها، نحوه استفاده بهینه از مصالح در ساختمان و کاهش نخاله های ساختمانی در این کارگاه بررسی شد.
7348/7355/7469/6108
**خبرنگاران: افسانه گلباغی، وریا کرمی و زینب طلایی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.