نَه گفتن‌هایی که به نفع بازیگران تمام شد

گاهی اتفاقاتی می‌افتد که بازیگران از رد کردن پیشنهاد بازی در یک فیلم ابراز خرسندی می‌کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از وات کالچر، معمولاً وقتی بازیگران در پاسخ به پیشنهاد بازی در یک فیلم می‌گویند که مشغول پروژه دیگری هستند، نوع دیگری از نَه گفتن به سازندگان فیلم را به کار می برند؛ اما گاهی هم واقعا برای بازیگران تداخل برنامه‌ای ایجاد می‌شود و آن‌ها مجبور می‌شوند بعضی از پیشنهاد‌ها را رد کنند.

بسته به موفقیت و عدم موفقیت این پروژه‌ها برخی از بازیگران بعد از دادن جواب منفی به سازندگان فیلم‌ها پشیمان می‌شوند و برخی هم خوشحالند که فرصت بازی در آن‌ فیلم ها را پیدا نکردند. در اینجا برخی از بازیگران را معرفی می‌کنیم که از رد کردن پیشنهاد بازی در برخی فیلم‌ها ابراز رضایت کرده اند.

تام هاردی و «جوخه انتحار»

تصمیماتی از بازیگران که ناخواسته به سود آن‌ها تمام شد
عدم قبول پیشنهاد بازی در فیلم سینمایی «جوخه انتحار» از طرف تام هاردی، شاید یکی از مهمترین اتفاقاتی بود که برای این فیلم افتاد. هاردی در آن زمان برای بازی در فیلم سینمایی «بازگشته» به توافق رسیده بود و مجبور شد که پیشنهاد بازی در «جوخه انتحار» را رد کند. به همین دلیل فیلمنامه این پروژه به طور کلی تغییر کرد و ویل اسمیت در نقش اصلی فیلم ظاهر شد. با توجه به اینکه هاردی برای فیلم «بازگشته» نامزد اسکار شد، به نظر می‌رسد که انتخاب هوشمندانه‌ای را انجام داده است.

ویل اسمیت و «روز استقلال»

تصمیماتی از بازیگران که ناخواسته به سود آن‌ها تمام شد
تعهد و قرارداد ویل اسمیت برای بازی در فیلم سینمایی «جوخه انتحار» در نقش ددشات نیز باعث شد او از نقش آفرینی دوباره در فیلم «روز استقلال» در سال ۲۰۱۶ باز بماند. این فیلم نه تنها با نقد‌های منفی از سوی منتقدان روبرو شد؛ بلکه در گیشه نیز موفق نبود و مورد استقبال مخاطبان قرار نگرفت. اگرچه هر دو فیلم «روز استقلال» و «جوخه انتحار» در این لیست به عنوان دو اثر ناموفق آورده شده اند، اما «جوخه انتحار» در هر صورت برای ویل اسمیت شرایط بهتری را ایجاد کرد و باعث شهرت او در نقش ضد قهرمان شد.

جودی فاستر و «هانیبال»

تصمیماتی از بازیگران که ناخواسته به سود آن‌ها تمام شد
با وجود اینکه فیلم سینمایی «سکوت بره ها» یک اثر کلاسیک موفقیت آمیز بود، اما جودی فاستر آمادگی آن را نداشت که نقش برنده اسکار خود را دوباره در فیلم «هانیبال» بازی کند. فیلم «هانیبال» محصول سال ۲۰۰۱، در گیشه موفق بود؛ اما به اندازه قسمت نخست نتوانست منتقدان را راضی کند. فاستر اعلام کرد به دلیل تداخل برنامه‌ای بازی در این فیلم را رد و از این تصمیمش ابراز خرسندی کرده است.

وال کیلمر و فیلم «بتمن و رابین»

تصمیماتی از بازیگران که ناخواسته به سود آن‌ها تمام شد
ترکیبی از تداخل برنامه‌ای و همینطور اختلافات بر سر محتوای فیلم باعث شد که وال کیلمر از بازی در فیلم «بتمن و رابین» کنار بکشد. او در این باره گفته که برای بازی در فیلم «مقدس» قرارداد امضا کرده و نمی‌تواند دوباره نقش «بتمن» را بازی کند. او از این پروژه کنار رفت و جورج کلونی جایگزین او شد. اکنون از فیلم «بتمن و رابین» به عنوان یکی از بدترین فیلم‌ها با محوریت شخصیت بتمن یاد می‌شود و احتمالا وال کیلمر نیز که در این فیلم بازی نکرد، از این بابت خوشحال است.

جانی دپ و «اُزِ بزرگ و قدرتمند»

تصمیماتی از بازیگران که ناخواسته به سود آن‌ها تمام شد
هم جانی دپ و هم رابرت داونی جونیور پیش از جیمز فرانکو اولین گزینه‌هایی بودند که برای نقش آفرینی به عنوان اُز جادوگر جوان انتخاب شده بودند. رابرت داونی جونیور پس از یک جلسه با سم ریمی کارگردان فیلم اعلام کرد تمایلی به بازی در این نقش ندارد و در نهایت به توافق هم نرسید. جانی دپ این نقش را دوست داشت، اما به دلیل توافق با دیزنی برای فیلم «رنجر تنها» پیشنهاد بازی در فیلم «اُزِ بزرگ و قدرتمند» را رد کرد.

دیدگاه تان را بنویسید