همکاری استودیوی استیون اسپیلبرگ با نتفلیکس

کمپانی آمبلین که به استیون اسپیلبرگ تعلق دارد، برای همکاری با نتفلیکس در تولید چند فیلم سینمایی به توافق رسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از رویترز، کمپانی نتفلیکس روز دوشنبه اعلام کرد با کمپانی فیلمسازی آمبلین پارتنرز که به استیون اسپیلبرگ تعلق دارد، برای ساخت چند فیلم سینمایی در یک سال به توافق رسیده است.

این کارگردان برنده اسکار که فیلم‌های کلاسیک زیادی مثل «موجود فرازمینی»، «فهرست شیندلر» و «نجات سرباز رایان» را ساخته است، همچنان به قرارداد همکاری خود برای کارگردانی و تهیه فیلم برای کمپانی یونیورسال پیکچرز متعهد خواهد بود.

در زمانی که رقبایی مثل والت دیزنی و آمازون برای افزایش مشترکان سرویس‌های نمایش آنلاین خود تلاش می‌کنند، این توافق نتفلیکس باعث شد که یک کارگردان مهم دیگر با آن‌ها همکاری کند. موضوعی که در افزایش مشترکان نتفلیکس تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

البته اسپیلبرگ در سال‌های اخیر با نتفلیکس رابطه خوبی نداشته و معتقد بود فیلم‌هایی که در تلویزیون نمایش داده می‌شوند، باید در جوایز امی شرکت کنند نه برای جایزه اسکار. او همینطور گفته بود که می‌خواهد از تجربه دیدن فیلم در سینما‌ها محافظت کند.

نتفلیکس که برنامه دارد امسال بیش از ۷۰ فیلم سینمایی را عرضه کند، برخی از فیلم‌های خود در سینما‌ها را به صورت محدود اکران می‌کند. این کمپانی با داشتن حدوداً ۲۰۹ میلیون مشترک در جهان، بزرگترین سرویس استریمینگ دنیا محسوب می‌شود.

استیون اسپیلبرگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: کاملا ً واضح است که به همراه نتفلیکس فرصت فوق العاده‌ای برای گفتن داستان‌های جدید و جذب مخاطب داریم.

کمپانی آمبلین علاوه بر فیلم‌هایی که خود اسپیلبرگ کارگردان آن‌ها بوده، فیلم‌های زیادی را تولید کرده است. آخرین پروژه‌هایی که آمبلین در تولید آن مشارکت داشته، فیلم برنده اسکار «کتاب سبز» در سال ۲۰۱۸ و درام جنگ جهانی «۱۹۱۷» بوده اند. احتمال دارد اسپیلبرگ بعضی از فیلم‌هایی که توسط آمبلین برای نتفلیکس ساخته می‌شود را کارگردانی کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید