وقتی در سریال 30 سال پیش 206 دیده می شود!

یک کارگردان سینما و تلویزیون علت کاهش کمی و کیفی سریال‌های مذهبی و تاریخی تلویزیون را عدم توانایی صداوسیما در تولید انبوه دانست و گفت: چند سال است که سریال «مختارنامه» پخش می‌شود و گام دیگری برداشته نشده است؛ در حالی که یکی از منابع اصلی موفقیت در عرصه هنر و فیلم‌سازی، تولید انبوه است؛ ما توانایی تولید انبوه را نداریم چون به سرمایه‌گذاری‌ هنگفت احتیاج است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مسعود تکاور علت محبوبیت سریال‌هایی همچون «مختارنامه» و «امام علی(ع)» را عرق نوستالژیک ایرانی‌ها نسبت به این وقایع مذهبی دانست و افزود: باید ببینیم وقایع دیگری که در سریال‌ها تاریخ‌نگاری می‌شود، به دل بیننده می‌نشیند یا خیر.

او ادامه داد: تولید سریال در حال ساخت «سلمان فارسی» نیاز به شکوه و جلال دارد؛ باید ببینیم که داوود میرباقری چه قصه‌ای را انتخاب می‌کند؛ آقای میرباقری باهوش است و داستان‌هایی را انتخاب می‌کند که می‌داند دغدغه مردم است و به دل مخاطب می‌نشیند و خوب هم می‌نویسد.

کارگردان سریال «رهایی» گفت: برای متنوع کردن بستر سریال‌های تاریخی باید تخیل را به تاریخ تزریق کنیم و تاریخ را به جوانان امروز وصل کنیم؛ مثلا الان می‌توانیم چند قهرمان ملی را در قصه‌ای که تعریف قهرمانانه دارد تزریق کنیم مثل شهید حججی و شهید سردار قاسم‌ سلیمانی.

تکاور درباره شیوه‌های نوین فیلم‌سازی گفت: بحث تکراری ساخت و ساختار در سینما و تلویزیون ما باید عوض شود و ایده‌پردازی‌های جدیدی بشود که در تولید انبوه نتیجه می‌دهد اما افکت‌های تصویری همیشه هم هزینه‌ها را پایین نمی‌آورد؛ اتفاقا یک جاهایی دو برابر هزینه می‌شود تا کیفیت کار بالا برود و یا به خواسته سازنده و مردم برسیم.

تکاور درباره ضعف ساخت سریال‌های تاریخی گفت: ما تا ۳۰ سال گذشته را نمی‌توانیم بازسازی کنیم و در سریال‌های «وارش» و «کیمیا» ۲۰۶ دیده می‌شود؛ یعنی ما آنقدر ضعیف شده‌ایم.

 

دیدگاه تان را بنویسید