ضرر میلیون دلاری فیلم "نابودگر"

«نابودگر: سرنوشت تاریک» جدیدترین فیلم از سری فیلم‌های اکشن «نابودگر» (ترمیناتور) در اولین هفته نمایش خود به فروش ناامیدکننده ۲۹ میلیون دلار در آمریکا دست یافت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این فیلم به کارگردانی «تیم میلر» و با بازی «آرنولد شوارتزنگر» و «لیندا همیلتون» نه تنها در اکران آغازین در سینماهای آمریکا عملکردی بسیار پایین‌تر از انتظارات داشت بلکه در گیشه بین‌المللی نیز تا به امروز تنها ۹۴.۶ میلیون فروخته است. سینماهای چین نیز به استقبال ۲۸ میلیون دلاری از این فیلم سینمایی اکتفا کردند. 

 

فروش جهانی «نابودگر: سرنوشت تاریک» در حالی به ۱۲۳.۶ میلیون دلار رسیده است که کمپانی‌های اسکای‌دنس، پارامونت پیکچرز و فاکس قرن بیستم هر کدام سهم ۳۰ درصدی در تامین بودجه ۱۸۵ میلیون دلار این فیلم داشته‌اند و ۱۰ درصد از هزینه ساخت نیز از سوی کمپانی چینی «Tencent» تامین شده است. حالا کارشناسان از زیان فراتر از ۱۲۰ میلیون دلار این فیلم خبر داده‌اند. 

 

در صورتی که «نابودگر: سرنوشت تاریک» در بازارهای بین‌المللی همچنان با استقبال چشمگیری روبه‌رو نشود، میزان زیان ساخت این فیلم به ۱۳۰ میلیون دلار برآورد شده و در غیر این صورت زیان حداقل ۱۱۰ میلیون دلاری برای این فیلم اکشن متصور می‌شود.

کمپانی اسکای‌دنس پیش‌تر در سال ۲۰۱۵ برای اولین‌بار تلاش کرد دنباله‌ای بر سری فیلم‌های «نابودگر» یا همان «ترمیناتور» بسازد که ساخت آن از سال ۱۹۸۴ توسط «جیمز کامرون» آغاز شده بود. این کمپانی سرانجام در تاریخ اول ژوئن ۲۰۱۵ فیلم «نابودگر: پیدایش» را اکران کرد و این فیلم که با هزینه ۱۵۰ میلیون دلاری ساخته شده بود به فروش ۴۴۰ میلیون دلار دست یافت و در واقع به یک فاجعه مالی ختم نشد. این فیلم بیش از ۱۰۰ میلیون در چین فروخت اما در آمریکا تنها نزدیک به ۹۰ میلیون دلار فروش داشت. 

اما فیلم جدید «نابودگر: سرنوت تاریک» دنباله‌ای مستقیم بر دو فیلم اصلی «نابودگر» (ترمیناتور) محصول ۱۹۸۴ و «نابودگر: روز داوری» محصول ۱۹۹۱ هر دو به کارگردانی «جیمر کامرون» است و ستاره‌های سری اصلی این فیلم یعنی «آرنولد شواتزنگر» و «لیندا همیلتون» در آن بازی کرده‌اند. «مکنزی دیویس»، «ناتالیا ریس»، «گابربل لونا» و «دیه‌گو بونتا» دیگر بازیگران این فیلم به کارگردانی «تیم میلر» هستند. 

 

به نظر می‌رسد سری فیلم‌های «نابودگر» در شریط کنونی خود به خط پایان رسیده است و باید در انتظار یک‌سری فیلم جدید و احتمالا انیمیشن در این مجموعه در پنج سال آینده و بیشتر باشیم. 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید