کلاه‌کج مدیرکل سابق ارشاد استان خوزستان، نارضایتی برخی افراد با نفوذ استان و طبق آنچه وی «کدخدا» و «پدرخوانده» نامیده است، را دلیل برکناری زودهنگام خود دانسته است و از این موضوع نقد کرده است.

به گزارش خبرنگار جماران، در تیرماه سال گذشته بود که کنسرت سیروان خسروی در اهواز یکباره با ورود افراد خودسر به سالن و اعتراض آن‌ها نسبت به برگزاری، کنسل شد و پس از آن برگزاری کنسرت در خوزستان لغو شد و ظاهرا جنجال آن هنوز ادامه دارد.

در آن روزها حجت‌الاسلام و المسلمین رضا کلاه‌کج مدیرکل وقت ارشاد خوزستان با لغو کنسرت مخالفت و این اقدام را خلاف قانون دانست و به نظر می‌رسد پافشاری بر این موضع خود، موجب عزل او شد.

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان که روز گذشته ۲۹ مرداد ماه برگزار شد، خالی از جنجال کنسرت نبود و موضوع داغ این مراسم بود.

کلاه‌کج مدیرکل سابق ارشاد در سخنان خود در مراسم تودیع و معارفه، نارضایتی برخی افراد با نفوذ استان و طبق آنچه وی «کدخدا» و «پدرخوانده» نامیده است، را دلیل برکناری زودهنگام خود دانسته است و از این موضوع نقد کرده است.

مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد خوزستان گفته است: «امروز دیگر هم استاندار محترم خوزستان و هم نمانیده ولی فقیه در استان عنایت ویژه به مدیر کل جدید دارند امیدوارم  با این همراهی اتفاقات خوبی در استان  رقم بخورد. ظاهرا مشکل فرهنگ و هنر بنده بوده‌ام و با رفتن بنده مشکل حل شده است و امیدوارم از این به بعد فرهنگ و هنر استان تجلی پیدا کند و بدرخشد و همه کسانی که  امروز از رفتن من خوشحال شدند بر خوشحالی‌شان افزوده شود.

کلاه‌کج با اشاره به اعتراض افراد خودسر با خودروی وانت نیسان در برابر محل برگزاری کنسرت لغو شده سیروان خسروی در اهواز،عنوان کرد: «خیلی ها بنده را شهید راه کنسرت عنوان کرده‌اند.  ما شهید راه وطن، شهید مدافع حرم، شهید مدافع سلامت و ... داشتیم.  فقط در راه هنر شهید ندادیم که چقدر خوب است که ما به شهید این راه شدیم  تا نام "نیسان آبی" در تاریخ خوزستان ثبت شود تا آیندگان قضاوت کنند که "نیسان آبی" هم می‌تواند تحول ایجاد کند و معجزه‌ای در فرهنگ و هنر کشور انجام دهد.»

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لغو کنسرت در خوزستان در یک سال اخیر گفت: «هر چیزی که قانون رسمی جمهوری اسلامی است، باید در خوزستان اجرا شود و اگر کسی مخالف فرهنگ و هنر استان خوزستان است، رسما اعلام کند و موضع گیری کند تا مردم مواضع او را کاملا بدانند.» 

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد خوزستان ادامه داد: «اگر کسی حرفی میزند و مسئولیتی را می‌پذیرد باید شهامت داشته باشد. اگر  کسی در خوزستان مخالف کنسرت است من در راه کنسرت شهیدم شدم تا فضای هنر استان باز شود.»

کلاه‌کج عنوان کرد: «آن بزرگواری که از تریبون اعلام می‌کند من در عزل و نصب‌ها دخالت نمی‌کنم، شهامت داشته باشد و رسما این مسئولیت را بپذیرد. چطور در عزل و نصب‌ها دخالت نمی‌کنید و چطور در مقابل دیدگان مردم شریف خوزستان از تریبون‌های رسمی اعلام می‌کنید در عزل و نصب‌ها دخالت نمی‌کنم؟ حداقل چند مورد از عزل و نصب‌ها را بنده حضور داشتم و به عینه دیده‌ام.»

کلاه‌کج تصریح کرد:«اگر ‌کسانی خطبه‌ها علیه من خواندند و آنقدر بر آنها سخت آمد که وقت مردم را گرفتند و در خصوص بنده خطبه خواندند،اشکالی ندارد.»

وی بیان کرد: «تقریبا اسفند ماه سال گذشته یکی از  بزرگان کشور را ملاقات کردم که به من  گفت خودت را از فتنه یک بنده خدایی در استان نجات بده. گفتم راه نجات چیست؟ گفتند استعفا بده. یه بار برای این موضوع  استخاره گرفتم که هر بار بد می‌آمد. با این وجود تا آخر ایستادم تا این فتنه را تجربه کنم.»

وی بیان کرد: «چندی پیش خدمت یکی از بزرگان استان که لطف و عنایت زیادی به بنده دارد رسیدم. ایشان به من گفت: "برو خان و کدخدا را ببین" و من گفتم: "‌من نه خانی می‌شناسم و نه کدخدایی". ما انقلاب کردیم برای اینکه نه خان و نه کدخدایی باشد. خوشحالم که امروز نه خان را دیدم و نه کدخدا و با افتخار و عزت این صندلی را تحویل دادم.»

حجم ویدیو: 31.41M | مدت زمان ویدیو: 00:06:54
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.