رئیسی رئیس جمهوری صبح پنجشنبه به منظور انجام سفری دو روزه وارد خوزستان شد.

به گزارش جماران؛ صبح امروز، رئیس جمهور در چهارمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی وارد استان خوزستان شد.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در چهارمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه خوزستان و استاندار از طریق فرودگاه دزفول وارد استان خوزستان شد.

رئیس جمهور در این سفر علاوه بر دیدارهای مردمی، نشست با نخبگان، بزرگان عشایر و اهالی تولید و صنعت، پروژه‌‌های بزرگ نیروگاهی، پالایشگاهی، محیط زیستی و ریلی را به بهره‌برداری می‌رساند.

رئیسی همچنین در پایان این سفر در نشست خبری با اصحاب رسانه نتایج و دستاوردهای سفر دولت مردمی به استان خوزستان را تشریح خواهد کرد.

این هفتمین سفر رئیسی و دومین سفر دولت مردمی به استان خوزستان است.

وزرا و معاونین ۱۵ وزارتخانه و ۶ تن از معاونین رئیس جمهور، رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

 

168257430138120300

 

در جریان سفر به استان خوزستان؛

رئیسی حرم مطهر امامزاده محمد بن موسی الکاظم(ع) را زیارت کرد

رئیس جمهور که در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به استان خوزستان سفر کرده است در بدو ورود به این استان و در شهرستان دزفول حرم مطهر امامزاده محمد بن موسی‌الکاظم(ع) ملقب به سبز قبا را زیارت و با زائران این حرم مطهر از نزدیک دیدار و گفتگو کرد.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در آغاز دور دوم سفر دولت مردمی به استان خوزستان، حرم مطهر امامزاده محمد بن موسی‌الکاظم(ع) در دزفول را زیارت کرد و در حاشیه این زیارت، با خانواده تعدادی از شهدای این شهرستان از جمله شهدای دفاع مقدس، شهدای امنیت و شهدای حمله تروریستی رژه اهواز نیز دیدار کرد.

 

رئیسی در بدو ورود به خوزستان:

پیگیری مصوبات دور اول سفرهای استانی و بازخواست مسئولان اهداف اصلی دور دوم سفرهای استانی است/ مردم خوزستان دین خود را به ایران و انقلاب اسلامی ادا کرده‌اند

رئیس جمهور تصریح کرد: در دور دوم سفرهای استانی پیگیر مصوبات دور اول سفر هستیم تا ببینم که مسئولان چه کرده‌اند و مدیران بازخواست خواهند شد تا ببینیم که آنچه در دور اول سفرها تصویب شد، اجرایی شده است یا نه!

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در بدو ورود به استان خوزستان که به منظور انجام دور دوم سفرهای استانی و از مبدا دزفول آغاز شده است، در گفتگو با خبرنگاران درباره برنامه‌ها و اهداف این سفر گفت: خوزستان خط مقدم دفاع از وطن و مرز و بوم این کشور است و مردم این استان دین خودشان را به ایران و انقلاب اسلامی ادا کرده‌اند و امروز ملت ایران و مسئولین مسئولیت مضاعفی نسبت به خوزستان دارند.

رئیس جمهور افزود: البته مسئولین نسبت به همه استان‌ها و همه کشور مسئولیت دارند، اما از آنجا که ایستادگی، ایثار و مقاومت مردم خوزستان در دفاع مقدس حقیقتا مقاومتی جانانه بود و مردم این استان به خوبی امتحان خود را پس داده‌اند، مسئولین وظیفه دارند همواره به خوزستان توجه جدی داشته باشند.

رئیسی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های بزرگ خوزستان، این استان نباید مشکلی در زمینه آب و فاضلاب و زیرساخت‌ها داشته باشد، اظهار داشت: تلاش دولت در این دوره این است که که بتواند عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند. مردم خوزستان نباید از مشکلات فاضلاب رنج ببرند و یا جایی با مشکلات مربوط به آب و برق و موارد مختلف مواجه باشند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جوان خوزستان زرخیز نباید از بیکاری در رنج باشد، اضافه کرد: دولت به دنبال آن است که با توجه به امکانات و ظرفیت‌های بسیار خوزستان مشکلات استان را برطرف کند.

رئیسی تصریح کرد: در دور دوم سفرهای استانی پیگیر مصوبات دور اول سفر هستیم تا ببینم که مسئولان چه کرده‌اند و مدیران بازخواست خواهند شد تا ببینیم که آنچه در دور اول سفرها تصویب شد، اجرایی شده است یا نه!

رئیس جمهور ادامه داد: در این دور از سفرها با مردم بخش‌های مختلف استان هم دیدار و گفتگو خواهیم داشت، اما این مقدمه کار بوده و اصل سفر پیگیری رفع مشکلات است. بنده به عنوان سرباز نظام و خدمتگزار مردم در این دور از سفرها علاوه بر دیدار و عرض ادب به مردم، دنبال این هستم که ببینم آیا مشکلات مردم حل شده و آیا مردم این احساس را دارند که واقعا مشکلات حل شده است.

رئیسی خاطرنشان کرد: در گزارش‌ها، آمار و ارقام، برای بنده مهم آن است که آیا مشکلات مردم حل شده است یا نه؟ مراجع مختلفی از جمله نماینده محترم ولی فقیه در استان، نمایندگان استان در مجلس، استاندار، افراد شاخص استان که در دولت حضور دارند و برخی افراد دیگر مسائل استان را به ما منتقل می‌کنند و برای ما مهم آن است که با حضور در میدان مشکلات را حل کنیم؛ به دنبال این هستیم که با این حضور مشکلات حل شده و تا حل مسائل این نحوه کار را با جدیت ادامه خواهیم داد.

 

بازدید رئیسی از دومین نمایشگاه احیاگران واحدهای اقتصادی در دزفول

 

بازدید رئیسی از دومین نمایشگاه احیاگران واحدهای اقتصادی در دزفول

رئیس جمهور از دومین نمایشگاه احیاگران واحدهای اقتصادی که در شهرک صنعتی شماره یک دزفول برپا شده است، بازدید کرد.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان خوزستان، از دومین نمایشگاه احیاگران واحدهای اقتصادی که در شهرک صنعتی شماره یک دزفول برپا شده است، بازدید کرد.

در این نمایشگاه ۱۶۰ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل در حوزه‌های مختلف کشاورزی، خدماتی، صنعتی و گردشگری که با کمک مجموعه‌های اقتصادی به عنوان احیاگر به مدار تولید و اشتغال‌آفرینی بازگشته‌اند، حضور دارند.

رئیس جمهور در جریان بازدید از این نمایشگاه با توضیحات مسئولین بخشی از مجموعه‌های احیاگر از اقدامات، فعالیت‌ها و وضعیت کنونی واحد‌های احیا شده مطلع شد.

فعالیت بخش قابل توجهی از این واحدها از ۱۰ سال پیش متوقف شده بود که با احیای آنها در دولت سیزدهم بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه نیز احیا و برای ۱۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۸۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

 

مراسم جشن احیای ۱۶۰ واحد تولیدی در دزفول

 

رئیسی در مراسم جشن احیای ۱۶۰ واحد تولیدی در دزفول: دولت مهار تورم را از راه رشد تولید دنبال خواهد کرد/ خوزستان امکانات کم ندارد و فقط باید این داشته‌ها به شیوه درست به کار گرفته شوند

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت مردمی مهار تورم را از راه رشد تولید دنبال خواهد کرد، خطاب به تولیدکنندگان، صنعتگران و مدیران استان خوزستان، اظهار داشت: در مسیر فعال‌سازی بخش‌های تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل و فعال‌تر شدن واحدهای تولیدی فعال از حمایت دولت مطمئن باشید.

سید ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان خوزستان، در مراسم جشن احیای ۱۶۰ واحد صنعتی و تولیدی که در حاشیه دومین نمایشگاه احیاگران واحدهای اقتصادی در شهر دزفول برگزار شد، این شهر را نماد مقاومت، ایستادگی و احساس مسئولیت دانست و گفت: وقتی شاهدیم در این استان واحدهای صنعتی و تولیدی راکد و نیمه تعطیل به دست توانای مدیران، متخصصان و مردم این خطه احیا و تولید و اشتغال به جریان افتاده است، بسیار جای خرسندی و شکرگزاری دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه اقتضای سال رشد تولید، کار مضاعف و تلاش بیشتر است، افزود: قابل تحمل نیست در شهر و دیاری که مردان و زنان آن سال‌ها از عزت و شرف این کشور دفاع کرده و افتخار و اقتدار آفریده‌اند، جوانان از بیکاری رنج ببرند. این رنج باید با اتکا به ظرفیت‌های عظیم موجود و نیروی انسانی کارآمد و تحصیل‌کرده به گنج تبدیل شود.

رئیسی در ادامه با اشاره به اینکه امروز در خوزستان ظرفیت و امکانات کم نداریم و فقط باید این داشته‌ها به شیوه درست به کار گرفته شوند، اظهار داشت: دولت برای رونق تولید و اشتغال آمادگی کامل دارد و در این راستا اولویت در تخصیص تسهیلات با واحدهای تولیدی راکد و نیمه تعطیل است، چرا که در به سرمایه‌گذاری برای ساخت کارگاه و کارخانه نیازی ندارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه آمار بیکاری در استان خوزستان قابل قبول نیست و رفع آن نیاز به کار جهادی دارد، تأکید کرد: نسبت به استان خوزستان باید دین خود را ادا کنیم و ادای دین ما شناختن و مرتفع ساختن نیاز استان یعنی مشکل اشتغال و بیکاری است.

رئیسی با اشاره به اینکه دولت مردمی مهار تورم را از راه رشد تولید دنبال خواهد کرد، خطاب به تولیدکنندگان، صنعتگران و مدیران استان، اظهار داشت: در مسیر فعال‌سازی بخش‌های تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل و فعال‌تر شدن واحدهای تولیدی فعال از حمایت دولت مطمئن باشید.

رئیس جمهور با اشاره به مطالبات و خواسته مردم خوزستان بویژه خانواده معظم شهدا درباره معضل بیکاری تأکید کرد: توقع من از همه همکارانم در دستگاه‌های اجرایی کار جهادی برای حل مشکلات مردم است.

 

در اجتماع مردم اندیمشک

 

رئیسی در اجتماع مردم اندیمشک: دولت با کمک مردم اجازه نخواهد داد کوچکترین کندی در پیشرفت کشور اتفاق بیفتد

خوزستان نقشی مثال‌زدنی در دفاع از انقلاب و افتخارات و عزت کشور عزیزمان داشته است

کلید حل مشکلات کشور را نه در دست بیگانگان که در دست توانای مردم و جوانان خودمان می‌دانیم

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز دولت با کمک مردم توامان در دو جبهه خنثی‌سازی و رفع تحریم‌ها تلاش می‌کند، افزود: دولت با کمک شما مردم اجازه نخواهد داد کوچکترین کندی در حرکت کشور در جهت استقلال اقتصادی، تولید، سرمایه‌گذاری و پیشرفت اقتصادی اتفاق بیفتد.

سید ابراهیم رئیسی امروز پنج‌شنبه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان خوزستان، در اجتماع مردم اندیمشک با بیان اینکه خوزستان نقشی مثال‌زدنی در دفاع از انقلاب، دفاع در مقابل هجوم ددمنشانه نیروهای بعثی و دفاع از افتخارات و عزت کشور عزیزمان داشته است، گفت: مردم همین منطقه اندیمشک و دزفول روزهای سختی را زیر بمباران هر روزه تحمل کردند، اما شهر را ترک نکردند تا باعث خرسندی دشمن نشوند.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه هر کدام از زنان پرافتخار این منطقه در جایگاه یک مدافع انقلاب اسلامی و کشور ظاهر شدند، افزود: در بدو ورود به دزفول در جمع خانواده معظم شهیدانی حضور یافتم که بعضا از یک خانواده تا ۱۴ و ۱۰ شهید تقدیم انقلاب کرده بودند و امروز این مایه افتخار ماست که مادران، همسران و فرزندان شهدا دعاگویان این نظام، دولتمردان و خدمتگزاران خودشان هستند.

رئیسی اجتماعاتی نظیر اجتماع امروز مردم اندیمشک یا اجتماعات با شکوه مردم در مناسبت‌هایی مثل ۱۳ آبان، ۲۲ بهمن و روز قدس را مایه امیدواری دوستان و ناامیدی دشمنان انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: این اجتماعات و این شور، شعور و احساسات برای ما مسئولان مسئولیت‌آفرین است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز ما مسئولان مسئولیتی سخت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال داریم، تصریح کرد: امروز در دزفول جشن احیای ۱۶۰ واحد تولیدی برگزار شد که بعضا ۱۰ سال تعطیل شده و هزاران میلیارد تومان سرمایه‌های مردم راکد مانده بود و با احیای آنها علاوه بر فعال شدن این سرمایه‌ها هزاران شغل نیز احیا شد.

رئیسی احیای این واحدها را لازم اما ناکافی دانست و خاطرنشان کرد: معتقدم استعدادها و ظرفیت‌های استان بسیار بیشتر از چیزی است که امروز از آن استفاده می‌شود و باید با برنامه‌ریزی برای استفاده از این ظرفیت‌ها و ایجاد اشتغال و رفع دغدغه بیکاری که خانواده‌ها را نگران کرده است، اقدام کنیم.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان خوزستان در اولویت کارهای دولت قرار دارد، گفت: پروژه کارخانه سیمان این منطقه به زودی تکمیل می‌شود تا تولید و اشتغال در اندیمشک افزایش یابد. همچنین تکمیل طرح گرمسیری نیز در دستور کار دولت و جزو اولویت‌های کاری ما است و به زودی شاهد بهره‌برداری آن خواهیم بود.

رئیسی در ادامه به مشکل مسکن به ویژه برای زوج‌های جوان اشاره کرد و افزود: خوزستان در کنار امکانات خدادادی فراوان دیگر، زمین نیز کم ندارد و موضوع واگذاری زمین و پرداخت تسهیلات به واجدین شرایط به خصوص زوج‌های جوان در استان تسریع خواهد شد تا با یک حرکت جهادی متفاوت از قبل مشکل مسکن نیز در خوزستان حل شود.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه دولت علیرغم همه تهدیدها، تحریم‌ها و خواست دشمنان با کمک شما مردم حرکت در جهت پیشرفت و استقلال، به ویژه استقلال اقتصادی را ادامه داده است، اظهار داشت: یقین داریم، رهنمودهای رهبری برای اقتصاد مقاومتی به دست دولت و با کمک شما مردم عملیاتی خواهد شد.

رئیسی تصریح کرد: دشمن در مسیر حرکت کشور کارشکنی می‌کند و با اغتشاش و بلوا تلاش می‌کند مانع تحصیل و فعالیت جوانان و کارگران ما شود، اما بنای ما این است که هرگز متوقف نشویم و همانطور که بارها اعلام کرده‌ایم به مدد الهی و با کمک مردم هرگز اجازه نخواهیم داد که پیشرفت کشور متوقف شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه واحدهای تولیدی، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و کارگران تلاش خواهند کرد تا شعار سال به رغم خواست دشمن عملیاتی شود، خاطرنشان کرد: ملت ایران همانگونه که در دفاع مقدس با ایستادگی و مقاومت اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد، در این عرصه پیشرفت کشور نیز حتما در صحنه خواهند بود و در جهت عملیاتی کردن شعار سال دولت را یاری خواهند کرد.

رئیسی با بیان اینکه اطمینان می‌دهم که دولت با مشارکت مردم در جهت پیشرفت کشور تلاش شبانه‌روزی خواهد داشت، گفت: با تلاش دولت و همت و همراهی مردم، گام‌های بلندی در مسیر پیشرفت برخواهیم داشت که برای دشمنان خیره‌کننده باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز دولت با کمک مردم توامان در دو جبهه خنثی‌سازی و رفع تحریم‌ها تلاش می‌کند، افزود: دولت با کمک شما مردم اجازه نخواهد داد کوچکترین کندی در حرکت کشور در جهت استقلال اقتصادی، تولید سرمایه‌گذاری و پیشرفت اقتصادی کشور اتفاق بیفتد.

رئیسی اظهار داشت: اگر مشکلاتی هم در کشور وجود دارد، کلید رفع آنها را در دست توانای مردم و جوانان خودمان می‌دانیم و رفع مشکلات را در دست بیگانگان دنبال نخواهیم کرد. بیگانگان از کار هیچ ملتی گرهی باز نکردند و از کار ما هم باز نمی‌کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه یقین داریم دو اصلی که امام راحل به همه ما آموختند، یعنی اتکال به خدا و اعتماد به نفس پیشرفت کشور را تضمین می‌کند، تصریح کرد: مگر در این استان جوانان بسیجی، سپاهی و ارتشی کارهای نشدنی را انجام ندادند و افتخار نیافریدند؟ امروز ما وارثان همان جوانان هستیم و شما مردم در جایگاه وراثت آنها نشستید؛ بدانید هر گرهی هر قدر هم بزرگ باشد، به دست توانای شما مردم و با خدمتگزاری دولت باز خواهد شد.

رئیسی خاطرنشان کرد: به عنوان کسی که کشور و ظرفیت‌ها و توانایی‌های کشور را می‌شناسم، می‌گویم که آینده برای کشور بسیار آینده روشن و امیدوارکننده‌ای خواهد بود و به رغم یاس‌آفرینی و تلاش دشمن برای ناامیدی مردم ما طرفدار و پیرو آن نگاهی هستیم که سردار سرافراز ما گفت «ما می‌توانیم» و حتماً موفق خواهیم شد.

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه در این دور از سفرها، میزان اجرای مصوبات دور نخست سفرهای استانی دولت مردمی پیگیری خواهد شد، گفت: مطالبات و خواسته‌های مردم را به طور جدی دنبال خواهیم کرد تا با کمک خود شما مردم و حرکت جهادی خدمتگزاران تحقق پیدا کنند.

 

بهره‌برداری از بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه

 

بهره‌برداری از بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه

با حضور رئیس جمهور بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی راندمان بالای دوکوهه به بهره‌برداری رسید.

سید ابراهیم رئیسی که در جریان دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، به استان خوزستان سفر کرده است، در ادامه برنامه‌های سفر خود از بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی راندمان بالای دوکوهه بهره‌برداری کرد.

این نیروگاه سیکل‌ترکیبی دارای یک واحد گازی به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۱۴۴ مگاواتی است که واحد گازی این نیروگاه، امروز پنجشنبه توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد و با راه‌اندازی آن بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق مناطق جنوبی و مرکزی کشور تامین می‌شود.

واحد بخار این نیروگاه نیز پس از بهره‌برداری واحد گازی در دستور کار و احداث قرار خواهد گرفت.

حجم سرمایه‌گذاری این دو واحد نیروگاهی کلاس F نزدیک به ۲۳۷ میلیون یورو با هدایت شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی بوده و حجم سرمایه‌گذاری واحد گازی این نیروگاه نیز ۱۴۲ میلیون یورو برآورد شده است.

در دوران ساخت این واحد گازی ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک‌هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند بود. همچنین میزان اشتغال‌زایی این واحد در دوران بهره‌برداری از آن نیز به ۱۰۰ نفر خواهد رسید.

از جمله اهداف ساخت این نیروگاه می‌توان به تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور، بهبود پایداری شبکه برق در مناطق جنوبی و مرکزی کشور، افزایش متوسط راندمان نیروگاه‌های حرارتی، صرفه‌جویی سوخت مصرفی به ازای هر کیلووات‌ ساعت انرژی تولیدی، انتقال دانش فنی و داخلی‌سازی تجهیزات نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی با راندمان بالا اشاره کرد.

راندمان کلی این نیروگاه ۵۸ درصد بوده و ویژگی و امتیاز طرح این نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F علاوه بر بومی‌سازی و مزیت داخلی‌سازی، افزایش پایداری شبکه سراسری و عمر مفید طولانی نیروگاه است.

نیروگاه‌های کلاس F نسل جدید و پیشرو در تولید نیروی برق حرارتی در دنیا هستند که راندمان ۵۸ الی ۶۰ درصدی دارند. این نیروگاه‌ها از جمله آخرین نسل واحدهای تولید برق در دنیا هستند که آن را به صورت تجاری انجام می‌دهند.

نیروگاه کلاس F به لحاظ مصرف آب از دسته نیروگاه‌های کم مصرف هستند به طوری که برای یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی مانند نیروگاه دوکوهه اندیمشک، حداکثر هشت لیتر آب بر ثانیه مصرف دارند.

همچنین با حضور رئیس جمهور ۲۶ پروژه انتقال و پست توزیع برق در استان خوزستان افتتاح شد. این پروژه‌ها شامل ۲۳۸۹ مگاولت آمپر پست انتقال برق، ۱۲۸ کیلومتر مدار خطوط انتقال برق، ۲۵ مگاوات نیروگاه DG و ۴,۸ مگاوات بانک خازنی است که با سرمایه‌گذاری حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان اجرا و به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند.

بهبود سطح ولتاژ و قابلیت مانور شبکه انتقال برق خوزستان، تعدیل بار شبکه، تامین برق پروژه‌های صنعتی در کنار افزایش پایداری شبکه برق استان از جمله اهداف اجرای این پروژه‌هاست.

همچنین با دستور رئیسی، پست برق بهبهان به عنوان پروژه‌ای که برق مورد نیاز کارخانه NGL۹۰۰ شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب را تامین خواهد کرد، به بهره‌برداری رسید. این پست برق با سرمایه‌گذاری ۲۵۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

رئیسی همچنین در سخنانی در آیین افتتاح این پروژه با تاکید بر اهمیت تثبیت و پایداری تامین برق صنایع از مسئولان خواست با توجه به سال رشد تولید بر تحقق این مهم با هدف جلوگیری از قطعی برق واحد‌های صنعتی همت بگمارند.

 

رئیسی عملیات آبرسانی به ۱۷۴ روستای استان خوزستان را افتتاح کرد

 

رئیسی عملیات آبرسانی به ۱۷۴ روستای استان خوزستان را افتتاح کرد

عملیات آبرسانی به ۱۷۴روستای استان خوزستان در قالب طرح جهاد آبرسانی با حضور رئیس جمهور به صورت رسمی افتتاح شد.

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به خوزستان، عملیات آبرسانی به ۱۷۴ روستای این استان را به صورت رسمی افتتاح کرد.

تعداد کل روستاهای مشمول این طرح در سراسر کشور ۷۱۳۸ روستا است که از این تعداد ۷۶۶ روستا مربوط به استان خوزستان می‌شود.

طرح جهاد آبرسانی تاکنون در ۴۵۱ روستای کل کشور در مدار بهره‌برداری قرار گرفته که از این میان ۱۷۴ روستا مربوط به استان خوزستان می‌شود.

در قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی‌(ع)، ۶۴۰ روستا از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی در شمول اجرای این طرح قرار گرفته که این ۱۷۴ روستا بخشی از این ۶۴۰ روستا هستند.

تاکنون مشکل آب شرب ۱۷۵۳ روستا در استان خوزستان به صورت کامل برطرف شده است.

همچنین تصفیه‌خانه اضطراری آب شرب شوشتر با ظرفیت تامین ۲۵ هزار مترمکعب آب شرب در شبانه‌روز با دستور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

این تصفیه‌خانه در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع به منظور تامین آب پایدار و باکیفیت و تنوع بخشیدن به منابع تامین آب شهرستان شوشتر طراحی و اجرا شده است.

اسکله آبگیر، دو واحد پیش ته‌نشینی، دو واحد زلال ساز، یک واحد دفع لجن، حوضچه مقسم، اختلاط سریع و فیلترهای تحت فشار از اجزای اصلی این تصفیه‌خانه است.

رئیسی همچنین پروژه تامین آب، توسعه شبکه، ایستگاه پمپاژ بنه‌باشت و عملیات احداث خط انتقال برق به طول ۱۱ کیلومتر با هدف اصلاح خط برق بنه‌باشت و افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ آبیاری جهت شبکه آبیاری مدرن اراضی کشاورزی منطقه را افتتاح کرد.

همچنین با حضور رئیس جمهور طرح تامین و انتقال آب به ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دشت لالی که موجب افزایش عملکرد و رونق محصولات کشت محصولات کشاورزی و‌اشتغال پایدار در منطقه می‌شود، مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این مراسم تصفیه‌خانه آب شرب شیبان نیز به منظور ارتقای کمیت و کیفیت تامین آب شرب مردم منطقه شیبان با دستور رئیسی افتتاح شد.

 

افتتاح ۷۰ کیلومتر از پروژه ریلی دوخطه سازی محور اهواز-اندیمشک

 

افتتاح ۷۰ کیلومتر از پروژه ریلی دوخطه سازی محور اهواز-اندیمشک

با حضور رئیس جمهور ۷۰ کیلومتر از پروژه ریلی دوخطه سازی محور اهواز-اندیمشک به صورت رسمی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان خوزستان ۷۰ کیلومتر از پروژه ریلی دو خطه سازی محور اهواز-اندیمشک حد فاصله ایستگاه شوش تا بامدژ را افتتاح کرد.

این پروژه ریلی با اعتباری به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان تکمیل و با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

 

 

رئیسی در جمع کارگران شرکت هفت‌تپه

 

رئیسی در جمع کارگران شرکت هفت‌تپه: قدردان همه کارگران و مدیرانی که با دلسوزی شرکت هفت‌تپه را در مدار تولید حفظ کردند، هستیم/ طرح‌های توسعه شرکت هفت‌تپه با هدف افزایش تولید و ایجاد اشتغال پیگیری خواهد شد

رئیس جمهور با حضور در جمع کارگران شرکت هفت‌تپه با قدردانی از همت و تلاش همه کارگران و کسانی که با دلسوزی این شرکت را به مدار تولید بازگرداندند، از پیگیری طرح‌های توسعه این مجموعه با هدف افزایش تولید و ایجاد اشتغال خبر داد.

سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان خوزستان، پس از افتتاح خط دوم قطار اندیمشک-اهواز و در مسیر بازگشت از این خط ریلی هنگامی که از حضور کارگران شرکت هفت‌تپه در ایستگاه این منطقه مطلع شد، دستور توقف قطار را صادر کرد و با حضور در میان کارگران، با آنان به گفتگو پرداخت و از مشکلات و مطالبات آنها بدون واسطه مطلع شد.

رئیس جمهور در ادامه با قدردانی از همه کارگران، مدیران و کسانی که با دلسوزی تلاش کردند مجموعه نیشکر هفت‌تپه متوقف و تعطیل نشده و در مدار تولید باقی بماند، گفت: وضعیت کلی شرکت هفت‌تپه با توجه به چالش‌های سالیان اخیر، با کمک خود شما کارگران رو به رشد و پیشرفت بوده و امروز علاوه بر بهبود وضعیت مدیریتی، شرکت در مدار تولید قرار گرفته و حجم تولیدات آن افزایش نیز یافته است.

رئیسی با بیان اینکه مسئله اول امروز کشور تولید بوده و تداوم روند پیشرفت کشور در گرو رونق تولید است، اظهار داشت: مجموعه هفت‌تپه زمینه و ظرفیت خوبی برای توسعه، ایجاد اشتغال و افزایش تولید دارد و این مسئله حتما پیگیری خواهد شد تا به رفع مشکلات بیکاری منطقه نیز کمک کند.

 

 

بازدید رئیسی از پروژه فاضلاب اهواز و‌ کارون

 

بازدید رئیسی از پروژه فاضلاب اهواز و‌ کارون

رئیس جمهور از پروژه فاضلاب اهواز و کارون بازدید کرد و در جریان میزان پیشرفت و آخرین وضعیت روند احداث آن قرار گرفت.

سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان خوزستان، از پروژه فاضلاب اهواز و کارون بازدید کرد و با توضیحات مدیران این پروژه از میزان پیشرفت و آخرین وضعیت روند احداث آن مطلع شد.

پروژه فاضلاب اهواز و کارون با مجموع لوله‌گذاری  ۱۷۲۰  کیلومتر در حال احداث است.

روند احداث شبکه فاضلاب اهواز از سال ۱۳۷۲ در این شهر آغاز و تا اواسط سال ۱۴۰۰ یعنی پس از حدود ۲۸ سال از آغاز احداث این طرح، تنها ۶۰۳ کیلومتر آن اجرا شده بود، اما از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تا کنون ۳۵۶ کیلومتر از لوله‌گذاری این طرح به اجرا در آمده است.

رئیس جمهور در جریان بازدید از این پروژه با تعدادی از کارگران آن گفتگویی صمیمانه و بی‌واسطه داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

 

 

رئیسی در اجتماع مردم اهواز

 

رئیسی در اجتماع مردم اهواز: برای حل مشکلات خوزستان اگر لازم باشد ۷۰ بار به این استان سفر می‌کنم/ همانگونه که شما مردم خوزستان به عهد خود با نظام و انقلاب وفادارید، بنده نیز به عهد خود با شما وفادارم/ در طول یکسال گذشته به اندازه تمام دوره دولت دوازدهم نیروگاه در کشور ساخته شده است

رئیس جمهور خطاب به مردم خوزستان گفت: همان عهدی که شما مردم خوزستان با ولایت، انقلاب و دارید بنده با شما دارم. اینجا سخن از رای نیست، در فرهنگ دینی و نظام فرهنگی ما جایگاه عهد بسیار بالاتر از رای است و همانگونه که شما مردم به عهد خود با نظام و انقلاب وفادارید، بنده نیز به عهد خود با شما وفادارم.

سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در جریان برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان خوزستان، در اجتماع باشکوه و عظیم مردم اهواز، خوزستان را استانی نمونه در مقاومت، ایثار و شهادت نامید و گفت: خوزستان دین خود را ادا به ایران اسلامی کرده و امروز باید همه کشور به ویژه ما مسئولان به این استان و مردم وفادار و مقاوم آن ادای دین کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه خداوند ظرفیت‌های بسیاری در خوزستان قرار داده که از مهمترین این ظرفیت‌ها نیروهای جوان، کارآمد و اثرگذار استان است، افزود: در ابتدای دوره دولت مردمی در اهواز گفتم و امروز هم می‌گویم که مسئله ایجاد اشتغال و رفع بیکاری از اولویت‌های استان خوزستان است و همه مدیران دولت باید در این زمینه تلاش مضاعف داشته باشند.

رئیسی با تاکید اینکه مدیران و مسئولان استان باید همواره در به کارگیری نیروها اولویت را به نیروهای بومی بدهند، اظهار داشت: ایجاد اشتغال از اولویت‌های دولت مردمی است و در این زمینه مسئولیت صرفا بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست و همه بخش‌های کشور احساس مسئولیت می‌کنند.

رئیس جمهور در واکنش به شعارها و ابراز احساسات مردم حاضر در مصلای نماز جمعه اهواز، با بیان اینکه بنده این ابراز احساسات شما را نه مربوط به خودم، بلکه تاکید بر وفاداری شما به نظام، انقلاب، خون شهدا و ولایت می‌دانم، تصریح کرد: بنده صرفا یک طلبه هستم که مهمترین افتخار خود را خدمتگزاری شما مردم می‌دانم.

رئیسی با اشاره به ابراز محبت مردم بابت اینکه در حدود یکسال و نیم سپری شده از دولت سیزدهم، ۷ بار به خوزستان سفر کرده است، خاطرنشان کرد: اگر لازم باشد ۷۰ بار به خوزستان سفر می‌کنم تا مشکلات این مردم حل شود و تا مشکلات مردم خوزستان رفع نشود آرام نمی‌گیرم.

رئیس جمهور خطاب به مردم خوزستان گفت: همان عهدی که شما مردم خوزستان با ولایت، انقلاب و دارید بنده با شما دارم. اینجا سخن از رای نیست، در فرهنگ دینی و نظام فرهنگی ما جایگاه عهد بسیار بالاتر از رای است. همانگونه که شما مردم به عهد خود با نظام و انقلاب وفادارید، بنده نیز به عهد خود با شما وفادارم.

رئیسی با بیان اینکه مدیران استان و مدیران مربوطه در دولت باید برای تحقق سهمیه اشتغال خوزستان تلاش جهادی داشته باشند، افزود: دولت مردمی به شدت در حال تلاش برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در خوزستان است و به عنوان مثال کاری که در طول دوره این دولت در زمینه فاضلاب انجام شده در حال برابری با کاری است که در ۳۰ سال گذشته انجام شده و در ازای ۱۲ جبهه کاری در گذشته، امروز ۱۵۰ جبهه کاری در زمینه اجرای طرح فاضلاب فعال شده‌اند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اجرای طرح آبرسانی به هزار و ۷۰۰ روستای کشور که طرح‌های مربوط به ۱۷۴ روستای خوزستان صبح امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت، اظهار داشت: در حدود یکسال گذشته به اندازه کل دوره دولت دوازدهم نیروگاه‌سازی شده و در زمینه رفع کاستی‌های زیرساختی در کشور کارهای جهادی در حال انجام است.

رئیسی با بیان اینکه رفع ناترازی‌های در زمینه آب و برق و ایجاد اشتغال جزو اولویت‌های در دستور کار دولت مردمی است، تصریح کرد: همه طرح‌های مربوط به این بخش‌ها با جدیت در حال اجراست و بنده شخصا پیگیر آنها خواهم بود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه مدیران استان باید در تراز مردم انقلابی خوزستان باشند، خاطرنشان کرد: هر مدیری که روحیه تحولی ندارد، باید جای خود را به میدیران انقلابی تحول‌خواه واگذار کند.

رئیسی با تاکید بر اینکه رفع عقب‌ماندگی‌ها در خوزستان با کار معمولی ممکن نیست و نیاز به حرکت انقلابی و جهادی دارد، گفت: فقر، فساد و تبعیض به هیچ وجه زیبنده نظام اسلامی نیست و دولت مردمی ماموریت خود را اجرای عدالت و مبارزه جدی و موثر با فقر، فساد و تبعیض می‌داند.

رئیس جمهور همچنین اضافه کرد: امروز ماموریت ما از طرف ملت، رهبری و خانواده شهدا تلاش برای جبران عقب‌ماندگی‌های مشهودی است که سال‌ها مورد کم توجهی قرار گرفته و ما مسئولیت سنگینی در این راستا بر عهده داریم.

رئیسی در ادامه به موضوع تامین مسکن برای زوج‌های جوان، مستاجرین و دیگر واجدین شرایط اشاره کرد و افزود: خوزستان امکانات و ظرفیت‌های خوبی برای رفع مشکل مسکن دارد و باید در تامین زمین، ارائه تسهیلات و تسهیل صدور مجوزهای ساخت و ساز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود تا تامین مسکن به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای ایجاد آرامش خانواده‌های فاقد مسکن تسهیل و تسریع شود. دولت به قول خود برای رفع مشکل مسکن پایبند بوده و در این زمینه مصمم است.

رئیس جمهور اولویت دیگر دولت را تکمیل طرح‌های نیمه تمام عنوان کرد و اظهار داشت: بنا داریم در بودجه و اعتبارات این طرح‌ها را در اولویت قرار دهیم و هر چه زودتر دغدغه مردم را نسبت به این طرح‌ها از بین ببریم.

رئیسی در ادامه سخنانش به موضوع فرهنگ به عنوان مسئله‌ای بسیار مهم اشاره و تصریح کرد: دلیل اینکه دشمن علیرغم توطئه‌ها و فتنه‌ها موفق نشد بر این کشور مسلط شود و مردم خوزستان و همه ایران دشمن را در جای جای تاریخ انقلاب اسلامی ناکام گذاشتند، که آخرین بار آن را در فتنه و اغتشاشات اخیر مشاهده کردیم، فرهنگ مردم خوزستان و ایران بود.

رئیس جمهور رمز ایستادگی مردم ایران و خوزستان را عجین شدن فرهنگ عمومی مردم با فرهنگ دینی و انقلابی عنوان و خاطرنشان کرد: این فرهنگ اصیل است که از مردم در مقابل تهاجم‌های مختلف در عرصه‌های حقیقی و مجازی صیانت می‌کند؛ همان فرهنگی که فرهنگ مقاومت را ایجاد کرد و همان فرهنگی که حاج قاسم سلیمانی و علما، سرداران، سرافرازان و مفاخر این استان و کشور را تربیت کرد.

رئیسی با بیان اینکه باید به این فرهنگ پایبند بود و آن را پاسداشت، گفت: آنچه مردم دزفول، خرمشهر، آبادان، مسجد سلیمان و دیگر مناطق استان را مجاب به ماندن در استان و خالی نکردن عرصه در برابر دشمن کرد، همین فرهنگ بود که باید به عنوان بزرگترین سرمایه از آن حراست و پاسداری کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دستگاه‌های دولتی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و اساتید و دانشجویان در این رابطه وظیفه سنگینی دارند، افزود: این فرهنگ، آداب و رسوم و مبانی فرهنگی سرمایه این کشور و ملت است.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در این سفر بنا داریم مصوبات دور اول سفرها را پیگیری کنیم، اظهار داشت: با تلاش و همت متخصصان و کادر درمان وضعیت کرونا در کشور بهبود پیدا کرده و امکان سفر ما به شهرستان‌ها هم فراهم شده و شخصا برای پیگیری مصوبات دور قبلی سفرها و نیز شناسایی ضرورت‌ها و اولویت‌ها به بخش‌های مختلف استان سفر خواهم کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه باور دارم کلید رفع مشکلات کشور در دستان توانای شما مردم و جوانان و خدمتگزاری دولت است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها و غربی‌ها تاکنون گره هیچ کشوری را نگشودند و از کار و زندگی ما هم گرهی باز نخواهند کرد؛ ما باید روی پای خود بایستیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه آینده کشور بسیار درخشان خواهد بود، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌کند در دل‌های مردم یاس و ناامیدی ایجاد کند و در مقابل انقلاب اسلامی، رهبری و دولت خدمتگزار همه تلاش خود را برای ایجاد امید در مردم به کار گرفته‌اند.

 

 

نشستی با حضور رئیسی

 

در نشستی با حضور رئیسی؛

روند پیشرفت پروژه‌های آب و برق خوزستان بررسی شد

رئیسی: خوشبختانه با روحیه جهادی مدیران اقدامات جدی در حوزه آب و برق خوزستان صورت گرفته که موجب امیدواری مردم شده است

روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب و برق استان خوزستان، در نشستی با حضور رئیس جمهور و مدیران صنعت آب و برق استان، بررسی شد.

در این نشست آخرین وضعیت اجرای پروژه آبرسانی غدیر، پروژه فاضلاب اهواز و کارون و همچنین نیروگاه‌های برق خوزستان مورد بررسی قرار گرفت و مدیران صنعت آب و برق استان گزارشی از روند پیشرفت پروژه‌ها ارائه کردند.

رئیسی طی سخنانی در این نشست، مسئله آب و فاضلاب و‌ برق را جزو مسائل اولویت‌دار استان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با همت و روحیه جهادی مدیران صنعت آب و برق اقدامات جدی در این حوزه در استان خوزستان صورت گرفته که موجب امیدواری مردم شده است.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت اهتمام مدیران به اجرای بدون اشکال طرح‌ها و تسریع در تکمیل پروژه‌های در حال احداث گفت: دولت نیز در این زمینه به وظایف خود در تخصیص اعتبارات لازم عمل خواهد کرد.

 

 

رئیسی در دیدار علما، نخبگان و بزرگان عشایر خوزستان

 

رئیسی در دیدار علما، نخبگان و بزرگان عشایر خوزستان: کاستی‌ها در خوزستان مربوط به امروز نیست، اما دولت مردمی خود را موظف به جبران آنها می‌داند

انسجام میان اقوام، شیوخ و طایفه‌های خوزستان از برکات الهی به این استان و باطل کننده نیرنگ دشمنان است

رئیس جمهور با بیان اینکه کمبودها و کاستی‌ها در استان خوزستان مربوط به امروز نیست، اما دولت خود را موظف به جبران آنها می‌داند، تصریح کرد: اگر چه رفع کامل این عقب‌ماندگی‌ها نیازمند زمان بیشتری است، اما دولت مردمی با برنامه‌ریزی دقیق و مدون حل مسائل و مشکلات استان را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.

سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در آخرین برنامه روز اول سفر استانی دولت مردمی به خوزستان، در جمع علما، نخبگان و بزرگان عشایر استان با بیان اینکه مردم خوزستان در دفاع مقدس و صیانت از ارزش‌های انقلاب خوش درخشیده‌اند، گفت: این وفاداری و تعهد به انقلاب و کشور از سوی مردم این استان مسئولیت مسئولین در جهت حل مسائل و مشکلات این خطه را دو چندان کرده است.

رئیسی با بیان اینکه کمبودها و کاستی‌ها در استان خوزستان مربوط به امروز نیست، اما دولت خود را موظف به جبران آنها می‌داند، تصریح کرد: اگر چه رفع کامل این عقب‌ماندگی‌ها نیازمند زمان بیشتری است، اما دولت مردمی با برنامه‌ریزی دقیق و مدون حل مسائل و مشکلات استان را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.

رئیسی در پاسخ به اظهارات یکی از حاضرین در این نشست درباره نسبت حوزه با دولت گفت: کار حوزه‌های علمیه مغزافزاری و پژوهشی بوده و اساساً نظام مسائل کشور ماحصل پژوهش‌های حوزه و دانشگاه است و از این منظر دولت به این دو نهاد مهم علمی به عنوان اتاق‌های اندیشه‌ورزی و پشتوانه فکری دولت نگاه می‌کند.

رئیس جمهور درباره سهم خوزستان در برنامه هفتم توسعه کشوراظهار داشت: مسئله امروز کشور ما سندنویسی نیست، بلکه اقدام و اجراست. در همین راستا دولت مردمی به دنبال تحقق منویات رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اجرای عدالت، سبک زندگی ایرانی، اسلامی و توسعه و پیشرفت کشور است. در عین حال تهیه سند تعیین نیازها و مشکلات خوزستان بر اساس اولویت‌ها برای دولت بسیار مغتنم خواهد بود.

توجه به ظرفیت بسیار خوب اقوام و طوایف عرب ایرانی برای ارتباط گیری با ۲۵ کشور عربی منطقه، لزوم به تصویر کشیدن رشادت‌های عشایر عرب در مقابله با استعمار با هدف معرفی به نسل آینده، اهتمام ویژه دولت به رفع معضل بیکاری در کشور به ویژه در استان خوزستان و لزوم نهادینه شدن مردم‌داری در بین مسئولان از دیگر محورهای سخنان رئیس جمهور در این نشست بود.

رئیسی در ادامه تصریح کرد: تفاوت دولت مردمی با دولت‌های دیگر در این است که این دولت از کنار هیچ مسئله‌ای عبور نخواهد کرد، به دنبال حل مسائل با راهکاری علم پایه و متقن است و در این مسیر آنچه را که خیر و صلاح کشور باشد، با قدرت و قوت دنبال خواهد کرد و از برخی ملامت‌های تنگ‌نظرانه ابائی نخواهد داشت.

رئیس جمهور در پایان تصریح کرد: اتحاد و انسجام میان اقوام، شیوخ و طایفه‌های خوزستان از برکات الهی به این استان و باطل کننده نیرنگ دشمنان بوده و این اتحاد و همبستگی باید استمرار یابد و تقویت شود.

 

 

رئیسی در اجتماع پرشور مردم شادگان

 

رئیسی در اجتماع مردم شادگان: مردم خوزستان در رخدادهای اخیر برای چندمین بار دشمن را ناکام گذاشتند

انسجام مثال‌زدنی میان اقوام مختلف خوزستان پشتوانه امنیت ملی، توسعه‌یافتگی و پیشرفت کشور است

فرهنگ اصیل ایران و خوزستان رمز پیشرفت و موفقیت کشور است و باید حفظ شود

رئیس جمهور با بیان اینکه خوزستان در رخدادهای اخیر برای چندمین بار نشان داد که دشمن را می‌شناسد و به خوبی تلاش‌های دشمن برای فتنه‌انگیزی را ناکام گذاشت، اظهار داشت: اینها خصوصیات و ویژگی‌های مردمی است که در کوره انقلاب و دفاع مقدس آب‌دیده شدند و تجربیات ارزنده‌ای را از سر گذرانده‌اند.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در آغاز دومین روز از سفر دولت مردمی به استان خوزستان، در اجتماع پرشور مردم شادگان، مردم این دیار را باصفا، باوفا، پرتلاش، آگاه و بابصیرت توصیف کرد و گفت: مردم خوزستان و شادگان در همه سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در امتحان‌های متعدد و به ویژه در دفاع مقدس، پیروز و سرافراز شدند و با تقدیم شهدای بسیار عزت را به نام خود ثبت کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه این منطقه از خوزستان در شجاعت و شهامت و ایستادگی زبانزد است، افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی نسل‌های مختلف ما از پیر تا جوان بصیر و آگاه بوده و دشمن و ترفندهای او را به خوبی می‌شناسند و توانایی تشخیص سره از ناسره را دارند.

رئیسی اضافه کرد: امروز چشم دل مردم روشن و بیناست و تلاش دشمن برای غبارآلوده کردن فضا و اختلال در روند کار، تحصیل، معیشت و رشد و پیشرفت کشور را می‌بینند و در کنار شناخت ترفندها و توطئه‌های دشمن، مشکلات و راه‌های برون‌رفت از آنها را نیز می‌شناسند.

رئیس جمهور با بیان اینکه خوزستان در رخدادهای اخیر نیز برای چندمین بار نشان داد که دشمن را می‌شناسد و به خوبی تلاش‌های دشمن برای فتنه‌انگیزی را ناکام گذاشت، اظهار داشت: اینها خصوصیات و ویژگی‌های مردمی است که در کوره انقلاب و دفاع مقدس آب‌دیده شدند و تجربیات ارزنده‌ای را از سر گذرانده‌اند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این منطقه از خوزستان گام‌های خوبی برداشته شده است، تصریح کرد: تلاش‌های زیادی شده است، اما وضع موجود با وضع مطلوب فاصله دارد. تلاش دولت آن است که با کمک و مشارکت مردم فاصله وضع موجود را با وضع مطلوب کم کند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته خدمات بسیاری شده و کسی نباید منکر این خدمات شود و باید نسبت به آنچه انجام شده شاکر خدا بود، اما باید کارهای اساسی و مجاهدانه‌ای نیز در این دوره با کمک مردم صورت گیرد.

رئیسی در ادامه سخنانش با بیان اینکه امنیت مسئله بسیار مهم و از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر است، گفت: اگر جایی زمینه‌های ناامنی وجود دارد، باید نسبت به آن حساس بود تا از بین برود. هیچ‌گونه زمینه ناامنی و هیچگونه ناامنی در این منطقه قابل تحمل نیست و ناامنی در این منطقه تحمل نخواهد شد.

رئیس جمهور افزود: مسئولین امنیتی موظفند هر کسی با هر انگیزه‌ای امنیت و آرامش مردم را به خطر انداخت، با او مقابله کنند، تا قشرهای مختلف مردم بتوانند در محیطی امن زندگی و معیشت خود را دنبال کنند.

رئیسی با بیان اینکه باید قدردان انسجام، وحدت و یکپارچگی مثال‌زدنی اقوام مختلف در خوزستان بود، اظهار داشت: این انسجام پشتوانه امنیت ملی، توسعه‌یافتگی و پیشرفت کشور است و به هیچ کس نباید اجازه داد که این وحدت و انسجام را مخدوش کند.

رئیس جمهور در ادامه به موضوع اشتغال و اهمیت برخورداری افراد از شغل عزتمندانه اشاره و تصریح کرد: خوزستان ظرفیت‌ها و امکانات بسیاری دارد و از آقای استاندار و فرماندار می‌خواهم با مشارکت مسئولین صاحب‌نظر محلی، با سرعت و از همین فردا کارگروهی را فعال کنند تا تمام ظرفیت‌های شهرستان را شناسایی و زمینه‌های بکارگیری نیروهای کارآمد منطقه را بررسی کنند.

رئیسی ادامه داد: دولت نیز هر گونه حمایت لازم را انجام خواهد داد تا موضوع ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری که مردم را رنج می‌دهد، با سرعت دنبال شود. همچنین مدیران در به کارگیری نیروها، حتما بومی‌گزینی را در اولویت قرار دهند، مگر آنکه تخصصی در منطقه نباشد.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش به موضوع مسکن اشاره و خاطرنشان کرد: اگر در دولت‌های گذشته سالی یک میلیون مسکن احداث می‌شد، نیازها در این زمینه انباشته نشده و امروز مشکل مسکن نداشتیم. امروز تامین مسکن نیاز کشور و قانون مصوب مجلس است و باید این مشکل رفع شود. بنای دولت مردمی این نیست که از کنار مشکلات عبور کند و این مسئله را دنبال خواهیم کرد.

رئیسی گفت: ظرفیت‌های خوبی برای رفع مشکل مسکن از جمله زمین کافی داریم که باید از این ظرفیت‌ها به شکل مناسب استفاده شود. مسئله مسکن از محورهای مورد تاکید دولت است و مسئولان استان باید در راستای استفاده از امکانات برای رفع مشکل تلاش کنند.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت تامین زمینه‌های مناسب برای عدم مهاجرت روستائیان اظهار داشت:‌ یکی از مهمترین دلایل مهاجرت روستائیان به‌صرفه نبودن اقتصاد روستایی است، اگر اقتصاد روستا پررونق و به‌صرفه باشد، روستایی به حاشیه شهرها مهاجرت نمی‌کند و دولت این مسئله را در سیاست‌هایش دنبال می‌کند.

رئیسی با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات دولت مردمی برای بهبود شرایط زندگی در روستاها، تصریح کرد: یقین بدانید تا پایان دولت سیزدهم هیچ روستایی در کشور بدون آب و با مشکل آب پیدا نخواهد شد؛ دولت برای رفع مشکل آب ۱۰ هزار روستا برنامه‌ریزی کرده که امروز آبرسانی به بخش قابل توجهی از این تعداد روستا آغاز و انجام شده است.

رئیس جمهور همچنین به برنامه و اقدامات دولت برای رفع ناترازی‌های بخش برق اشاره و خاطرنشان کرد: در یکسال و چند ماه گذشته بیشتر از میزان کل دوره دولت دوازدهم در کشور نیروگاه ساخته شده است. همچنین برنامه‌ریزی شده تا تامین برق صنعتی از برق خانگی از مرحله تولید جدا شود تا در دوره‌های پیک مصرف برق خانگی یا صنعتی قطع نشود.

رئیسی در بخش بعدی سخنانش به موضوع فرهنگ و آداب مردم این دیار اشاره کرد و گفت: دین‌مداری و ولایت‌مداری از ویژگی‌های فرهنگی مردم این منطقه است که ایستادگی و مقاومت مردم در دوران دفاع مقدس نیز از آثار و نتایج همین ویژگی‌ها بوده که با فرهنگ عمومی مردم منطقه عجین شده است.

رئیس جمهور افزود: دشمن تلاش می‌کند فرهنگ خودش را به ملت‌ها تحمیل کند تا فرهنگ عمومی و خرده‌فرهنگ‌ها را از کارآمدی بیندازد، اما هرگز موفق نخواهد شد، چرا که جوان‌های آگاه ما می‌دانند فرهنگ اصیل و آداب و رسوم برخواسته از دین آنهاست که کشور را در برابر دشمن مقاوم کرده است و در برابر هجمه‌های دشمن حساس هستند و این حساسیت بسیار ارزشمند است.

رئیسی با تاکید بر اینکه باید این فرهنگ را حفظ کرد و ارتقا بخشید چرا که رمز پیشرفت و موفقیت در توجه به همین اصول و مبانی فرهنگی است، اظهار داشت:‌ بدانید دولت در کنار و حامی شماست تا مسیر پیشرفت منطقه را با قوت ادامه دهیم.

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه ما مدیرانی که به نام جمهوری اسلامی پشت میز نشسته‌ایم هیچ شأنی جز نوکری مردم نداریم، تصریح کرد: مبادا وقتی مردم به اداره و سازمانی در کشور وارد می‌شوند، با کارشکنی مواجه شوند. ممکن است تنگناهایی وجود داشته باشد، اما نباید مردم را نگران کرد. کار بنده و مدیران اداری آن است که گره‌ها را باز کنیم نه اینکه گره را کورتر کنیم.

رئیسی تاکید کرد: به عنوان یک خدمتگزار عرض می‌کنم خطاب به مدیران همه کشور می‌گویم که نظام و روابط اداری باید سالم باشد و روابط ناسالم، پارتی‌بازی و فساد در هیچ اداره‌ای در کشور نباید باشد.

 

 

رئیسی در اجتماع پرشور مردم شادگان

 

بازدید رئیس جمهور از تالاب شادگان/ ضرب الاجل یک ماهه رئیسی برای تهیه سند توسعه تالاب شادگان

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت بسیار خوب گردشگری دریایی خوزستان بویژه تالاب شادگان، به مسئولان استانی برای تهیه سند توسعه این تالاب فرصت یک ماهه داد.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در دومین روز از برنامه های سفر استانی دولت مردمی به استان خوزستان، از تالاب شادگان خوزستان بازدید کرد.

رئیس جمهور همچنین در جمع مردم این منطقه و در پاسخ به مطالبات آنها مبنی بر توجه بیشتر مسئولان به این منطقه گردشگری گفت: حفظ و نگهداری و همچنین استفاده از این سرمایه طبیعی در جهت رونق اقتصاد گردشگری و دریایی ساکنان این منطقه از جمله مسائل مد نظر دولت مردمی در سفر به استان خوزستان بوده است.

رئیسی در ادامه با تاکید بر ضرورت طراحی راهبرد توسعه گردشگری و اقتصاد دریایی این منطقه به مسئولان استانی برای تهیه سند توسعه تالاب شادگان با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی بومی این منطقه فرصت یک ماهه داد.

رئیس جمهور توجه به مسائل محیط زیستی در این سند توسعه‌ای را مورد تاکید قرار داد و از مسئولان محیط زیست استان خواست با متخلفین و صیادان غیر مجاز ماهی در این تالاب قاطعانه برخورد کنند.

 

 

فاز یک شرکت پالایش هویزه خلیج فارس به صورت رسمی راه‌اندازی شد

فاز یک شرکت پالایش هویزه خلیج فارس در سفر استانی دولت مردمی به خوزستان و با حضور رئیس جمهور، به صورت رسمی راه‌اندازی شد.

سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه، در ادامه برنامه‌های روز دوم سفر استانی دولت مردمی به خوزستان، فاز یک شرکت پالایش هویزه خلیج فارس را به صورت رسمی افتتاح کرد.

برای اجرای پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس، بیش از یک میلیون و ۳۳۸ هزار یورو اعتبار ارزی و بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی هزینه شده است.

با راه‌اندازی این پالایشگاه روزانه ۲۵۰ میلیون فوت مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور اضافه شد.

افتتاح این پروژه کمک بزرگی به جمع‌آوری و بازیابی گاز‌ مشعل‌های غرب کارون می‌کند و در کاهش آلودگی شهر اهواز و مناطق اطراف آن بسیار اثرگذار است.

هدف از احداث این پالایشگاه تامین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی بندر امام خمینی خواهد بود و گازهای سبک و تصفیه شده نیز برای تامین گاز کشور به شبکه سراسری گاز ارسال می‌شود. همچنین گوگرد گرانول شده نیز از تولیدات این کارخانه خواهد بود که می‌تواند در صنایع شیمیایی و کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

در این مراسم همچنین به صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور رئیس جمهور واحد بخار غرب کارون با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات تولید برق، ۴۰ حلقه چاه میدان مشترک آزادگان جنوبی و پروژه پیش تراکم گاز در کارخانه‌های گاز و گاز مایع ۹۰۰ و ۱۰۰۰ به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

 

 

رئیسی در آیین راه‌اندازی فاز یک شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس

 

رئیسی در آیین راه‌اندازی فاز یک شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس: تکمیل و راه‌اندازی پالایشگاه گاز هویزه از اقدامات ماندگار متخصصان ایرانی است/ رفع مشکلات کشور در گرو کار جهادی است/ در دولت مردمی اقدامات خوبی در جهت استیفای حقوق ملت در میادین مشترک صورت گرفته است

رئیس جمهور رفع مشکلات کشور را در گرو کار جهادی دانست و تصریح کرد: حتما اگر کار جهادی در کشور صورت می‌گرفت نباید اجرای پروژه پالایشگاه گاز هویزه تا این حد طولانی می‌شد، اما دولت مردمی از فرصت و زمان به دست آمده حداکثر استفاده را در جهت به سامان رساندن کارها و پروژه‌ها به کار خواهد بست.

سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به خوزستان، در آیین راه‌اندازی فاز یک شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس، تکمیل و راه‌اندازی این پروژه را جزوه اقدامات ماندگار و قابل تقدیر متخصصان ایرانی دانست و از همه دست‌اندرکاران به ثمر رسیدن آن تقدیر کرد.

رئیسی در ادامه توجه ویژه به میادین مشترک گازی و نفتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: میادین مشترک نفتی و گازی ثروت و سرمایه این کشور و مردم هستند. در این دولت اقدامات خوبی در جهت استیفای حقوق ملت در این میادین صورت گرفته که باید ادامه یابد و در این زمینه کوتاهی نشود.

رئیس جمهور سپس به موضوع گاز مشعل‌های پالایشگاهی و اثرات مخرب اقتصادی و زیست‌محیطی آن اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با راه‌اندازی این پالایشگاه بخش قابل توجهی از این گازها جمع‌آوری خواهد شد و امیدواریم طبق قول مسئولین وزارت نفت تا پایان سال گاز همه مشعل‌های پالایشگاه‌های کشور جمع‌آوری شود.

رئیسی اظهار داشت: با آغاز فعالیت این مجموعه ۲۵۰ میلیون فوت مکعب گاز که قبلا در مشعل‌ها سوزانده می‌شد، به شبکه سراسری گاز تزریق می‌شود که تا چند ماه آینده به ۵۰۰ میلیون فوت مکعب افزایش خواهد یافت. همچنین ۱۶۰ مگاوات برق تولیدی در این مجموعه به شبکه سراسری برق کشور افزوده می‌شود که آن هم قابلیت افزایش دارد و ۴۵ هزار بشکه نفت نیز از این محل به تولید نفت کشور افزوده می‌شود که در این بخش نیز امکان افزایش تولید مهیاست.

رئیسی جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی، ایجاد ارزش افزوده، رفع ناترازی گازی کشور، رشد تولید و اشتغالزایی را از جمله فرصت‌های فراهم شده با راه‌اندازی پالایشگاه هویزه عنوان کرد و افزود: اینگونه اقدامات هم برای کشور و هم برای مردم سودآور و سودمند است و خواسته من از همکارانم در وزارت نفت استمرار این رویه با جدیت و قوت است.

رئیسی رفع مشکلات کشور را در گرو کار جهادی دانست و تصریح کرد: حتما اگر کار جهادی در کشور صورت می‌گرفت نباید اجرای این پروژه تا این حد طولانی می‌شد، اما دولت مردمی از فرصت و زمان به دست آمده حداکثر استفاده را در جهت به سامان رساندن کارها و پروژه‌ها به کار خواهد بست.

رئیسی با اشاره به تاکیدات مکرر رهبر انقلاب مبنی بر جلوگیری از خام‌فروشی در کشور گفت: استفاده از ظرفیت صنایع پایین دستی در ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی حتما به رشد اقتصادی کشور و اشتغالزایی کمک خواهد کرد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود هویزه را شهر ایستادگی، شهادت و شهامت توصیف کرد و افزود: شهدای این منطقه و زنان و مردان مقاوم و با اراده آن برای ما الهام‌بخش هستند و از طرفی دیگر نیز تاریخ پرافتخار این خطه برای دولت مسئولیت‌آور است.

رئیسی با تقدیر از نقش ارزشمند کارگران در احداث و تکمیل پروژه‌های عمرانی در کشور، بر ضرورت به کارگیری نیروهای متعهد، با انگیزه و بومی برای توسعه استان خوزستان تاکید کرد و گفت: قطعا شرکت‌های ایرانی با اتکا به ظرفیت متخصصان کشورمان می‌توانند رتبه‌های برتر را در صنعت نفت و گاز جهان به دست آوردند.

رئیسی همچنین به موضوع مسئولیت‌های اجتماعی طرح‌های عمرانی اشاره کرد و گفت: باید به دقت نظارت شود که سهم ۱۲هزار میلیارد تومانی مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت و گاز، صرفا در راستای توسعه استان، در زمینه آموزش، حمل و نقل، محیط‌زیست، بهداشت و درمان و امکانات رفاهی برای همین منطقه مصرف شود.

 

رئیسی در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی خوزستان:

مدیران با نگاه تحول‌گرایانه و اقدامات جهادی در تراز خوزستان، دین خود را به این استان ادا کنند/ استانی با ذخایر ارزشمند و ظرفیت‌های کم نظیر خوزستان نباید مشکل بیکاری و معیشت داشته باشد/ خوزستان بهترین زمینه برای ارتباط‌گیری اقتصادی با ۲۵ کشور عربی منطقه و جذب سرمایه‌های آنهاست

رئیس جمهور با بیان اینکه وقتی ۱۲ جبهه کاری در استان خوزستان به ۱۵۲ جبهه کاری تبدیل و این استان یکپارچه تبدیل به کارگاه شده است، یعنی مابقی مشکلات کشور نیز با همین رویه و روحیه حل شدنی است، اظهار داشت: هنر مدیر راهگشایی است و انتظار من از همه همکارانم در دستگاه‌های اداری و اجرایی کشور گره‌گشایی از مردم، حل مشکلات و امیدآفرینی در میان جوانان است.

سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی خوزستان، بیانات نوروزی رهبری معظم انقلاب مبنی بر ایجاد تحول با نگاه به نقاط قوت و کاستن از نقاط ضعف را نصب العین اقدامات دولت در سال جدید عنوان کرد و افزود: اقتضای استان خوزستان با تاریخچه‌ای پرافتخار در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس کار و اقدام تحولی و در تراز خوزستان است و همه مدیران با نگاه تحول‌گرایانه باید دین خود را به این استان ادا کنند.

رئیسی با بیان اینکه اگر نگاه تحول‌گرایانه و روحیه جهادی نباشد، مشکلات حل نخواهد شد، تصریح کرد: تحقق انتظارات مردم مستلزم مجاهدت و تلاش مضاعف از سوی شما مدیرانی است که زیر همین سقف گرد آمده‌اید.

رئیس جمهور در ادامه گفت: برنامه، چشم‌انداز و اعتبارات لازم است، اما از همه این موارد لازم‌تر و موثرتر، مدیریت است و بیشترین سهم در موفقیت سیاست‌های دولت و به سامان رسیدن کارها به مدیریت هوشمندانه قوی و جدی باز می‌گردد.

رئیسی در ادامه در تشریح ویژگی‌های مدیر تراز انقلاب اسلامی گفت: یک مدیر تراز انقلاب اسلامی خود را در محضر خدای متعال، ارباب رجوع، عموم شهروندان و سلسله مراتب مدیریتی و نظارتی نسبت به آنچه انجام داده و آنچه انجام نداده پاسخگو می‌داند.

رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت پرهیز از ناهماهنگی و فرافکنی دستگاه‌های مختلف اداری و اجرایی در انجام کارها تأکید کرد: هماهنگی، همراهی و همدلی نظام اداری و اجرایی کشور منجر به زندگی خوب و آرامش و رفاه برای مردم خواهد شد.

رئیسی کرامت ارباب رجوع و احترام به مردم در دستگاه‌های اداری و اجرایی کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: روابط ناسالم در ادارات مردم را ناراحت می‌کند، از این رو روسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی علاوه بر اعتماد به مجموعه تحت مدیریت خود، باید برای تداوم این اعتماد، کنترل و نظارت مستمر و دقیق داشته باشد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اقتصاد روستا، دریا، دیجیتال، گردشگری، کشاورزی و نفت و گاز را از جمله ظرفیت‌های کم‌نظیر استان خوزستان برشمرد و گفت: در چنین استانی با چنین ذخایر ارزشمند و ظرفیت‌های کم نظیر نباید مردم آن که اسوه ایستادگی، ایثار، مقاومت و شهادت هستند، مشکل بیکاری و معیشت داشته باشند.

رئیسی با بیان اینکه وقتی ۱۲ جبهه کاری در استان خوزستان به ۱۵۲ جبهه کاری تبدیل و این استان یکپارچه تبدیل به کارگاه شده است، یعنی مابقی مشکلات کشور نیز با همین رویه و روحیه حل شدنی است، افزود: هنر مدیر راهگشایی است و انتظار من از همه همکارانم در دستگاه‌های اداری و اجرایی کشور گره‌گشایی از مردم و حل مشکلات آنان و همچنین امیدآفرینی در میان جوانان است.

رئیس جمهور حل مسئله اشتغال در استان خوزستان را نیازمند کار جهادی از سوی مدیران عنوان کرد و گفت: در این مسیر مدیران نباید نگاهشان برای تحقق سهم اشتغال استان صرفا به وزارت کار باشد و از طرفی کارجویان نیز نباید صرفاً به دنبال میز و صندلی ادارات باشند، بلکه باید اشتغال مولد و تولیدزا را مدنظر قرار دهند.

رئیسی در ادامه جذب سرمایه‌گذاری داخلی از جمله پیشران‌های اقتصادی و بانک‌ها، سرمایه‌گذاری خارجی و بخش خصوصی را در توسعه اقتصادی کشور بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: هنر مدیران دولت تعریف پروژه‌های پرجاذبه برای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی است و از طرفی بهترین زمینه برای ارتباط‌گیری اقتصادی با ۲۵ کشور عربی منطقه و جذب سرمایه‌های آنها استان خوزستان است.

توجه به افزایش بهره‌وری، اصلاح الگوی کشت با توسعه آبیاری زیرسطحی با هدف افزایش محصول و کاهش مصرف آب، تضمین اقتصاد روستا با هدف جلوگیری از مهاجرت روستائیان، زمینه‌سازی نقش‌آفرینی بیشتر بانوان در بخش‌های مختلف اداری و اجرایی کشور، تغییر نوع مبادلات ارزی با هدف دلارزدایی از اقتصاد و تقویت پول ملی و همچنین شجاعت، جسارت و نوآوری در تصمیم‌گیری از سوی مدیران از دیگر نکات و توصیه‌های مطرح شده از سوی رئیس جمهور خطاب به مدیران استان خوزستان بود.

رئیس جمهور در پایان خطاب به مدیران تأکید کرد: قطعاً با اتکای به خدا و اعتماد به نفس و داشته‌ها پیروزی‌ها و موفقیت‌های بزرگ در دسترس خواهد بود.

 

 

رئیسی در نشست مطبوعاتی پایان سفر به خوزستان:

تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان سهم خوزستان در اقتصاد کشور ارتقا یابد/ دولت به طور دائم در حال ارزیابی عملکرد مدیران است و در تغییر مدیران ناموفق درنگ نخواهد کرد/ تصویب بیش از ۲۰۰ طرح برای پیشرفت و رونق استان خوزستان

رئیس جمهور تأکید کرد: همه مدیران دولت مردمی و همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به فساد حساس هستند، اما فساد را محدود به دست‌اندازی به ثروت مردم نمی‌دانیم، بلکه کم‌کاری‌ها، ناکارآمدی‌ها و ناتوانایی‌ها را زمینه‌ساز فساد می‌دانیم و قطعاً با آن برخورد خواهد شد.

سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در نشست خبری پایان سفر دو روزه دولت مردمی به استان خوزستان، با اشاره به تخصیص اعتبار ۸ هزار میلیاردی برای این استان در دور اول سفرها، اعلام کرد: در این سفر بیش از ۲۰۰ مصوبه برای پیشرفت و رونق استان خوزستان در نظر گرفته شد.

رئیس جمهور اشتغال و کاهش بیکاری را از مهمترین مطالبات مردم خوزستان عنوان کرد و گفت: دولت تلاش می‌کند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان و توجه به اقتصاد کشاورزی و گردشگری و همچنین تقویت روابط تجاری با کشورهای عربی که در این دولت به ۵ برابر گذشته افزایش یافته، سهم خوزستان در اقتصاد کشور را ارتقا دهد.

رئیسی با اشاره به طرح‌های افتتاح شده در جریان سفر دو روزه دولت مردمی به خوزستان، اظهار داشت: در حوزه برق کارهای بزرگی انجام شده و با طرح‌های افتتاح شده بیش از ۳۰۰ مگاوات برق وارد شبکه سراسری شد که در گام بعد به ۵۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد.

رئیس جمهور افزود: طرح آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در سراسر کشور در دستور کار دولت قرار دارد و در این سفر از طرح‌های آبرسانی به ۱۷۴ روستا بهره‌برداری شد و به دنبال آن هستیم که حتماً تا پایان دولت هیچ روستایی در کشور مشکل آب نداشته باشد.

رئیسی همچنین به ارائه گزارش عملکرد دولت در توسعه نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها پرداخت و گفت: کاری که در یک سال و نیم این دولت نسبت به تأسیس نیروگاه‌ها انجام شده، با کار چهار ساله دولت دوازدهم برابری می‌کند و حتی بیش از آن میزان بوده است.

رئیس جمهور افزود: امروز ۱۶۰ مگاوات برق با عملیات مربوط به توسعه پالایشگاه هویزه به شبکه برق افزوده شد و با جمع‌آوری مشعل‌ها نیز ۲۵۰ میلیون فوت سوختی که به عنوان ثروت کشور پیش چشم مردم هدر می‌رفت وارد شبکه گازی شده که در گام بعد به ۵۰۰ میلیون فوت خواهد رسید و سود آن نصیب مردم می‌شود.

رئیسی به افتتاح پروژه‌های بزرگ نفتی و گازی در استان خوزستان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در زمینه پروژه‌های زیرساختی که سال‌های قبل نسبت به آنها کم‌توجهی شد با یک کار جهادی توسط جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه‌ اشتغال در این عرصه افزایش یافته و جلوی سرمایه‌سوزی در استان گرفته شده است.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات دولت برای ریشه‌کنی فساد در حوزه پتروشیمی گفت: نظام اسلامی هیچگونه فسادی را برنمی‌تابد و دولت سیزدهم خود را موظف می‌داند مبارزه با فساد را با جدیت دنبال کند.

 رئیسی افزود: دولت مردمی تلاش کرده با ایجاد ساز و کارهای نظارتی مناسب همچون سامانه‌های مالی و گمرکی و تجاری یکپارچه بسترهای فسادزا را حذف کند. در کنار مبارزه ساختاری با فساد هر جا که تاکنون در مجموعه دولت فسادی شناسایی و برخورد شده با همکاری بخش‌های نظارتی خود دستگاه‌های دولتی بوده که پرونده آنها به مراجع قضایی ارائه شده است.

رئیسی تأکید کرد: همه مدیران دولت مردمی و همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به فساد حساس هستند، اما فساد را محدود به دست‌اندازی به ثروت مردم نمی‌دانیم، بلکه کم‌کاری‌ها، ناکارآمدی‌ها و ناتوانایی‌ها را زمینه‌ساز فساد می‌دانیم و قطعاً با آن برخورد خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به برکناری ۱۵ مدیر استان خوزستان به دلیل ضعف عملکرد تصریح کرد: اگر مدیری توانایی انجام کار نداشته باشد، خود ما بیش از همه حساس بوده و مدیران ناکارآمد را تغییر می‌دهیم و این را نه نقطه‌ ضعف بلکه نقطه قوت دولت می‌دانیم.

رئیسی با بیان اینکه امروز توجه به کارآمدی در دستگاه‌ها و مبارزه با فساد مورد توجه همه بخش‌های دولت است، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان فساد در هیچ دستگاه اداری و شرکت‌ها و ارتباطات اداری قابل تحمل نیست و همه همکاران دولت حتماً نسبت به این موضوع با حساسیت عمل می‌کنند.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تغییر مدیران بانی وضع موجود تأکید کرد: دولت به طور دائم در حال ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه‌هاست و اگر در یک ارزیابی دقیق مشخص شود مدیری موفق نبوده نسبت به تغییر وی درنگ نخواهیم کرد.

رئیسی خاطرنشان کرد: این مسأله فقط مربوط به مدیرانی نمی‌شود که از گذشته بوده و بانی وضع موجود تلقی می‌شوند، بلکه حتی نسبت به ناکارآمدی مدیران منصوب این دولت بدون رودربایستی عمل می‌کنیم تا کار مردم بر زمین نماند.

رئیس جمهور درباره بومی‌گزینی در انتخاب مدیران نیز تأکید کرد: در جذب نیروی انسانی و کارشناسان و مدیران اولویت با نیروهای بومی است مگر آنکه لازم باشد برای پیشبرد کارها مدیری توانمندتر از خارج منطقه انتخاب شود که قطعاً مردم انتخاب مدیران کارآمدتر را می‌پسندند.

رئیسی رسانه‌ها را نیز برای نظارت بر اجرای مصوبات استانی دولت به یاری طلبید و گفت: رسانه‌ها علاوه بر اجرای نظارت بر مصوبات و تصمیمات دولت که ثمره‌اش در زندگی مردم ظاهر می‌شود، اگر نسبت به عملکرد یک مدیر یا دستگاهی نقد دلسوزانه و خیرخواهانه داشته باشند، حتماً کمک به دولت است و از آن برای اصلاح امور استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.