جلد چهارم کتاب «مفتاح الهدایه فی شرح تحریر الوسیله» (کتاب الحدود) توسط مؤسسه چاپ و نشر عروج وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) منتشر شد.

جلد چهارم کتاب «مفتاح الهدایه فی شرح تحریر الوسیله» توسط مؤسسه چاپ و نشر عروج (وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س)) در 616  صفحه با جلد گالینگور منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش جماران، کتاب «الحدود»، چهارمین جلد از مجموعه مجلدات کتاب شریف «مفتاح الهدایه فی شرح تحریر الوسیله» است که توسط آیت الله مرتضی مقتدایی همزمان با تدریس درس خارج فقه «حدود» بر اساس تحریر الوسیله حضرت امام خمینی(س) به رشته تحریر در آمده و تصحیح و تنظیم دست خط آیت الله مقتدایی توسط آقای عباس نامدار یکی از شاگردان حاضر در درس ایشان انجام شده است.

«حدود» یکی از ابواب فقهی است که فصول مختلفی دارد و شامل حدود به معنای خاص آن و تعزیرات می شود. کتاب «تحریر الوسیله» امام خمینی(س) شامل 16 مورد از جرائم در «کتاب الحدود» است که شارح محترم حضرت آیت الله مقتدایی در کتاب «مفتاح الهدایة فی شرح تحریر الوسیلة» به بررسی این موارد در دو مجلد پرداخته اند؛ در جلد اول مسأله «زنا» بررسی شده است و در جلد دوم سایر موارد که عبارتند از: 1. حد لواط و حدّ تفخیذ؛ 2.  حد مساحقه؛ 3. حد قذف؛ 4. حد سبّ النبی (ص) و سبّ الأئمة المعصومین (ع) و فاطمه الزهراء (س)؛ 5. حکم کسی که ادعای نبوت کرده و کسی که منکر رسالت پیامبر (ص) شده است؛ 6. حدّ ساحر و حکم شعبده بازی؛ 7. حدّ شراب خواری؛ 8. حدّ سرقت؛ 9. حدّ محاربه؛ 10. حدّ ارتداد؛ 11. حدّ وطی بهیمة؛ 12. حکم وطی میّت؛ 13. حکم استمناء.

مفتاح الهدایه

آدرس فروشگاه های انتشارات عروج جهت خرید حضوری

مرکزی: خیابان انقلاب، روبروی دانشگاه تهران بین 12 فروردین و فخر رازی، پاساژ ظروفچی پلاک  1296

تلفن: 66493081

شماره 1: خیابان انقلاب، زیر پل حافظ، جنب فروشگاه برک

تلفن: 66706833

همچنین آثار چاپ شده حضرت امام خمینی(س) را می توانید [ اینجا  ] ببینید.

برای خرید الکترونیکی آثار حضرت امام و منشورات مؤسسه چاپ و نشر عروج نیز می توانید به [ اینجا ] مراجعه کنید.

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.