لبانه مشوح وزیر فرهنگ سوریه ضمن تقدیر از میزبانی منطقه عباس آباد و گفت: از حضور در این مکان فرهنگی خرسندم و البته از بازدید منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد بیش از هر جای دیگر به وجد آمده ام.

به گزارش جماران؛ لبانه مشوح وزیر  فرهنگ کشور سوریه، دکتر شفیق دیوب سفیر کشور سوریه در ایران و هیئت همراه عصر دوشنبه ۲۱شهریور  ۱۴۰۱ با حضور در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد از بوستان مشاهیر، دریاچه موزیکال نوروز، گنبد مینا ، پل ابریشم،  اسکیت پارک، پل طبیعت و بوستان آب و آتش بازدید و با فعالیت های فرهنگی و گردشگری این منطقه آشنا شدند و حضور مردم و خانواده ها در این مکان تفریحی گردشگری را از نزدیک مشاهده کردند. 

سید محمد حسین حجازی مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد که به عنوان میزبان هیئت سوریه ای را همراهی می کرد در  فرصتی که برای گفت و گو پیش آمد به تاریخ طولانی همکاری دو کشور ایران و سوریه اشاره کرد و آمادگی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد و مساعد بودن زمینه همکاری در حوزه های فرهنگی و گردشگری را با توجه به ظرفیت های این منطقه سرسبز و گردشگر پذیر شهر تهران توضیح داد.

سید محمد حسین حجازی در خصوص نوع نگاه منطقه عباس آباد به مسائل فرهنگی گفت: سعی کرده ایم در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد بهترین ها را برای ایجاد یک حیات اجتماعی سالم، خانواده محور برای استفاده عموم مردم  فراهم کنیم و همه این امکانات فرهنگی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد.

 وی تاکید کرد: که طراحی و اجرای همه  امکانات فراهم شده در این منطقه توسط جوانان و نخبگان ایرانی انجام شده است. 

حجازی در پایان گفت: منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد آمادگی همکاری دوجانبه در برگزاری برنامه های مشترک  فرهنگی و گردشگری  را دارد‌.

 دکتر لبانه مشوح وزیر فرهنگ سوریه نیز ضمن تقدیر از میزبانی منطقه عباس  آباد و گفت: از حضور در این مکان فرهنگی خرسندم و البته از بازدید منطقه فرهنگی و گردشگری  عباس آباد بیش از هر جای دیگر به وجد آمده ام.

وی رمز موفقیت این مجموعه را احساس عشق و شور در بین کارکنان و همکاران این مجموعه دانست چرا که در کارهای فرهنگی و گردشگری و ارائه خدمات به مردم در این حوزه ها بی از هر چیز دیگر لازم است و اصلی ترین ویژگی برای موفقیت یک مجموعه به شمار می رود. وزیر فرهنگ سوریه در خصوص روند انتخاب طرح برتر که منجر به ساخت پل طبیعت شده است پرسش هایی مطرح کرد و برایش جالب بود که در اینگونه فراخوان های عمومی جوانان مستعد و خلاق ایرانی مشارکت دارند و اولویت مدیران کشور ایران بهره مندی از توان جوان ایرانی در اینگونه پروژه هاست. ایشان از برگزاری مشترک برنامه های فرهنگی بین دو کشور در حوزه های مختلف استقبال کرد و ابراز علاقمندی کرد دمشق و تهران به عنوان دو شهر بزرگ و تاثیرگذار بتوانند کارهای مشترکی در حوزه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی به ویژه با محوریت مردم و خانواده ها انجام دهند. 

در این بازدید محمد علی کیانی مدیرکل همکاری های بین المللی و ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و حمید رضا عصمتی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور سوریه هیئت سوریه ای را همراهی می کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.